۱۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۰:۳۹
کد خبر: ۶۴۶۷۷۲
امام جمعه شیراز:

ثروتمندان جامعه به انفاق بیشتری روی بیاورند

ثروتمندان جامعه به انفاق بیشتری روی بیاورند
امام جمعه شیراز با اشاره به تاثیر کرونا بر شرایط اقتصادی برخی از خانواده‌ها گفت: امروز زمان آن است که افراد ثروتمند جامعه به انفاق بیشتری روی بیاورند.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین لطف‌الله دژکام در جلسه قرارگاه بهداشت و سلامت حرم مطهر شاهچراغ(ع) با اشاره به فراگیری بیماری کرونا در دنیا اظهار داشت: براساس تحلیل برخی از استادان علوم اجتماعی در این شرایط سبک زندگی مسلمانان در مقابل سبک زندگی اروپایی آمریکایی برتری خود را به خوبی نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه باید سبک زندگی اسلامی که در این روزها خود را نشان داده و فداکاری مردم را دنیا منعکس کرد تا تبلیغ مکتب اهل بیت(ع) شود، گفت:برای تبلیغ کار نیاز به طراحی مناسب است ما باید نشان دهیم که در سختی‌ها سبک زندگی ما بهتر جواب می‌دهد.

امام جمعه شیراز با اشاره به تاثیر کرونا بر شرایط اقتصادی برخی از خانواده‌ها افزود: امروز بعضی‌ها گرفتارند، در بیماری کرونا افرادی که مریض و مبتلا هستند با خدمات پزشکی به آنها کمک می‌شود ولی 60 هزار نفر کارگر روزمزدی که در این شهر مدتی است سر کار نرفته‌اند نیز در وضعیت سختی گرفتار هستند.

حجت الاسلام والمسلمین دژکام با بیان اینکه نیمه شعبان مردم برای سلامتی خود به میدان بیایند، بیان کرد: همه مومنین کمک دهند چراکه هر یک از این کارگران که آرامشی در دل خود و خانواده‌اش ایجاد شود بلا از مردم و کشور دور می‌شود.

وی با بیان اینکه امروز به گونه‌ای است که هر کس هر کمکی دهد حتی اگر دست به دست کند و از خود هزینه‌ای نکند باز هم ثواب می‌کند، عنوان کرد: امروز زمان آن است که افراد ثروتمند جامعه به انفاق بیشتری روی بیاورند.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه کادر بهداشت و درمان کشور با وجود همه محدودیت‌ها خوش درخشید، تصریح کرد: بیش از 60 میلیون نفر مورد غربالگری قرار گرفتند هرچند تلفنی، این کار در دنیا صدا کرد.

حجت الاسلام والمسلمین دژکام با بیان اینکه حال زمان آن است که در دستگیری از مستضعفان و محرومان نیز خوش بدرخشیم، خاطرنشان کرد: باید به کسانی که معیشتشان دچار مشکل شده است، در این روزهای بحرانی کمک برسانیم.

وی با بیان اینکه این موضوع می‌تواند به عنوان سند قدرتمندی سبک زندگی اسلامی نشان داده شود، گفت: باید نشان داد که اگر گرفتاری و سختی پیش آمد سبک اسلامی اینگونه عمل می‌کند در حالی‌ که سبک غربی نمی‌تواند و سردرگم است.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه مسلما دولت نمی‌تواند این بار سنگین را به تنهایی بردارد، افزود: باید مردم به میدان بیایند تا هم زیبایی کار بیشتر شود و همکمک خوبی به اقشار ضعیف و آسیب‌پذیر شود./1350/

منبع: تسنیم
ارسال نظرات