۱۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۷
کد خبر: ۶۴۶۹۹۶
آیت‌الله دری نجف‌آبادی:

محور بیانیه گام دوم و مولفه اصلی توسعه «جوانگرایی» در امور کشور است

محور بیانیه گام دوم و مولفه اصلی توسعه «جوانگرایی» در امور کشور است
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با بیان اینکه محور بیانیه گام دوم، جوانگرایی در امور کشور است گفت: پیشرفت امروز کشور نیازمند استفاده از ظرفین نیروی جوان در مدیریت‌ها است.

به‌گزارش خبرگزاری رسا، واژه‌ی «جوانی» اشاره به مرحله‌ای از زندگی انسان‌ها دارد که در آن قوای جسمی و روحی بشر در بالاترین درجه و استعداد خود قرار دارد و به عبارت دیگر، تمامی استعداد درونی و بیرونی انسان در اوج شکوفایی و ثمردهی است.

آدمی با همه‌ ابعاد وجودی و استعدادهای جسمی، روحی و عاطفی و عقلی خود که علم و تمدن و تکنولوژی پیشرفته‌ امروزی، تنها نمودی از آن است، امکان تکمیل تدریجی این استعدادها را در جوانی به دست می‌آورد، دین مبین اسلام که داعیه‌ انسان‌سازی و شکوفاگری همه‌ ظرفیت‌ها و استعدادهای بشری را دارد، جوانی را برترین و شایسته‌ترین مرحله‌ زندگی می‌داند و بر نقش محوری آن در سازندگی انسان تأکید می‌کند.

یکی از عوامل رشد و توسعه شهری، سرمایه انسانی یک جامعه است، حال جوانان به عنوان بخش قابل توجهی از این سرمایه می‌توانند با قرار گرفتن در نقش‌های اجتماعی مطلوب مسیر توسعه را هموارتر سازند، امروزه شاهد مسائل اجتماعی مختلفی هستیم که در ایفای نقش جوانان تداخل ایجاد می‌کنند به طور مثال بیکاری، اعتیاد به مواد مخدر، کاهش امید به آینده و فقر، مانع از فعالیت مفید جوانان می‌شوند، بنابراین لازم است مسئولان و برنامه‌ریزان جامعه برای کنترل، کاهش و رفع این موانع در سطوح مختلف اقداماتی در نظر بگیرند. جوانان با توجه به انگیزه و روحیه پویایی می‌توانند محرک جامعه باشند و به تغییر و بهبود شرایط بپردازند.

محور بیانیه گام دوم و مولفه اصلی توسعه جوانگرایی در امور کشور است

نماینده ولی فقیه در مرکزی با اشاره به سالروز تولد حضرت علی‌اکبر(ع) و روز جوان اظهار داشت: حضرت علی‌اکبر(ع) نماد دین‌مداری و ولایتمداری بودند و هنگامی که ایشان در روز عاشورا عازم میدان بودند، امام حسین(ع) فرمودند «اللهم اشهد علی هولاء القوم فقد برز إلیهم غلام اشبه الناس خَلقاً و خُلقاً و منطقاً برسولک و کنا إذا اشتقنا إلی نبیک نظرنا إلیه»، خدایا گواه باش، بر این قوم، جوانی که در خلقت و سیرت و گفتار شبیه‌ترین مردم به پیامبرت بود، به جنگ این مردم رفت، و ما هرگاه به دیدن پیامبرت مشتاق می‌شدیم به او نگاه می‌کردیم.

آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی با اشاره به اینکه جوانمردی، صلابت و دفاع از ولایت در زندگی حضرت علی‌اکبر(ع) نمایان است افزود: حضرت علی‌اکبر(ع) در اطاعت از امام حسین(ع) نه از بابت فرزندی بلکه به عنوان سربازی جان بر کف در روز عاشورا شرکت کرد و جوانان و نوجوانان ایران اسلامی باید سیره ایشان را به عنوان الگو و چراغ راه خود انتخاب کرده و تا آخرین قطره خون از حریم ولایت صیانت کنند.

وی تصریح کرد: محور بیانیه گام دوم و مولفه اصلی توسعه جوانگرایی در امور کشور بوده و تقویت آموزه‌های دینی، معنوی، احساس خودباوری و اعتماد به نفس جوانان در کنار مهارت آموزی، مولفه ضروری در جریان توسعه و تحقق منویات رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم است و مسئولان باید با برنامه ‌ریزی هدفمند در تحقق این مهم بیش از پیش بکوشند.

جوانان نیروی مولد جامعه هستند

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی بیان کرد: جوانان نیروی مولد جامعه هستند و سرمایه اصلی کشور محسوب می‌شوند و ترغیب این قشر با برنامه‌های انگیزش معنوی، بالا بردن روحیه پرسشگری و ایده‌پردازی و فرهنگ سخت‌کوشی رسالت مهم مسئولان در نظام جمهوری اسلامی است.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی ادامه داد: تاکید بر نقش جوانان در تحقق آرمان‌ها و هدف‌های نظام اسلامی در بیانیه گام دوم انقلاب مبین عمق نگاه و بها دادن رهبر انقلاب به این قشر است، بنابراین نگاه کارشناسی در برنامه‌های جوانان باید در تمامی بخش‌ها نهادینه شود و با ایجاد فضای پرنشاط و امیدوارانه بستر بهره‌گیری حداکثری از ظرفیت‌های جوانان محقق شود.

وی خاطرنشان کرد: بیانیه گام دوم انقلاب تاکید بر این دارد که جوانان با تقویت مسئولیت‌پذیری در وجودشان و آمادگی بیشتر، عهده‌دار مدیریت در سطوح کلان، میانی و پایینی کشور شوند به گونه‌ای که این قشر به طور کامل عَلم انقلاب را به دست گیرند و امروز جوانان باید به جایی برسند که با ایده‌پردازی در امور مختلف به خصوص حوزه اقتصاد، در توسعه پایدار کشور نقش‌آفرینی کنند./1350/د102/ب1

منبع: تسنیم
ارسال نظرات