۲۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۰:۵۴
کد خبر: ۶۴۳۸۹۱
امام جمعه موقت تهران:

برای نجات از بلایا پیامبراکرم را در پیشگاه پروردگار شفیع قرار دهیم

برای نجات از بلایا پیامبراکرم را در پیشگاه پروردگار شفیع قرار دهیم
آیت الله صدیقی با بیان اینکه ویروس کوچک کرونا کدخدا را به زانو درآورد، گفت: برای نجات از این بلا پیامبراکرم(ص) را در پیشگاه پروردگار شفیع قرار دهیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله کاظم صدیقی تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره)، شنبه در جلسه درس اخلاق که به صورت مجازی برای طلاب برگزار شد، گفت: در حدیث شریف «عنوان بصری» آموزه‌ها و اسرارِ فراوانی است.

وی با استناد به حدیث شریف بصری، ادامه داد: براساس این حدیث برای علم آموزی و کسب معنویت خصوصا توبه شرط سنی مطرح نیست چرا که درِب رحمت الهی همواره به سوی انسان باز است.

آیت‌الله صدیقی با تاکید بر اینکه عمر انسان بسیار ارزشمند است، ابراز کرد: انسان باید بداند ملاحضات مادی مانع نور گرفتن قلب آدمی و نزدیک شدن او به اولیای الهی می شود و همچنین انسان باید به ارزشمند بودن عمرش توجه داشته باشد و از فرصت ها بهترین استفاده را ببرد.

تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره) با بیان اینکه انسان باید از خداوند بخواهد محبت غیر را از قلبش خارج کند، اظهار داشت: تعلقات دنیوی سبب حجاب دل می شود و انسان با این حجاب نمی تواند به مقصد اعلی برسد.

وی با بیان اینکه نماز انسان را بالا می‌برد، عنوان کرد: نماز اکسیر است، نماز دل را هم تخلیه و هم تحلیه می‌کند. نماز با غبارزدایی از قلب سبب پاک شدن انسان از گناه می شود. نماز چشمه‌ جوشانی می‌شود که هر آلودگی به سراغِ آدمی بیاید دفع می‌کند و نمی‌گذارد گناه به وجود انسان سرایت و او را تحت تأثیر قرار دهد.

آیت‌الله صدیقی ادامه داد: گناهکاری که به قیامت و خداوند متعال اعتقاد دارد اما هوا و هوس بر او غلبه کرده و مرتکب گناه می شود اگر به دریای با عظمت وجود پیامبراکرم(ص) پناهنده شود و از گناهانش توبه کند حضرت برای او استغفار می کنند.

تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره) ادامه داد: اگر می‌خواهیم در این روزگاری که خدای متعال قهاریت خود را به رخِ همه‌ قدرت‌ها کشیده و با یک موجود بسیار ریز که هیچ کسی نمی‌تواند آن را ببیند تمامِ گردن‌کلفت‌های عالم را به زانو درآورده و کاری از کسی ساخته نیست باید به محضر رسول الله(ص) پناهنده شویم.

وی افزود: دخترِ این گردن‌کلفت عالم که خود را کدخدای دنیا می‌داند در قرنطینه است، خود او هم تسلیم شده که اگر آزمایش شود مبادا این موجود نامرئی او را از پای دربیاورد، همه وحشت کردند و به زانو درآمدند، چاره چیست؟ چاره این است که دامان حضرت رسول اکرم(ص) را بگیریم و نماز بخوانیم و از خدای متعال که درد و درمان را او می‌دهد بخواهیم و التجاء و تضرع کنیم.

آیت الله صدیقی با تاکید بر اینکه در این بلای پیش آمده باید به ساحت مقدس پیامبراکرم(ص) التجاء کنیم، گفت: امروز عالم مضطر است و تمام کشورهای مدعی گرفتار این ویروس شدند راه نجات از این اضطرار استغاثه به حضرت رسول الله(ص) و اقامه نماز مضطر است./813/پ202/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 1
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات