۲۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۹
کد خبر: ۶۴۴۱۹۲
رسا گزارش می دهد؛

توصیه های بهداشتی و معنوی علما و صاحب نظران حوزوی تهران برای شکست کرونا

توصیه های بهداشتی و معنوی علما و صاحب نظران حوزوی تهران برای شکست کرونا
جمعی از علما و صاحب نظران حوزوی تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری رسا به بیان توصیه های بهداشتی و معنوی برای غلبه بر ویروس منحوس کرونا پرداختند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، این روزها شاهد ورود و گسترش ویروس کرونا در کشور هستیم، براساس اعلام وزارت بهداشت تا تاریخ 26 اسفند ماه حدود 14 هزار و 991 نفر از هموطنان عزیزمان به این بیماری مبتلا و تحت درمان قرار گرفتند اما متاسفانه تهران همچنان در صدر آمار مبتلایان قرار دارد.

این ویروس منحوس به سبب تراکم بالا گسترش سریع‌تری پیدا می کند برای همین امروز توانسته مهمان 160 کشور دنیا باشد و جان بسیاری را به کام مرگ بکشاند.

طبق اعلام سازمان بهداشت جهانی مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا در گروه ها و افراد در آینده نزدیک افزایش می یابد و این امر زنگ خطر را در جهان به صدا درآورده است.

تنها راهکار مقابله با این ویروس منحوس قطع زنجیره انتقال است که به دست مردم و با کاهش تردد، محدود کردن دید و بازدیدها، خودمراقبتی و دیگرمراقبتی محقق می شود.

بر همین اساس خبرگزاری رسا در گفت‌وگو با علما و صاحب نظران حوزه‌ علمیه تهران از جمله حضرات آیات محسن مجتهدشبستری، علی اکبر رشاد، محمدباقر تحریری، دریاباری، و حجج الاسلام والمسلمین محمدحسن اختری، محمدهادی رحیمی صادق و حسین کبیریان به بررسی وجوه شرعی و عقلی رعایت بهداشت فردی و توصیه های معنوی در مقابله با شیوع ویروس منحوس کرونا پرداخت که خلاصه آن بیانات را در این خبر می خوانید:

 

 

توصیه‌ های بهداشتی و معنوی علمای تهران در مقابله با کرونا

نماز جعفر طیار اکسیر اعظم معنوی| رعایت بهداشت فردی وجوب عقلی و شرعی دارد

آیت‌الله محسن مجتهدشبستری نماینده مجلس خبرگان رهبری و تولیت مدرسه علمیه ایروانی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با تاکید بر اینکه رعایت نکات بهداشتی در مقابله با شیوع ویروس منحوس کرونا وجوب عقلی و شرعی است، گفت: دستورالعمل‌هایی که مسؤولان و متخصصان مربوطه در راستای رعایت بهداشت فردی و اجتماعی به منظور مبتلا نشدن مردم به کروناویروس ارائه می دهند باید مورد توجه همگان قرار گیرد.

تولیت مدرسه علمیه ایروانی با استناد به آیات الهی یاد خدا را آرامش دهنده قلب‌ها بیان کرد و اظهار داشت: توجه به معنویات در کنار رعایت مسائل بهداشتی ناراحتی‌های روحی و اضطراب‌درونی انسان را کاهش می دهد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: توکل به ذات اقدس الهی، راضی بودن به تقدیرات الهیه، صبر پیشه کردن در ناملایمات و یاد خدا که قرآن کریم نیز به آن تاکید دارد و می فرماید: الا بذکر الله تطمئن القلوب؛ برای انسان سکینه و آرامش خاطر به ارمغان می آورد.

آیت الله مجتهد شبستری نماز جعفر طیار اکسیر اعظم معنوی بیان کرد و گفت: امسال رهبرانقلاب به جای اعتکاف اقامه نماز جعفر طیار و همچنین به خواندن دعای هفتم صحیفه سجادیه توصیه فرمودند؛ همچنین توسل به حضرات معصومین(ع) خصوصا آقا و مولایمان امام زمان(عج) و خواندن نماز حضرت که دو رکعت است و در هر رکعت آن صد مرتبه ایاک نعبد و ایاک نستعین به همراه دعای مختصری که در مفاتیح الجناح با الهی عظم البلاء خوانده می شود در مواجهه با سختی‌ها و گرفتاری‌ها توصیه شده است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: معالجات پزشکی برای بیماران و لزوم رعایت نکات بهداشتی برای پیشگیری از شیوع بیماری مکمل یکدیگر هستند و از طرف دیگر دعا و توسلات در شرایط فعلی هر دو برای مسلمانان لازم و ضروری است و امیدوار هستیم این بلایا با عنایت الهی دفع و همگان از این امتحان سربلند خارج شوند.

