۱۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۱:۲۷
کد خبر: ۶۴۶۷۸۰

آئین پاسداشت چهلمین سال دفاع مقدس در گیلان برگزار می‌شود

آئین پاسداشت چهلمین سال دفاع مقدس در گیلان برگزار می‌شود
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان از برگزاری آئین پاسداشت چهلمین سال دفاع مقدس در این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رسا، سرهنگ پاسدار عباس بایرامی برگزاری آئین پاسداشت چهلمین سال دفاع مقدس در استان گیلان و تدارک دیدن مقدمات آن توسط بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: مراتب این موضوع به زودی با تشکیل ستاد استانی اطلاع‌رسانی می‌شود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان وجود گنجینه‌های نهفته و ارزشمند در مفاهیم هشت سال دفاع مقدس را مورد توجه قرار داد و عنوان کرد: قصد داریم با حضور استاندار و نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان چگونگی برگزاری مراسم بزرگداشت چهلمین سال دفاع مقدس را مورد ارزیابی قرار دهیم.

بایرامی در پاسخ به این پرسش که کار ساخت موزه دفاع مقدس گیلان در حال حاضر چگونه پیش می‌رود نیز تصریح کرد: با توجه به موضوع شیوع ویروس کرونا بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان اولویت کارهایش را بر اساس دستور مقام معظم رهبری فعالیت در قرارگاه بهداشتی امام رضا(ع) قرار داده است.

وی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس را عضوی از خانواده بزرگ نیروهای مسلح دانست و بیان داشت: با انسجام و هماهنگی انجام شده در بین پیشکسوتان عرصه جنگ و هشت سال دفاع مقدس استان گیلان تاکنون فعالیت‌های بسیار زیادی جهت مقابله با بحران شیوع ویروس کرونا انجام شده که بسیار قابل توجه است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان با تأکید بر اینکه امورات مربوط به احداث موزه دفاع مقدس استان همچنان مورد پیگیری قرار می‌گیرد ابراز داشت: در حال حاضر با برگزاری مناقصه، پیمانکار پروژه مشخص شده است و امیدواریم تا پایان همین ماه کارهای عملیاتی این طرح با سرعت و شتاب بیشتری پیش برود.

بایرامی خطر از بین رفتن و یا تحریف خاطرات رزمندگان، شهدا، ایثارگران و ارزش‌های دفاع مقدس را یکی از برنامه‌های راهبردی دشمن علیه انقلاب اعلام کرد و بیان داشت: در چهار سال گذشته تاکنون بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس گیلان در بحث جمع‌آوری اسناد شهدای استان اقدامات و تلاش‌های بسیار زیادی را انجام داده است.

وی حفظ و صیانت از دستاوردهای دفاع مقدس و تاریخ شفاهی استان گیلان را به‌عنوان یک ضرورت اساسی مورد تأکید قرار داد و خاطرنشان کرد: در مکتوب کردن خاطرات رزمندگان گیلانی نسبت به سایر استان‌ها و داشته‌هایمان جهت انتقال به نسل آینده آن پیشرفت مورد انتظار کسب نشده است اما امیدواریم مشکلات و موانع موجود برطرف شود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان تسریع در روند تدوین دانشنامه دفاع مقدس و برداشتن گام‌هایی قوی‌تر در این زمینه را از اولویت‌های این اداره کل خواند و گفت: اجرای این طرح آثار و برکات فراوان بسیاری دارد و از فراموش شدن مجاهدت‌های رزمندگان در طول دوران دفاع مقدس جلوگیری به عمل می‌آورد.

بایرامی تعداد سرداران شهید ملی استان گیلان را 5 شهید شامل شهید نامجو، شهید املاکی، شهید بیگلو، شهید خوش‌سیرت و شهید قلی‌پور اعلام کرد و گفت: مطمئناً استان گیلان شهدای بسیار زیاد دیگری هم دارد که در تراز ملی هستند اما برای شناسایی و تکمیل دقیق آمار این شهدا باید طبق برنامه‌ریزی‌ها به جلو حرکت کنیم./1350/د102/ب1

منبع: تسنیم
ارسال نظرات