۱۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۶
کد خبر: ۶۴۶۶۰۷

چند خبر کوتاه از آستان قدس رضوی

چند خبر کوتاه از آستان قدس رضوی
برگزاری پویش#با_قرآن_درخانه_بمانیم، اجرای طرح «نسیم مهر رضوی» در بیمارستان‌های کشور و انتشار ۶ نماهنگ در ایام نوروز از جمله خبر‌های کوتاه از آستان قدس رضوی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، با توجه به شرايط فعلي كشور برای مقابله با ویروس کرونا و در ايامي كه براي حفظ سلامتي اقشار مختلف مردم تشويق به ماندن در خانه مي‌شوند، مركز قرآن كريم آستان قدس رضوي پویشي ملي را در سراسر كشور با عنوان #با_قرآن_درخانه_بمانيم تدارک دیده است.

این پویش ملی در دو بخش کودکان و بزرگسالان با محوريت ۸۸ هزار ختم سوره مباركه شعراء به همراه مسابقه مفاهيم ويژه بزرگسالان از سخنراني و تفسير حجت‌الاسلام والمسلمين قرائتي و مسابقه نقاشي ويژه كودكان برنامه‌ريزي کرده است.

محورهای این پویش، «تصاویر فردی و جمعی از تلاوت سوره مبارکه شعراء در منزل»، «پاسخ به سؤالات مفاهیم سوره مبارکه شعراء»، «تولید پیام‌های صوتی از مفاهمی این سوره مبارکه و نشر در فضای مجازی با هشتک پویش # با_ قران_در _خانه_بمانیم» و «نقاشی کودکان با موضوعات قصه پیامبران و تلاوت قرآن اعضای خانواده در منزل» است.

عموم هم‌وطنان برای شرکت و کسب اطلاعات بیشتر از پویش# با قران در خانه بمانیم می‌توانند به کانال مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی در پیام رسان گپ به نشانی @m_quran_aqr و صفحه اینستاگرام این مرکز به نشانی @quran_aqr مراجعه نمایند.

مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی به مشارکت‌کنندگان در این پویش ملی 88 هدیه نقدی یک میلیون ریالی و 8888 هدیه فرهنگی و معنوی اهدا خواهد کرد.

مسابقه فرهنگی «شیوه های تربیتی امام سجاد(ع)» برگزار می‌شود

همزمان با فرارسیدن اعیاد شعبانیه و سالروز ولادت با سرسعادت چهارمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت مسابقه فرهنگی«شیوه های تربیتی امام سجاد(ع)» برگزار می شود، این مسابقه به منظور گرامیداشت سالروز ولادت با سعادت امام زین العابدین(ع) و اعیاد ماه شعبان توسط اداره تولیدات فرهنگی معاونت تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی طراحی شده است.

سوالات این مسابقه فرهنگی از جلسه درس‌هایی از قرآن که توسط حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی با موضوع سیره امام سجاد(ع) در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی بیان شده منتخب شده است.

علاقمندان می‌توانند با مراجعه به بخش مسابقات سایت حرم مطهر رضوی به آدرس:razavi.aqr.ir و پاسخ به سوالات یکی از برندگان این مسابقه فرهنگی باشند.

مهلت شرکت در این مسابقه 10 اردیبهشت سال جاری می‌باشد. قرعه‌کشی از بین پاسخ‌های صحیح به صورت روزانه انجام می‌شود و نتیجه آن از طریق سامانه پیامکی 3000802222 به اطلاع برندگان می‌رسد. همچنین برای برندگان این مسابقه جوایز فرهنگی و متبرک از سوی آستان قدس رضوی تدارک دیده شده است.

روش‌های ارائه پاسخنامه شامل؛ ارسال به سامانه پیامکی مذکور و مراجعه به بخش مسابقات پرتال جامعه آستان قدس رضوی به نشانی:razavi.aqr.ir است.

اجرای طرح «نسیم مهر رضوی» در بیمارستان های کشور

همزمان با اجرای سراسری طرح «نسیم مهر رضوی» در بیمارستان‌های درگیر ویروس کرونای کشور، خادمیاران رضوی ضمن عیادت از بیماران کویید۱۹ بیمارستان معتمدی گرمسار، با توزیع غذای متبرک از کادر درمانی و بیماران دلجویی کردند.

طرح توزیع غذای متبرک حضرت رضا(ع) با عنوان«نسیم مهر رضوی» پس از اجرا در شهرهای سمنان، دامغان، شاهرود، در شهرستان گرمسار اجرا شد.

انجام بیش از نیم میلیون ختم دعای مکارم اخلاق در روز میلاد امام سجاد(ع)

حجت الاسلام مهدی شجاع با بیان اینکه دعای مکارم اخلاق یکی از دعاهای امام زین‌العابدین(ع) در صحیفه سجادیه است، اظهار کرد: در روز میلاد این امام همام زائران حریم ملکوتی رضوی از سراسر ایران اسلامی با شرکت در طرح یاضامن آهو (رابطین حرم مطهر رضوی) واحد ختم تلاوت نور اداره علوم قرانی،  تعداد 621 هزار و 312 ختم این دعای پرفضیلت را انجام داده‌اند.