مشروح توصیه های آیت الله مجتهدشبستری را اینجا بخوانید

 

 

توصیه‌ های بهداشتی و معنوی علمای تهران در مقابله با کرونا

توصیه مسؤولان بهداشتی در زمینه کرونا باید برای همه حجت باشد

آیت‌الله علی‌اکبر رشاد رییس شورای سیاست گذاری حوزه های علمیه استان تهران، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، از نگاه دینی و فقهی جان را ارزشمندترین امانت الهی دانست و گفت: به خطر افکندن جان خلاف عقل، شرع و احکام الهی است.

وی با تاکید بر اینکه توصیه مسؤولان بهداشتی در زمینه کرونا باید برای همه حجت باشد، ادامه داد: مردم در این ایام به منظور پیشگیری از شیوع ویروس منحوس کرونا باید به طور کامل مطیع امر متخخصصان و مسؤولان امین ذی ربط باشند و برای مقابله با کووید19 از منازل خارج نشوند و دستورهای بهداشتی که شامل خود مراقبتی و دیگر مراقبتی می شود را رعایت کنند.

آیت الله رشاد توجه به معنویات و رعایت مسائل بهداشتی را برای غلبه بر کرونا ضروری دانست و گفت: در شرایط کنونی مردم باید در زمینه رعایت بهداشت فردی به توصیه های پزشکان توجه کنند و هم از بهبود روحی و ارتقای معنویات غافل نشوند؛ تلاوت قرآن کریم و قرائت ادعیه و اذکار که از حضرات معصومین نقل شده موجب تقویت معنویات و آرامش قلوب می شود.

مشروح توصیه های آیت الله رشاد را اینجا بخوانید

 

 

توصیه‌ های بهداشتی و معنوی علمای تهران در مقابله با کرونا

ضرورت حضور روحانیت در محراب خدمت| ابتلائات نوعی آماده سازی برای امر فرج است

آیت الله محمدباقر تحریری تولیت مدرسه علمیه مروی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با استناد به آیات قرآن کریم بسیاری از بلایا و ابتلائات در زندگی فردی و جوامع بشری را امتحان الهی دانست و گفت: خداوند در قرآن کریم می فرماید: ما شما را امتحان می کنیم.

وی امتحان و آزمایش را از سنت‌های الهی دانست و تصریح کرد: گاهی اوقات خداوند انسان را با ابتلائات و سختی‌ها امتحان می کند تا مشخص شود آدمی در روابط دنیایی و اجتماعی خود چقدر به خداوند توجه دارد، همچنین یکی دیگر از فلسفه‌‌های امتحان الهی مربوط به نوع مواجهه و برخورد انسان با ابتلائات و سختی‌ها می شود؛ انسان در مواجهه با ابتلائات و سختی‌ها علاوه بر صبور بودن باید برخوردی عقلی و شرعی با آن داشته باشد.

آیت الله تحریری با بیان اینکه دعای هفتم صحیفه سجادیه دعایی مجرب برای آرامش قلب و دفع بلا است، عنوان کرد: دعاهای پرمغز و بامحتوایی از امام سجاد(ع) در صحیفه سجادیه مثل دعای هفتم که رهبر انقلاب به خواندن آن توصیه فرمودند برای ما به یادگار مانده است.

آیت الله تحریری ادامه داد: دعای توسل به همراه دعای دفع ضرر، نماز جعفر طیار، دعای سریع الاجابه، حدیث کساء، صلوات فرستادن و هدیه کردن آن به مادر امام زمان(عج) و حضرت ام البنین(س) از جمله دعاها و نماز‌هایی است که اولیای الهی و بزرگان دین برای دفع و نجات از بلا توصیه فرمودند.

تولیت مدرسه علمیه مروی با اشاره به اینکه در ابتلائات و حوادث مردم باید نسبت به هم اظهار محبت داشته و از یاری رساندن به یکدیگر غفلت نکنند، گفت: رجب ماه حضور، دعا و توسل است بنابراین انسان نباید در این ماه از توسل به امام زمان(عج) غافل شود.

