۲۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۰:۴۴
کد خبر: ۶۴۷۵۱۰
آیت الله علم الهدی:

استکبار ستیزی بهترین راهکار برای زمینه سازی ظهور است

استکبار ستیزی بهترین راهکار برای زمینه سازی ظهور است
امام جمعه مشهد چالش اصلی سر راه ولی عصر(عج) را وجود استکبار بیان کرد و گفت: ما وظیفه داریم با مقابله و مقاومت در برابر استکبار این چالش را از سر راه حضرت از بین ببریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله علم الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی چهارشنبه شب از جوار بارگاه مطهر ثامن الحجج(ع) در شبکه معارف و قرآن به مفهوم دکترین مهدویت اشاره و اظهار کرد: دکترین مهدویت اندیشه سیاسی جهانی است، در دنیا مطرح شده و طرفدارانی دارد.

وی افزود: بعد از این که دنیا از نظام های مختلف مدیریتی خسته شود و زندگی انسان ها در اجتماع مطابق با فطرت آن ها مدیریت نشود، معصوم که علم به همه دانش های مدیریتی دارد، بیاید و جامعه انسانی را مدیریت کند، این دکترین مهدویت است.

آیت الله علم الهدی با بیان این که توسعه و ارتباط اقلیم های جهانی، مدیریت جهانی می طلبد، گفت: امروز بر اثر توسعه ارتباطات همه اقلیم های جهانی به یکدیگر متصل شده اند، جهان را به صورت یک دهکده و منطقه در آورده که مدیریت واحد جهانی می طلبد و جریان های استکباری درصدد هستند تا این مدیریت جهانی را با اعمال زور به دست آورند اما با زور به دست نمی آید بلکه این مدیریت جهانی با پذیرش فطرت انسان ها در همه فرهنگ ها به وجود می آید.

امام جمعه مشهد ابراز کرد: توسعه و ارتباطات جهانی مرزهای فرهنگی را به هم زده و دنیا در عرصه رقابت فرهنگ ها و تمدن های مختلف قرار گرفته است، هر کدام از این فرهنگ و تمدن ها که برنده این میدان باشند و مورد پذیرش دنیا قرار بگیرند، مدیریت دنیا را به دست می گیرد.

وی بشریت را نیازمند مدیریت مافوق بشری دانست و اظهار کرد: ویروس کرونا ثابت کرد که این جریان های سیاسی که مدعی حاکمیت دنیا هستند، نه تنها قدرت مدیریت جهان بلکه قدرت مدیریت جامعه خود را ندارند، این ها که با همه امکانات و تجهیزات در برابر یک ویروس میکروبی مستأصل شده اند، نمی توانند جامعه، امنیت و اقتصاد جهان را مدیریت کنند، این استیصال مردم را متوجه حضرت ولی عصر(عج) می کند.

آیت الله علم الهدی قرن 21 را قرن رقابت فرهنگ ها بیان و اظهار کرد: مشاوران سیاسی کاخ سفید قرن 21 را قرن ایدئولوژی بیان کرده و سیادت غرب را در از بین بردن تمدن اسلام می دانند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری تمدن اسلامی را سازگار با همه تمدن های بشری دانست و گفت: این که رهبری به  تمدن نوین اسلام و سبک زندگی اسلامی اصرار دارند چون این ها باعث می شود دنیا متوجه این تمدن شده و این تمدن اسلامی با همه فرهنگ ها سازگار است و با رهبری بقیة الله حضرت ولی عصر(عج) اسلام در جهان حاکم شده و حاکمیت مهدویت در جهان محقق خواهد شد.

امام جمعه مشهد بیان کرد: همه اقشار و اقوام مدعی فرهنگ اسلامی هستند اما وقتی صحبت از تمدن و فرهنگ اسلامی می شود منظور فرهنگ ناب اسلام و تمدن مهدوی است که قبل از ظهور حضرت محقق شده و حضرت در بستر این فرهنگ ظهور می کند.

وی ادامه داد: ظهور امام زمان جریان طبیعی است و در انتظار بشر محقق می شود، انقلاب جهانی را امام زمان(عج) انجام می دهد و اما ظهور حضرت طبیعی بوده و ما باید این طبیعت را به وجود آوریم و انسان ها را متوجه کرده تا گرایش های فطری متوجه این حقیقت شود.

آیت الله علم الهدی  وجود استکبار و سلطه های استکباری را از چالش های قطعی سر راه حضرت ولی عصر(عج) دانست و گفت: عامل اصلی غیبت ولی عصر(عج) وجود استکبار بود امروز نیز چالش اصلی سر راه حضرت وجود استکبار است، ما وظیفه داریم با مقابله و مقاومت در برابر استکبار این چالش سر راه حضرت را از بین ببریم، و بهترین راه برای زمینه سازی حضور حضرت همین استکبار ستیزی است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی بیان داشت: مقابله با استکبار از اهداف اصلی انقلاب ما است و در ادامه انقلاب نیز این استکبار ستیزی رشد داشته و ما از نظر استکبار ستیزی نسبت به زمان رحلت امام خیلی قوی تر شده ایم و این یکی از رمزهای موفقیت رهبری است.

وی با اشاره به اعمال شب نیمه شعبان ابراز کرد: امام صادق(ع) فرموده است:«شب نیمه شعبان را احیا بداریم» این حضرت چنان به ولی عصر(عج) ارادت دارد که می فرماید:«اگر من او را ببینم خادم او می شوم»، در این شب دعا کنید چون هر چه دعا بخوانیم هم صدا با دعای امام زمان(عج)  است و استجابت می شود./864/پ202/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات