۱۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۷
کد خبر: ۶۴۷۱۷۱
مدیر حوزه علمیه کرمانشاه:

رسیدن به قله‌های پیشرفت، راهی جز قوی تر شدن ندارد

رسیدن به قله‌های پیشرفت، راهی جز قوی تر شدن ندارد
حجت‌الاسلام ایرانی گفت: باید قدرت اقتصادی و فرهنگی کشور افزایش یابد تا میزان آسیب پذیری به حداقل برسد.

حجت الاسلام صادق ایرانی مدیر حوزه علمیه کرمانشاه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به دشمنی‌های آمریکا در چهل سال اخیر با ملت ایران، گفت: رسیدن به قله‌های پیشرفت هیچ راهی جز قوی تر شدن ندارد.

حجت‌الاسلام ایرانی با بیان اینکه از لحاظ قدرت نظامی جمهوری اسلامی یکی از قدرت‌های برتر منطقه است، عنوان کرد: باید قدرت اقتصادی و فرهنگی کشور را افزایش یابد تا میزان آسیب پذیری به حداقل برسد.

وی با اشاره به اینکه با توجه به شرایط جهانی و تهدیدهای دشمنان قوی شدن یک ضرورت است، اظهار داشت: اگر در زمینه اقتصادی قوی تر بودیم دشمن نمی‌توانست معیشت مردم را به چالش بکشد.

مدیر حوزه علمیه کرمانشاه جهش در تولید کشور را نیازمند فرهنگ سازی دانست و ابراز کرد: باید فرهنگ استفاده از کالای داخلی در میان مردم رواج پیدا کرده و استفاده از کالای ایرانی در خانواده ها و ادارات به عنوان یک ارزش تلقی شود.

وی با بیان اینکه حمایت از تولیدکنندگان برای محقق شدن جهش در تولید ضرورت دارد، گفت: اگر مسؤولان بر بازارهای منطقه و کشورهای همسایه متمرکز شوند، با توجه به جمعیت میلیونی کشورهای همسایه حضور کالاهای ایرانی در این بازارها به رونق و جهش تولید کمک زیادی خواهد کرد.

حجت الاسلام ایرانی واردات بی رویه و قاچاق کالا از طرق مختلف را از موانع اصلی تولید برشمرد و افزود: البته همانطور که رهبر انقلاب فرمودند منظور از قاچاق حمل کالا توسط یک کولبر محروم نیست که معیشت خود را با آن سپری می کند.

مدیر حوزه علمیه کرمانشاه با انتقاد از قاچاق هایی که از مرزهای رسمی کشور صورت می پذیرد، عنوان کرد: متاسفانه فرهنگ خرید در کشور نیز به سمت خرید کالای خارجی گرایش پیدا کرده است.

وی اظهار داشت: مسؤولان باید از بی‌مهری نسبت به تولید کنندگان داخلی اجتناب کنند و استفاده از تولیدات ملی را در تمامی شئونات زندگی خود را در اولویت قرار دهند./1350/ت302/ب1

ارسال نظرات