وی افزود: چه بسا این ابتلائات گوناگون و فراگیر زمینه ساز امر فرج و به نوعی آماده سازی دنیا برای حرکت به سوی منجی واقعی باشد منجی که هواهای نفسانی را پایمال و عدل و حق طلبی را در جهان حاکم می سازد؛ امروز دنیا در حال حرکت برای تحقق این امر الهی است.

مشروح توصیه های آیت الله تحریری را اینحا بخوانید.

 

 

توصیه‌ های بهداشتی و معنوی علمای تهران در مقابله با کرونا

استغاثه به حضرت زهرا دریای رحمت الهی را طوفانی و بلا را از جامعه بشری دور می کند

آیت‌الله صدیقی امام جمعه موقت تهران و تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره)، شرایط کنونی کشور و جهان را بسیار سخت و دشوار دانست و گفت: ویروس منحوس کرونا بلای عالم گیری است که از مردم دنیا قربانی می گیرد اما سلب امنیت روانی که موجب اضطراب، نگرانی و تشویش بشریت شده بدتر از قربانی گرفتن است.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه رجب ماه خدا است، ادامه داد: همه مردم بخصوص جوانان سحرهای ماه رجب را مغتنم بدانند و خداوند را صدا بزنند و با واسطه قرار دادن آل الله در پیشگاه پروردگار ناله و توبه خالصانه داشته باشند و از خداوند بخواهند این بلای در حال گسترش را به رحمت تبدیل کند.

آیت الله صدیقی با بیان اینکه دعای نور برای پیشگیری و درمان تب بسیار سفارش شده است، ابراز کرد: این دعاها افسانه نیستند بلکه همه این دعاها تجربه شده و توصیه اهل بیت(ع) است.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: زمانی که بر امامان معصوم(ع) تب غالب می شد حضرت زهرا(س) را صدا می زدند و می فرمودند: یا فاطمة بنت محمد اغیثینی؛ این روزها نباید از حضرت زهرا(س) غفلت کرد چرا که ایشان همانند مادری مهربان دلسوزی ویژه‌ای نسبت به شیعیان دارند.

وی نماز استغاثه به حضرت زهرا(س) را یکی دیگر از پایگاه‌ها برای نجات از این بحران به وجود آمده دانست و گفت: توصیه شده در بیماری‌ها از حضرت موسی کاظم(ع) استمداد بجویید و اگر از همه امور زندگی باز ماندید و عرصه بر شما سنگین شد به امام زمان(عج) توسل بجویید؛ امام زمان(عج) صاحب، طبیب و امید همه ما هستند سعی کنید برای نجات از این بلا نماز استغاثه به امام زمان(عج) را زیر آسمان بخوانید.

آیت الله صدیقی خاطرنشان کرد: امیدوار هستیم با قرائت زیارت عاشورا، انجام اعمال ام داوود و استغاثه به حضرت زهرا(س) دریای رحمت الهی طوفانی شود و خداوند ظهور امام زمان(عج) را محقق و گرفتاری مردم رفع شود.

مشروح سخنان آیت الله صدیقی را اینجا بخوانید.

 

 

توصیه‌ های بهداشتی و معنوی علمای تهران در مقابله با کرونا

ملت ایران قدردان ایثار و مجاهدت پرستاران هستند

آیت‌الله علی جاودان استاد اخلاق، گفت: از کادر پزشکی و درمانی که در عرصه خدمت رسانی به بیماران کرونایی جانبازی و جانفشانی می کنند تشکر می کنیم.

وی افزود: امروز جهادگران عرصه سلامت جانشان را در طبق اخلاص قرار دادند تا با ویروس منحوس کرونا مبارزه کنند ملت ایران سپاسگزار این ایثار و مجاهدت هستند و هرگز آن را فراموش نمی کنند.

آیت الله جاودان درباره هشتگ ما کرونا را شکست می دهیم، ابراز کرد: هنوز هیچ واکسنی برای مقابله با کرونا ویروس وجود ندارد و پزشکان از داروهایی استفاده می کنند که در حد کمک است تا بیماران به یاری خداوند درمان شوند، بنابراین هشتگی که در تلویزیون و سایر رسانه ها منتشر می شود بهتر است با این مضمون باشد که به امید خدا کرونا را شکست می دهیم.

استاد اخلاق اظهار داشت: آیت الله حق شناس(ره) برای رفع از بلا توصیه می کردند به حضرت علی اصغر(ع) متوسل شوید ایشان باب الحوائج هستند.

