۱۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۸
کد خبر: ۶۴۶۹۵۶

آغاز درس خارج فقه مسائل کرونا با ارائه استاد خاتمی

آغاز درس خارج فقه مسائل کرونا با ارائه استاد خاتمی
درس خارج فقه مسائل مرتبط با کرونا ویروس با ارائه استاد آیت الله سید احمد خاتمی به صورت آنلاین از مدرسه فقاهت آغاز شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله سید احمد خاتمی، استاد درس خارج حوزه علمیه قم در پی شرایط ایجاد شده در کشور و شیوع ویروس کرونا و نیز پرسش های فقهی ایجاد شده برای مردم، در قالب درس خارج به صورت غیر حضوری مهم ترین مسائل این موضوع را تبیین می کند.

بر اساس گزارش رسا، درس خارج فقه مسائل کرونا ویروس از روز یکشنبه 16 فروردین ماه آغاز شده و به صورت آنلاین از ساعت 18 و سی دقیقه عصر از سایت مدرسه اینترنتی فقاهت پخش می شود.

مهندس جواد جوادی مدیر مدرسه اینترنتی فقاهت در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اعلام جزییات این خبر گفت: با توجه به تعطیلی دروس حوزه  و نامشخص بودن شروع آن به دلیل شرایط پیش آمده در کشور و شیوع ویروس کرونا پیشنهاد کردیم اگر هر استاد حداقل 5 جلسه پیرامون یک مبحث  در‌منزل یا دفتر، تدریس‌ و صوت را ارسال  کند با جمع‌آوری 100 جلسه درسی و تقریر آن توسط شاگردان اساتید، برخی از مسائل در حوزه «باورها»، «ارزش‌ها» و «فقه معاصر» پاسخ داده می‌شود.

وی اظهار داشت: موضوع خدمت تعدادی از اساتید حوزه علمیه قم مطرح شد و آیت الله استاد سیداحمد خاتمی این مساله را پذیرفتند تا ماه مبارک رمضان در این زمینه تدریس داشته باشند و امیدواریم زمینه بهره مندی از سایر اساتید و بزرگواران نیز فراهم شود.

مهندس جوادی گفت: طلاب و فضلای حوزه و دیگر علاقه‌مندان برای بهره‌مندی از درس می‌توانند در سایت مدرسه فقاهت از طریق لینک: https://www.eshia.ir/Register/Register.asp?State=NewProfile همراه با نصب نرم‌افزار https://www.eshia.ir/download/ اقدام کنند.

مدیر مدرسه اینترنتی فقاهت اضافه کرد: در همین زمینه با تعدادی از اساتید حوزه علمیه نجف هم صحبت شد و امیدواریم از درس‌های اساتید این حوزه نیز بهره‌مند شویم.

مهندس جوادی بیان داشت: حجت الاسلام والمسلمین استاد رضا برنجکار نیز پذیرفته اند که در زمینه شرور و بلایا تدریس داشته باشند و در تلاش هستیم تا از تدریس سایر اساتید نیز بهره مند شویم.

وی در پایان گفت وگو با رسا اعلام کرد: بخش فنی مدرسه فقاهت در پارک علم و فناوری پردیس مستقر است و پذیرای نقطه نظرات و هماهنگی برای دروس اساتید در مورد مسائل مستحدثه کرونا از طریق تلفن  76250024 با پیش شماره 021  است. /924/ج

حسین عجمی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
امین
Iran, Islamic Republic of
۱۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۳
شنیدن چنین خبرهایی از حوزه علمیه خیلی مسرت بخش است. یک جهاد علمی واقعی طلبگی ...
0
0