۲۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۰
کد خبر: ۶۴۷۵۳۰
حجت الاسلام والمسلمین پناهیان مطرح کرد؛

شرط اصلی ظهور امام زمان آمادگی کامل مردم است| دین هراسی، شیوه رایج دشمنان

شرط اصلی ظهور امام زمان آمادگی کامل مردم است| دین هراسی، شیوه رایج دشمنان
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه ظهور امام زمان(عج) با آمادگی کامل مردم محقق می‌شود، گفت: ریشه ظلم با ظهور امام زمان(عج) نابود می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان تولیت مدرسه علمیه دارالحکمه، در مراسم احیای شب نیمه شعبان که بدون حضور احیاگران و‌ به صورت مجازی سحرگاه امروز در دانشگاه تهران برگزار شد، گفت: انسان به واسطه دین می‌تواند به بالاترین نقطه قله سعادت برسد.

وی افزود: هر کسی نمی تواند به این قله بلند دست یابد زیرا بسیاری از انسانها در زندگی روزمره به صورت حداقلی زندگی می کنند، اگر کسی برای اهداف و زندگی حداقلی تربیت شده باشد نمی تواند با دین کنار بیاید.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان ادامه داد: انسان اگر برای رسیدن به اهداف حداکثری تربیت شده باشد دین برایش یک امر محبوبی می شود؛ بسیاری از قوانین در جوامع بشری به گونه ای تنظیم شدند که نیازهای حداقلی انسان ها تامین شود در حالی که دستورات دین چنین نیست.

استاد حوزه علمیه با طرح این پرسش که چرا امام زمان(عج) هزار سال در پس پرده غیبت هستند؟ پاسخ داد: چون انسان ها خواستار رفاه، معنویت، عقلانیت و محبوبیت حداکثری نیستند و به حداقل ترین ها راضی شدند.

وی با اشاره به اینکه اگر مردم خواستار رسیدن به قله سعادت بودند هرگز ائمه اطهار(ع) به شهادت نمی‌رسیدند، ابراز کرد: امام حسین(ع) و حضرت زهرا(س) به این دلیل شهید شدند که مردم نمی خواستند به آن قله هایی که این بزرگان به دنبال آن بودند دست یابند.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان عنوان داشت: دین هراسی یک سنتهای رایج در میان اراذل و اوباش جهان است زیرا آنان از دینداری و دینداران می ترسند و با همین ترساندن از مردم رای کسب می کنند و بر مسند قدرت تکیه می زنند.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه انسان از طریق دینداری می تواند به قله رفیع سعادت دست یابد، اظهار داشت: امروز دعا و زمزمه فرج بسیار زیاد است اما کدام دعا بهتر مستجاب می شود؟ امام زمان(عج) برای نابودی ظلم حداکثری ظهور خواهند کرد.

وی افزود: امروز کسانی که برای نجات از کرونا دست به دعا برداشتند چرا آن روزی که کودکان یمنی در خاک و خون می غلطیدن، دست به دعا بلند نکردند، ای مردم دنیا؛ چرا وقتی سرها در عراق و سوریه بریده می شد چرا برای ظهور مسیح دعا نکردید، اینکه انسان در بلا و ابتلائات یاد امام زمان(عج) باشد بسیار خوب است اما باید بدانیم حضرت برای مبارزه با ظلم حداقلی ظهور نمی‌کنند بلکه برای ریشه کن کردن همه ظلم ها ظهور خواهند کرد.

وی با تاکید براینکه انسان در دعا باید از خداوند قله های رفیع سعادت را برای بشریت تمنا کند، ابراز کرد: کسی که حیات خود را تنها در اوج معنویت بداند این قله ها را برای بشریت تمنا می کند.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با اشاره به اینکه انسان در مواجهه با بلا و دشواری باید استغفار کند، عنوان کرد: انسان اگر خواسته هایش از خداوند حداکثری باشد اوج‌ سعادت را طلب می کند.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: در این بلای کرونا مردم باید قله ها را از خداوند تمنا کنند، ظهور زمانی رخ می دهد که انسان ها با همه وجود برای این امر آماده باشد./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۶
انتظار سکون نیست؛ انتظار رها کردن و نشستن برای اینکه کار به خودی خود صورت بگیرد، نیست. انتظار حرکت است.
0
0