مشروح سخنان آیت الله جاودان را اینجا بخوانید

 

 

توصیه‌ های بهداشتی و معنوی علمای تهران در مقابله با کرونا

بی توجهی به توصیه‌های وزارت بهداشت مهمترین عامل شیوع کرونا است

حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن اختری دبیر سابق مجمع جهانی اهل بیت(ع)، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، عمل به دستورات و توصیه های مسؤولان بهداشت و سلامت در پیشگیری از شیوع ویروس منحوس کرونا را براساس موازین شرعی و دینی واجب دانست و گفت: تهدید کروناویروس جدی است.

وی افزود: متاسفانه امروز برخی افراد توصیه های مطرح شده از سوی وزارت بهداشت و مسؤولان ذی ربط را خیلی جدی نمی گیرند و به جای ماندن در منزل به مسافرت می روند. آنان نه تنها خود بلکه دیگران را نیز در معرض مبتلا شدن قرار می دهند و این اقدام خلاف شرع مقدس است.

دبیر سابق مجمع جهانی اهل بیت(ع) رعایت نکردن بهداشت فردی و عمل نکردن به توصیه‌های پزشکی را مهمترین عامل گسترش و شیوع کروناویروس دانست و اظهار داشت: مردم باید توجه داشته باشند در منازل خودشان بمانند، جز هنگام ضرورت از خانه خارج نشوند و بهداشت فردی را رعایت کنند در این صورت است که زنجیره سرایت این ویروس قطع می شود.

حجت الاسلام والمسلمین اختری ادامه داد: اگر کسی از دستورات وزارت بهداشت و توصیه های کادر درمانی سرپیچی کند و موجب شیوع و یا آلوده شدن دیگران به این بیماری شود از نظر شرعی مقصر بوده و در نامه اعمالش ثبت می شود.

مشروح توصیه هایحجت الاسلام والمسلمین اختری را اینجا بخوانید.

 

 

توصیه‌ های بهداشتی و معنوی علمای تهران در مقابله با کرونا

زنجیره شیوع کرونا تنها با اراده مردم قطع می شود

آیت الله دریاباری تولیت مدرسه علمیه امام صادق(ع)، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با تاکید بر اینکه توصیه های بهداشتی کروناویروس باید جدی گرفته شود، گفت: زنجیره شیوع کرونا را باید قطع کرد و این امر تنها با اراده مردم امکان پذیر است.

وی با تاکید بر اینکه همه مردم موظف هستند به توصیه‌های بهداشتی وزارت بهداشت و مسؤولان ذی ربط عمل کنند، ادامه داد: رعایت بهداشت فردی بهترین راه مقابله با ویروس کرونا است.

تولیت مدرسه علمیه امام صادق(ع) ابراز کرد: آلودگی‌ها و رعایت نکردن بهداشت فردی سبب گسترش کرونا ویروس می شود بنابراین برای نجات از این بیماری رعایت بهداشت یک امر عقلی و شرعی است.

مشروح توصیه های آیت الله دریاباری را اینجا بخوانید.

 

 

توصیه‌ های بهداشتی و معنوی علمای تهران در مقابله با کرونا

جنگ بیولوژیک؛ دست و پا زدن آخر نظام سلطه برای تثبیت حاکمیت خود در جهان

حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان تولیت مدرسه علمیه دارالحکمه، گفت: انقلاب اسلامی از مقدمات امر فرج است؛ اگر این بیماری فراگیر که جهان با آن درگیر شده یکی از مقدمات ظهور باشد ما چه تحلیلی برای آن می توانیم داشته باشیم؟

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با استناد به روایات، ابراز کرد: در روایات آمده قبل از ظهور امام زمان(عج) جهان گرفتار خوف فراگیر، مشکلات اقتصادی فراوان و مرگ و میر زیاد می شود و کسانی می توانند در این ابتلائات و بلایا رها شوند که صابر باشند و آنان جزء منتظران ظهور امام زمان(عج) هستند.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: رهبر انقلاب نیز فرمودند به زودی کشور از این فتنه عبور خواهد کرد؛ با همین اضطرار و اضطرابی که امروز در جامعه ایجاد شده اگر به دعای فرج مشغول شویم و از خداوند ظهور امام زمان(عج) را درخواست کنیم عنایت الهی شامل حال بشر می شود.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با تاکید بر اینکه هیچ ذکری بالاتر از تقوا نیست، عنوان کرد: تقوا بلایای بزرگ را از انسان رفع می کند؛ بنابراین برای عبور از این بلا توجه به امام زمان(عج) و رعایت تقوا لازم است.

