۲۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۳:۲۵
کد خبر: ۶۴۳۶۸۲
تولیت مدرسه علمیه مروی:

ماه رجب فرصت برقراری ارتباط خالصانه با خداوند است

ماه رجب فرصت برقراری ارتباط خالصانه با خداوند است
آیت الله تحریری با بیان اینکه ماه رجب فرصتی برای رسیدن به کمال و سعادت است، گفت: ماه رجب فرصت تقرب به ارزش‌های الهی و برقراری ارتباط خالصانه با خداوند است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله محمدباقر تحریری تولیت مدرسه علمیه مروی، در پیامی صوتی درباره فضیلت ماه رجب گفت: خداوند متعال در عالم دنیا برای بندگانش ماه‌ها و مکان‌های خاصی قرار داده تا آنان در این زمان‌ و مکان‌های خاص بتوانند با تقرب به حضرت حق مشمول الطاف عظیم الهی قرار بگیرند.

وی افزود: انسان در هر زمان و مکانی می تواند رابطه بندگی خود را با خداوند تقویت کند و در برابر حضرت حق به خضوع و خشوع بپردازد اما خداوند برای این بندگی بعضی زمان‌ها و مکان‌ها را خاص قرار داده تا آدمی بتواند در آن مرحله ارتباط خالصانه بیشتری با خداوند متعال برقرار کند.

آیت الله تحریری ادامه داد: انسان برای آن که بتواند به این ارتباط خالصانه دست یابد باید در وجود خویش زمینه هایی ایجاد کند تا با اعمال و رفتار مناسبی که در این مکان‌ها و زمان‌ها انجام می دهد مشمول الطاف الهی قرار گیرد.

تولیت مدرسه علمیه مروی با اشاره به اینکه رجب از ماه‌های خاص الهی است، ابراز کرد: رجب نخستین ماه خداوند متعال و مقدمه ای برای ورود به ماه مبارک رمضان است؛ ماه مبارک رمضان انتصاب خاصی به ذات اقدس الهی دارد.

وی با بیان اینکه مراحل و قابلیت‌های گوناگونی برای ارتباط برقرار کردن با خداوند وجود دارد، گفت: هر انسانی به اندازه ظرفیت وجودی‌‌اش با خداوند متعال ارتباط برقرار می‌کند و می تواند آن زمینه های دگرگونی و اصلاح را در وجودش ایجاد کند.

آیت الله تحریری با استناد به حدیث قدسی و ماجرای ملک داعی، ابراز کرد: خداوند ملکی را مامور کرده تا در ابتدای ماه رجب هر شب تا صبح ندا سر دهد، این ملک در آسمان هفتم قرار داشته و نامش داعی یعنی دعوت کننده است، او از جانب خداوند ماموریت دارد انسان‌ها را به موقعیت و جایگاه خودشان و فضائل این ماه تنبه دهد و از فرصت ها استفاده کنند.

تولیت مدرسه علمیه مروی ادامه داد: مشخص نیست مقصود از آسمان هفتم مربوط به آسمان عالم ماده است یا آسمان غیب اما پیامبراکرم(ص) فرمودند: خوشا به حال کسانی که به یاد خداوند هستند و حضرت حق را طاعت می کنند؛ کسانی که مشمول این حدیث می شوند در مسیر سعادت قرار دارند./813/پ202/ب1

گزیده ای از خبر را در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 2
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
#کرونا_را_شکست_می_دهیم
Iran, Islamic Republic of
۲۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۲
تقویت معنویت باعث اداره عبور از بحران میشه.
0
0