وی تصریح کرد: زائران حرم مطهر رضوی همچنین در روزهای سوم، چهارم و پنجم ماه شعبان المعظم که مصادف با سالروز میلاد با سر سعادت سرور آزادگان عالم حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، حضرت ابوالفضل العباس(ع) و امام زین‌العابدین(ع) بود،‌ تعداد 40 هزار و 978 زیارت‌نامه حضرات معصومین(ع) و ‌124 هزار و 51 صلوات خاصه را نیز ختم کرده‌اند.

حجت الاسلام شجاع افزود: در این روزهای پرخیر و برکت همچنین دلدادگان خاندان عصمت و طهارت(ع) تعداد 37 هزار و 11 ختم زیارت عاشورا و 445 هزار و 682 ختم دعای علقمه و 298 هزار و 196 ختم مناجات شعبانیه را از طریق طرح یا ضامن آهو انجام داده‌اند.

وی با اشاره به برگزاری ختم سوره‌های مومنون، حدید، کهف، قمر، قدر، فرقان و همچنین ختم دعای امام زمان(عج) در عصر غیبت، دعای فرج و دعای عهد در ایام ولادت با سر سعادت امام عصر(عج) اظهار کرد: علاقه‌مندان به انجام این ختومات می‌توانند از طریق فضای مجازی و پیام‌رسان‌های ایتا و سروش و مراجعه به مجموعه «یاضامن آهو» (رابطین حرم مطهر رضوی) ثبت نام و برای این حرکت ارزشمند اعلام آمادگی کنند.

6 نماهنگ در تعطیلات نوروز 99 منتشر شد

6 نماهنگ با محوریت مناسبت‌های ملی و مذهبی از سوی مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی در تعطیلات نوروز 99 منتشر شد.

این نماهنگ‌ها با بهره‌گیری از ظرفیت گروه‌های سرود نوجوان و جوان همکار با واحد آوای رضوان زیر نظر مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی تولید شده بود که در این روزهای مقابله با بیماری کرونا در کشور در مناسبت‌های مختلف فروردین 99 در فضای مجازی منتشر و یا از شبکه‌های ملی سیما پخش شد و مورد استقبال علاقه‌مندان قرار گرفت.

نماهنگ «میلاد سه نور» به مناسبت گرامی‌داشت سالروز ولادت امام حسین(ع)، حضرت ابوالفضل العباس(ع) و امام زین‌العابدین(ع) با اجرای گروه وصال(آوای رضوان) در مدت بیش از سه دقیقه تولید و منتشر شد. شعر این اثر را احمد مشمولی(ساروی) سروده و ملودی آن را احسان جوادی تنظیم کرده است.

همچنین نماهنگ «مبعث» به مناسبت بزرگداشت سالروز بعثت پیامبر اکرم(ص) با اجرای گروه نسیم رحمت(آوای رضوان) در مدت حدود سه دقیقه تولید و منتشر شد. شعر این اثر را محمدجواد الهی‌پور سروده و ملودی آن را نیز احسان جوادی تنظیم کرده است.

نماهنگ «سه هدیه زهرایی»، از دیگر آثار مناسبتی اعیاد شعبانیه بود که با اجرای گروه سرود انصارالحجه در مدت حدود 4 دقیقه منتشر شد. علی محلاتی شاعر، سیدمهدی میراحمدی آهنگساز و تنظیم‌کننده و آرش آقاجانی کارگردان این اثر هستند. 

نماهنگ‌های باب الحوائج(ع)، تحویل سال و سلام آقا نیز به ترتیب به مناسبت‌های سالروز شهادت امام موسی کاظم(ع)، آغاز سال جدید و زیارت از راه دور حرم مطهر رضوی تولید و در روزهای 29 اسفند 98 و یکم فروردین 99 منتشر شد. به‌طور نمونه نماهنگ تحویل سال از شبکه استانی خراسان رضوی در زمان تحویل سال پخش شد.

نماهنگ «گوهرشاد» نیز که در بخشی از آن به آری گفتن مردم به جمهوری اسلامی ایران اشاره دارد به مناسبت روز جمهوری اسلامی در شب 12 فروردین 99 بازنشر شد.

وجود تصویرهایی از حرم مطهر رضوی و سایر اماکن مذهبی مسلمانان در این نماهنگ‌ها، حال و هوایی معنوی به ارادتمندان اهل بیت(ع) با توجه به محدودیت‌های موقت زیارت از اماکن مذهبی به‌دلیل شیوع ویروس کرونا در جهان می‌بخشد.

لازم به ذکر است، واحد آوای رضوان زیر نظر مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی با تولید محصولات متنوع همچون نماهنگ و سرود با موضوعات ملی و مذهبی در راستای اشاعه فرهنگ و سیره اهل بیت علیهم‌السلام به ‌ویژه امام هشتم(ع) در کشور فعالیت می‌کند./864/ت303/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
بهناز آسیابانها
Iran, Islamic Republic of
۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۴
من ۳۰ سال دبیر آموزش وپرورش هستم امسال باز نشست می شوم یک کتاب متبرک مفاتیح از حرم امام رضا می خواهم اگر شدنی است برایم بفرستید ۰۹۱۲۷۸۳۱۶۰۵
0
0