۱۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۳
کد خبر: ۶۴۶۷۲۱
تولیت مدرسه علمیه مروی:

مومنان اهل مواسات با یکدیگر باشند

مومنان اهل مواسات با یکدیگر باشند
آیت الله تحریری با بیان اینکه دستورات نورانی اولیای الهی احیاگر انسان و جامعه انسانی است، گفت: مومنان باید اهل مواسات با یکدیگر باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله محمدباقر تحریری تولیت مدرسه علمیه مروی، شب گذشته در جلسه شرح صلوات شعبانیه که به صورت مجازی برگزار شد، گفت: خواندن صلوات شعبانیه در ایام ماه شعبان بخصوص در نیمه آن بسیار توصیه شده است.

وی افزود: فضائلی که در صلوات شعبانیه برای ائمه اطهار(ع) بیان شده به طور کامل در دوران اولیای الهی نمایش و ظهور پیدا نکرده اما در زمان ظهور حضرت حجت(عج) این فضائل به طور کامل محقق می شود.

آیت‌الله تحریری ادامه داد: هنگام ظهور ابتدا آن جایگاه حقوقی اهل بیت(ع) که مقام امامت و ولایت است مشخص می شود سپس ضمن پیاده شدن آن جایگاه حقوقی ابعاد معنوی نیز نشان داده خواهد شد.

تولیت مدرسه علمیه مروی در ادامه بیان داشت: به هر حال سیر معنوی انسان در زندگی مادی در حیطه زندگانی اجتماعی رخ می دهد تا انسان در روابط مختلف امتحان شود، انسان با انجام وظایف اولیه خود می تواند به کمالات روحی دست پیدا کند و جز ابرار و طیبین قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه انسان باید در زندگی دنیا اطاعت خالصانه از خداوند متعال داشته باشد، گفت: اساس مکتب اهل بیت(ع) نیز آن است که ما بتوانیم بنده شویم. دستورات نورانی اولیای الهی احیاگر انسان و جامعه انسانی بوده و سیره آن بزرگان لبریز از توجه به مردم و دستگیری از ضعفا است.

آیت‌الله تحریری با اشاره به اینکه قرآن کریم و ائمه اطهار(ع) مردم را به داشتن مواسات سفارش می کنند، اظهار داشت: مواسات با کسانی که از نظر مالی در تنگنا قرار می گیرند بسیار سفارش شده است. انسان علاوه بر پرداخت وجوهات شرعی باید اهل پرداخت صدقه نیز باشد و این پرداخت صدقه باید در نهایت حفظ آبرو و حیثیت ایمانی و انسانی نیازمندان انجام شود.

تولیت مدرسه علمیه مروی ادامه داد: انسان باید به گونه ای به نیازمندان رسیدگی کند که نیازمندان احساس ذلت و کوچکی نکنند؛ مساله مواسات یک چنین حالتی دارد و اهل بیت(ع) خواستند مومنان اهل این عمل نیکو باشند.

وی افزود: اهل بیت(ع) مواسات را برای برادارن غیر ایمانی نیز دستور فرمودند تا مومنان برای نجات مستضعفان از تنگنا و مشکلات اقدام کنند؛ اولیای الهی با همین دستگیری‌ها افراد زیادی را به دین مبین اسلام علاقمند کردند./813//302/خ

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۸
صدمات اصلی اقتصادی کرونا متوجه اقشار ضعیف جامعه است و مردم از دولت انتظار دارند که اجازه ندهند کرونا سلامت و معیشت آنان را نابود کند .
0
0