۲۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۹
کد خبر: ۶۴۷۳۶۴
آیت‌الله مجتهدشبستری در گفت‌وگو با رسا:

صبر و استقامت دو مؤلفه مهم در رسیدن به پیشرفت است

صبر و استقامت دو مؤلفه مهم در رسیدن به پیشرفت است
تولیت مدرسه علمیه ایروانی با بیان اینکه صبر و استقامت دو مؤلفه مهم برای رسیدن به قله پیشرفت است، گفت: با صبر و استقامت می توان از مشکلات و بحران‌ها عبور کرد.

آیت‌الله محسن مجتهد شبستری نماینده مجلس خبرگان رهبری و تولیت مدرسه علمیه ایروانی تهران، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با استناد به کلام رهبر انقلاب که مردم را به صبر و استقامت دعوت فرمودند، گفت: صبر و استقامت دو مؤلفه مهم در رسیدن به قله پیشرفت است.

وی افزود: صبر و استقامت در متون دینی اسلام بسیار مورد تاکید قرار گرفته به حدی که در قرآن کریم 70 مرتبه واژه صبر به کار رفته است، همچنین در متون حدیثی که از پیشوایان معصوم به دست ما رسیده بارها شیعیان را به صبر و شکیبایی دعوت کردند و فرمودند: پیروزی‌ها و موفقیت‌ها در سایه صبر و استقامت کسب می شود.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه صبر و استقامت در تمام شؤون زندگی فردی و اجتماعی سبب موفقیت و پیشرفت انسان می‌شود، ابراز کرد: بخصوص در شرایط فعلی که تحریم‌های آمریکا مشکلات اقتصادی برای کشور به وجود آورده و نقل و انتقال بانکی به سختی انجام و یا بلوکه می شود.

تولیت مدرسه علمیه ایروانی ادامه داد: و یا از طرف دیگر ویروس محنوس کرونا که همانند سایر کشورها ملت ایران را گرفتار و خانه نشین کرده و سبب شده بسیاری از کسب و کارها در کشور تعطیل شوند، توجه داشتن مردم به صبر و استقامت بسیار لازم و ضروری است.

آیت‌الله مجتهد شبستری تاکید کرد: مردم علاوه بر رعایت نکات بهداشتی که مسؤولان ذی ربط تذکر می دهند باید در نهایت صبر و استقامت با استمداد از درگاه الهی به وسیله دعا، تضرع و توسل در ایجاد آرامش درونی و کاهش ناراحتی‌های روحی و عصبی تلاش کنند.

وی افزود: قرآن کریم می فرماید: خداوند با صابران است یا در جای دیگر تاکید می کند پس از هر سختی آسانی است؛ لذا رهبر انقلاب براساس توصیه‌های قرآن و عترت، مردم را به داشتن صبر و استقامت توصیه فرمودند./813/ت302/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات