۱۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۷
کد خبر: ۶۴۷۱۷۰
مدیر حوزه علمیه فارس مطرح کرد؛

نگاه لیبرالیستی برخی مسؤولان، بزرگترین مانع برای تولید داخلی

نگاه لیبرالیستی برخی مسؤولان، بزرگترین مانع برای تولید داخلی
حجت الاسلام استوار میمندی گفت: بزرگترین مانع برای تولید داخلی نگاه لیبرالیستی برخی مسؤولان کشور است در حالی که مسؤولان باید نگاه خود را به سمت اقتصاد مقاومتی سوق بدهند.

حجت الاسلام محمد استوار میمندی مدیر حوزه علمیه فارس در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به نامگذاری سال ۹۹ از سوی رهبر انقلاب به سال جهش تولید، گفت: جهش تولید در توانمند سازی اقتصاد کشور بسیار تاثیرگذار است و می تواند کشور را از وابستگی های خارجی نجات دهد.

حجت الاسلام استوار میمندی با اشاره به عملکرد مثبت آیت الله رئیسی در زمینه رونق تولید در سال گذشته، عنوان کرد: با روی کار آمدن آیت الله رئیسی در قوه قضائیه با اقدامات قضایی و پیشگیرانه از تعطیلی برخی از کارخانه‌ها جلوگیری شد.

مدیر حوزه علمیه فارس به اقدامات دولت در تحقق یافتن شعار رونق تولید در سال 98 اشاره کرد و افزود: همانطور که رهبر انقلاب فرمودند کارهای خوبی در زمینه رونق تولید از سوی دولت انجام شده است اما برای رسیدن به نقطه ایده‌آل فاصله زیادی وجود دارد.

وی تحریم‌های بین‌المللی آمریکا و مدیریت منابع نفتی کشور را از چالش های تحقق شعار جهش تولید دانست و ابراز کرد: باید در سال آینده به سمت افزایش تولید ناخالص ملی و خودکفایی از نفت، گاز و منابع خام حرکت شود.

حجت الاسلام استوار میمندی اظهار کرد: لازمه تحقق جهش تولید، تقویت فرهنگ تولید در کشور است که تقویت تولید ملی نیز در گرو مصرف کالای داخلی است.

مدیر حوزه علمیه فارس با اشاره به اهمیت مصرف کالای داخلی، گفت: در حال حاضر نیازمند یک انقلاب فرهنگی و اقتصادی در عرصه تولید ملی و مصرف کالای داخلی هستیم.

وی با اشاره به موانع تولید در کشور، بیان داشت: بزرگترین مانع برای تولید داخلی نگاه لیبرالیستی مسؤولان کشور است در حالی که مسؤولان باید نگاه خود را به سمت اقتصاد مقاومتی سوق بدهند.

حجت الاسلام استوار میمندی گفت: تا زمانی که اولویت مسؤولان سرمایه گذاری خارجی باشد هیچ گاه تولید داخلی به میزان لازم رقم نمی خورد و شکوفایی اقتصادی محقق نخواهد شد.

مدیر حوزه علمیه فارس با بیان اینکه باید کیفیت تولیدات داخلی افزایش پیدا کند، افزود: اگر کیفیت محصولات داخلی پایین باشد اعتماد مصرف‌کننده نسبت به کالای داخلی از بین می‌رود.

وی فرهنگ اشتباه برخی از مصرف کننده ها را از موانع اصلی تولید در کشور دانست و عنوان کرد: نقش رسانه های رسمی مثل صدا و سیما و غیررسمی مانند شبکه‌های اجتماعی در فرهنگ سازی مصرف کالای ایرانی بسیار مهم است./1350/ت302/ب1

ارسال نظرات