استاد حوزه علمیه افزود: یکی از شاخصه های جامعه مهدوی مواسات است؛ در این ایام که همه مضطر هستند می طلبد یکدیگر را ببخشیم و با هم مهربان باشیم؛ مواسات از شاخصه های دوران ظهور و از نشانه های نزدیک بودن دلها است.

مشروح سخنان حجت الاسلام والمسلمین پناهیان را اینجا بخوانید.

 

 

توصیه‌ های بهداشتی و معنوی علمای تهران در مقابله با کرونا

ایثار و فداکاری جهادگران سلامت ارزشمند و تحسین برانگیز است

حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی رییس ستاد اقامه نماز کشور، با استناد به آیات الهی گفت: خداوند در قرآن کریم می فرماید انسان ها با خیر و شر امتحان می شوند.

وی با اشاره به اینکه در تلخی امتحانات و سختی‌ها شیرینی‌های بسیاری نهفته است، عنوان کرد: در شرایط سخت کنونی ایثار و فداکاری جهادگران سلامت بسیار ارزشمند و تحسین برانگیز است. یکی از برکات بلایا آن است که انسان در مواجهه با مشکلات خداوند را یاد می کند.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی با بیان اینکه انسان در سختی ها رشد می کند، عنوان کرد: امروز که مردم خودشان را در خانه قرنطینه کردند باید از این کنار هم بودن نهایت استفاده را ببرند و با قرائت و تدبر در آیات قرآن کریم با این کتاب آسمانی انس بگیرید.

مشروح سخنان حجت الاسلام والمسلمین قرائتی را اینجا بخوانید.

 

 

توصیه‌ های بهداشتی و معنوی علمای تهران در مقابله با کرونا

کرونا را با توکل به خدا و همبستگی مردم شکست می دهیم

حجت الاسلام والمسلمین محمدهادی رحیمی‌صادق مدیر حوزه علمیه تهران، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، شرایط کنونی کشور و جهان را استثنائی دانست و گفت: ملت ایران برای اولین بار نیست که با چنین بیماری، گرفتاری و مشکلاتی روبرو می شوند.

وی افزود: اما باید بپذیریم این بیماری و فضای ترس و واهمه ای که در جامعه بشری ایجاد کرده یک امر استثنائی و ویژه بوجود آورده است؛ ملت ایران بارها ثابت کردند که با وحدت، همدلی، تلاش و مقاومت می توانند در برابر گرفتاری‌ها و سختی‌ها پیروز شوند این بار نیز سربلند و مقاوم پیروز خواهند شد.

حجت الاسلام والمسلمین رحیمی‌صادق با استناد به توصیه‌های کادر سلامت و پزشکان خدوم مبنی بر اینکه بهترین راه مقاومت در برابر ویروس منحوس کرونا تقویت سیستم ایمنی بدن است، ابراز کرد: یکی از عواملی که موجب تقویت سیستم ایمنی بدن می شود اجتناب از ترس و واهمه است؛ مردم باید ترس و نگرانی را کنار بگذارند و این به آن معنا نیست که نسبت به مسائل و توصیه‌های بهداشتی بی تفاوت باشند.

مدیر حوزه علمیه تهران ادامه داد: توجه و رعایت امور بهداشتی آن هم در حد اعلی برای مقابله با کووید19 لازم و ضروری است اما رعایت مسائل بهداشتی تنها یک ضلع مثلثی است که می توان بر این ویروس منحوس پیروز شد.

وی ضلع دوم را امید داشتن و امید بخشی به مردم بیان کرد و افزود: اگر مردم با امید و تلاش در در برابر کروناویروس مقاومت کنند می توانند به فضل الهی آن را شکست دهند در نتیجه در این امیدبخشی توجه به مسائل معنوی از جمله دعا و توسل ضروری است، طبق آیات قرآن کریم؛ شفا دست خداوند است و دیگران وسیله هستند.

حجت الاسلام والمسلمین رحیمی‌صادق ادامه داد: اگر با همت مردم این دو ضلع محقق شود به طور قطع تلاش و مجاهدت مسؤولان سلامت و کادر درمانی عزیز که متخصص و بسیار متبحر هستند پیروزی بر این ویروس منحوس حاصل خواهد شد.

مشروح توصیه های حجت الاسلام والمسلمین را اینجا بخوانید.

