۲۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۰
کد خبر: ۶۴۷۴۰۵
یادداشت؛

جنگ زرگری ریش‌سفید‌ها برای خودنمایی!

جنگ زرگری ریش‌سفید‌ها برای خودنمایی!
تحمل تعطیلی فوتبال و ترس از فراموش شدن برای برخی‌ها آنقدر سخت بوده که برای مطرح شدن در رسانه‌ها و فضای مجازی دست به دامن موضوعات نخ‌نما و پوسیده شده‌اند. در روز‌هایی که کرونا جان انسان‌ها را تهدید می‌کند و هموطنانمان با مشکلات عدیده‌ای مواجه شده‌اند، برخی از چهره‌های قدیمی پرسپولیس و استقلال به جان هم افتاده‌اند و با به راه انداختن یک جنگ زرگری سعی در جلب توجه هواداران دارند!
به گزارش خبرگزاري رسا، ورزشی که سالانه میلیارد‌ها تومان خرج روی دست کشور می‌گذارد و همه فعالان این رشته از مدیر گرفته تا مربی و بازیکن از هر نظر مدعی هستند، نه تنها از نظر اقتصادی هیچ سودی برای کشور ندارد، بلکه در روز‌های سخت کرونایی هم باری از دوش مردم برنمی‌دارد.
 
بسیاری از چهره‌های سایر رشته‌ها از فرصت تعطیلی مسابقات و تمرینات استفاده کرده‌اند و می‌کوشند تا قدمی در جهت مبارزه با کرونا، ضدعفونی معابر و یاری رساندن به اقشار ضعیف بردارند. در عوض برخی از فوتبالی‌های قدیمی و پرمدعا با پیش کشیدن بحث‌هایی که محلی از اعراب ندارند سطح دغدغه‌های‌شان را به هواداران نشان دادند. با اینکه قرنطینه خانگی، آن‌هم در تعطیلات نوروز و ضربه مهلکش بر شرایط اقتصادی جامعه و تداوم اپیدمی کرونا دغدغه‌های اصلی غالب مردم به شمار می‌رود، اما در این مورد هم فوتبالی‌ها ساز مخالف می‌زنند. چند نفر از بازیکنان نسل‌های پیشین سرخابی‌ها که معمولاً از کمرنگ شدن مباحث اخلاقی در فوتبال ایران انتقاد می‌کنند به یکدیگر برچسب عضویت در سازمان اطلاعات و امنیت رژیم طاغوت را زده‌اند و عجیب‌تر اینکه هر کدام هم مدعی داشتن اسناد و مدارک هستند.

اینکه چه کسی و به چه دلیلی این جو را به راه انداخته به کنار، اصلاً چرا باید سطح دغدغه‌ها تا این اندازه پایین باشد که سایرین هم از این جو سوءاستفاده کنند و با سوار شدن بر موج ایجاد شده نام‌شان را سر زبان‌ها بیندازند؛ بررسی درست یا غلط بودن اتهام وارده برعهده مراجع و نهاد‌هایی است که حتماً پس از پیروزی انقلاب این مسائل را موشکافی کرده‌اند. قطعاً فوتبالی‌ها صلاحیت نظر دادن در اینگونه موارد را ندارند و اگر هم مورد یا مشکلی وجود داشته باشد از سوی مقامات مربوط در زمان خود تصمیمات لازم اتخاذ شده است. سایر موارد مطرح شده چیزی نیست جز فرافکنی، خودنمایی و خلأ روحی.‌ای کاش طرفین این دعوای زرگری که خود را پیشکسوت فوتبال می‌دانند حداقل خودشان را با شرایط روز کشور وفق دهند و با اطلاع از دغدغه‌های مردم دست از این خودنمایی‌های زشت بردارند. واقعاً برای مردمی که نگران ابتلای عزیزان‌شان به کرونا هستند چه فرقی می‌کند که فلان پیشکسوت فوتبال سیاسی بوده یا نه. جوانی که عاشق فوتبال است، اما با رکود شدید کسب و کار‌ها دغدغه اصلی‌اش معیشت و گذران زندگی شده، توجه به چنین موضوعاتی برایش محلی از اعراب ندارد یا بهتر است بگوییم در این اوضاع کسی حوصله و وقت خواندن مصاحبه‌های پوچ را ندارد.

جدا از دغدغه‌های اجتماعی، آقایان برخلاف آنچه ادعا می‌کنند به مسائل روز تیم‌های به اصطلاح محبوب‌شان نیز بی‌تفاوت هستند. آن‌ها به جای نبش قبر کردن مباحث قدیمی، بهتر است به این همه حیف و میل چندین میلیاردی سرخابی‌ها اشاره کنند و از مدیران توضیح بخواهند. آقای موسفید کرده‌ای که مدعی هستی سلطان فوتبال تویی نه شخص دیگر، اگر وقت پیدا کردید به گم شدن ۸ میلیارد تومان در باشگاه محبوبتان، آن هم طی دو روز واکنش نشان دهید. مشکلات این دو باشگاه آنقدر زیاد است که پیشکسوتانش به اندازه کافی موضوع برای اظهارنظر در اختیار دارند.
 
در غیر این صورت هم اگر سوژه‌ای پیدا نشد، بهتر است با سکوت و پرهیز از دعوا‌های بی‌ثمر، راه دیگری برای مطرح شدن در رسانه‌ها بیابند. ضمن اینکه در این روز‌ها بد نیست اخبار مربوط به کمک‌رسانی بزرگان فوتبال جهان به مردم برای مبارزه با کرونا و پشت سر گذاشتن شرایط سخت اقتصادی را مطالعه کنند. البته در کشور خودمان نیز ورزشکاران زیادی پای کار هستند تا بلکه در برطرف کردن این چالش‌ها سهمی داشته باشند./1360/
ارسال نظرات