۱۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۰
کد خبر: ۶۴۶۵۵۲

فعالیت گسترده بچه‌های مسجدی بوشهر در تولید ماسک و گندزدایی معابر و مساجد

فعالیت گسترده بچه‌های مسجدی بوشهر در تولید ماسک و گندزدایی معابر و مساجد
مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد بوشهر گفت: بچه‌های مسجد در راستای مبارزه با کرونا نقش مهمی ایفا می‌کنند و تولید ماسک و گندزدایی معابر و مساجد در دستور کار قرار دارند.

به گزارش خبرگزاری رسا، علیرضا پولاد ضمن تبریک اعیاد ماه شعبان المعظم و سال جدید که به نام سال «جهش تولید» نامگذاری شده است، اظهار داشت: پویایی فعالیت‌های اعضای جوان و نوجوان کانون‌های فرهنگی - هنری مساجد در سامانه «فهما» نشان از جهش برنامه‌های جهادی و محتوایی در حوزه معارف دینی و قرآنی است.

وی بر نهادینه کردن و استمرار اجرای برنامه‌های کانونی توسط رابطان فرهنگی و هنری با جامعه هدف را به شیوه برخط سایبری و بهره‌گیری از فضای مجازی در ایام کرونایی تاکید کرد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان بوشهر با اشاره به ﺍﺛﺮ ﺑﺨﺸﯽ بیشتر فعالیت‌های اجتماعی فرهنگ پایه و خودکفایی اقتصاد محور کانون‌ها ابراز کرد: مدیران کانون‌های فرهنگی - هنری مساجد در مناطق شهری و روستایی برای ﺍﺭﺗﻘﺎﺀ ﺳﻄﺢ ﮐﯿﻔﯽ ﻭ بصیرتی و ﻣﻌﺮﻓﺘﯽ سایر فعالیت‌های اجتماعی فرهنگ پایه و خودکفایی اقتصاد محور ویژه ﺍﻋﻀﺎﺀ در ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﺭﯾﺰﯼ‌ها دقت و اهتمام خاصی داشته باشند تا شاهد ﺍﺛﺮ ﺑﺨﺸﯽ ﻭ ﺗﺎﺛﯿﺮ ﮔﺬﺍﺭﯼ بیشتر و ملموسی باشیم.

پولادی بر ترویج و گسترش فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در سطح کانون‌های فرهنگی هنری مساجد تاکید کرد و افزود: دانایی محوری مبتنی بر علم آموزی و فرهنگ مطالعه یک جهش اجتماعی برای افراد جامعه است.

وی با تاکید بر دقت لازم بر آذوقه علمی و تغذیه فکری کانون‌ها در دوره‌های آموزشی تصریح کرد: کانون‌های فرهنگی - هنری مساجد استان بوشهر و سایر تشکل‌های دینی که در حوزه برگزاری دوره‌های آموزشی فعالیت می‌کنند، ضرورت دارد که نسبت به محتوای آذوقه علمی و تغذیه فکری فراگیران و به کارگیری اساتیدی فکور دقت نظر لازم را داشته باشند، تا با بسیج راهبردی نیروهای دانش آموخته دانشگاهی به عنوان هسته آموزشی بتوانیم در عرصه ارایه محتوای دانایی محور کاربردی‌تر و با اثربخشی مفیدتری در عرصه فرهنگی و هنری حضور داشته باشیم.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان بوشهر به نقش بچه‌های بچه‌های مسجدی در مقابله با ویروس و بیماری کرونا پرداخت و گفت: بچه‌های مسجد در این راستا نقش مهمی ایفا می‌کنند که تولید ماسک و گندزدایی معابر و مساجد در دستور کار دارند.

پولادی از راه‌اندازی تولید ماسک در مساجد خبر داد و بیان کرد: در راستای جلوگیوی از شیوع ویروس کرونا کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان بوشهر در اقدامی جهادی روزانه بیش از یک‌هزار و 500 ماسک در مساجد تولید و توزیع می‌کنند.

وی با بیان اینکه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان بوشهر برای تولید ماسک فعالیت می‌کنند خاطرنشان کرد: این کانون‌ها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، ماسک‌های تولیدی را برای استفاده کادر درمانی و مردم در اختیار این دانشگاه قرار می‌دهند./1350/د102/ب1

منبع: تسنیم
ارسال نظرات