 

 

توصیه‌ های بهداشتی و معنوی علمای تهران در مقابله با کرونا

ترویج شایعات کرونایی به منظور افزایش استرس و اضطراب جامعه صورت می گیرد

حجت الاسلام والمسلمین حسین کبیریان مدیر حوزه علمیه خواهران تهران، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، توجه به نظافت و رعایت بهداشت را از دستورالعمل‌های مهم دین مبین اسلام دانست و گفت: نظافت و رعایت مسائل بهداشتی از ویژگی‌های ایمان است.

وی افزود: توجه نکردن به مسائل بهداشتی، سلامتی جامعه را به خطر انداخته و سبب تضییع حقوق دیگران می شود.

حجت الاسلام والمسلمین کبیریان در ادامه با تاکید بر اینکه یکی از توصیه های مهم اسلام رعایت حق الناس است، ابراز کرد: شاید خداوند از حق خود بگذرد اما هرگز از حق الناس صرف نظر نمی کند؛ در شرایط کنونی بی توجهی به مسائل بهداشتی که موجب سرایت و تشدید بیماری کرونا در جامعه می شود از مصادیق حق الناس به شمار می رود.

مدیر حوزه علمیه خواهران تهران افزود: همه افراد جامعه باید مسائل بهداشتی را مو به مو رعایت کنند تا بتوانند خود و دیگران را از آلوده شدن به ویروس کووید19 محفوظ بدارند.

مشروح توصیه های حجت الاسلام والمسلمین کبیریان را اینجا بخوانید/813/

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
United States
۲۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۳
با سلام بسیار عالی بود
5
0
صادق
Iran, Islamic Republic of
۲۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۸
احسنت
5
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۸
حفظ سلامت یکی از اصلی‌ترین دستورات فقه است. لذا تمام این عباداتی که برای خداوند انجام می‌دهیم اگر مزاحمت با حفظ جان انسان داشته باشد، حفظ جان مقدم بر آنهاست.
4
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۸
برحسب برخی نظرات این بلایی است که قدرت‌ها و صاحبان ثروت و قدرت جهانی و با محوریت آمریکا بر سر بشریت می آورند.
4
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۳
به حول و قوه الهی کرونا را شکست می دهیم
4
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۷
زنجیره شیوع کرونا تنها با اراده مردم قطع می شود مردم عزیز کشورم بی توجهی به مسائل مطرح شده از سوی مسؤولان سلامت می تواند خسارت غیر قابل جبران دنیوی و اخروی برای ما داشته باشد خواهشا در خانه بمانید
4
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۶
متاسفانه حوزه علمیه استان تهران در رسانه ای کردن اقدامات و فعالیت های خودش خیلی ضعف داره در حالی که رسانه های بیگانه در عرصه رسانه پیشگام در ضربه زدن به دین و اسلام هستن
3
0
محمد
Iran, Islamic Republic of
۲۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۰:۱۸
تهران این همه عالم داره؟؟
4
0
زینب
Iran, Islamic Republic of
۲۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۱
با سلام بسیار بسیار عالی بود
4
0
طلبه فداکار باغیرت جهادی امام زمانی
Iran, Islamic Republic of
۰۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۹
مردم عزیز گوش بدید به این توصیه ها
4
0
ناشناس
United Kingdom
۰۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۴
کو گوش شنوا
3
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۲
خیلی ممنون از توصیه های خوبتون اما زمانی این توصیه ها اثربخش هست که دولت هم همکاری کنه امروز شهرها را قرنطینه می کنه دو روز دیگه که در حال نتیجه دادنه وضعیت قرنطینه را برمیداره
متاسفانه جان مردم بازیچه دست این دولت شده
2
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۴
شخص..مانع از اجرای تصمیم عاقلانه قبل از عید و در ایام عید شد
2
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۱
به امید خدا کرونا را شکست می دهیم
2
0
عزیزالله
Iran, Islamic Republic of
۱۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۳
کرونای منحوس
2
0
رعنا
Iran, Islamic Republic of
۱۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۷
ممنون از صحبتهای خوبتون امیدوار کننده بود
2
0
رعنا
Iran, Islamic Republic of
۱۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۸
کاش همه علما یک دستورالعمل دینی بدن تا مردم یک صدا از خدا طلب عفو و بخشش کنند و بخوان این بلا رفع بشه
2
0
نون خ
Iran, Islamic Republic of
۲۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۶
عالی بید
1
0
ناشناس
|
۲۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۵
نون خ
خخخخخخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۴
سلام
از اقای رشاد مصاحبه گرفتن شق القمر و باعث تعجب است احسنت
0
0