۲۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۰
کد خبر: ۶۴۴۰۳۷
حجت الاسلام والمسلمین اختری تاکید کرد؛

بی توجهی به توصیه‌های وزارت بهداشت مهمترین عامل شیوع کرونا

بی توجهی به توصیه‌های وزارت بهداشت مهمترین عامل شیوع کرونا
حجت الاسلام والمسلمین اختری بی توجهی به توصیه‌های وزارت بهداشت را مهمترین عامل گسترش و شیوع کرونا دانست و گفت: تهدید کروناویروس جدی است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن اختری دبیر سابق مجمع جهانی اهل بیت(ع)، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، عمل به دستورات و توصیه های مسؤولان بهداشت و سلامت در پیشگیری از شیوع ویروس منحوس کرونا را براساس موازین شرعی و دینی واجب دانست و گفت: مردم نباید شایعات فضای مجازی را درباره کرونا جدی بگیرند و تنها باید به هشدارها و توصیه‌های مسؤولان بهداشت توجه داشته باشند.

وی افزود: نتیجه توجه به شایعات در شرایط حساس کنونی چیزی جز باز ماندن از انجام وظایف اصلی، منحرف کردن افکار عمومی، القاء ضعف و خودباختگی نیست انسان با همین شایعات است که از درک واقعیات دور می شود.

حجت الاسلام والمسلمین اختری با تاکید بر اینکه تهدید کروناویروس جدی است، ابراز کرد: متاسفانه امروز برخی افراد توصیه های مطرح شده از سوی وزارت بهداشت و مسؤولان ذی ربط را خیلی جدی نمی گیرند و به جای ماندن در منزل به مسافرت می روند. آنان نه تنها خود بلکه دیگران را نیز در معرض مبتلا شدن قرار می دهند و این اقدام خلاف شرع مقدس است.

دبیر سابق مجمع جهانی اهل بیت(ع) ادامه داد: در شرایط کنونی که ایران و جهان درگیر ویروس فراگیر کرونا هستند نه تنها باید خودمان را نجات دهیم بلکه باید در نجات و مبتلا نشدن دیگران نیز تلاش کنیم.

وی رعایت نکردن بهداشت فردی و عمل نکردن به توصیه‌های پزشکی را مهمترین عامل گسترش و شیوع کروناویروس دانست و گفت: مردم باید توجه داشته باشند در منازل خودشان بمانند، دید و بازدید‌ها را کاهش دهند، جز هنگام ضرورت از خانه خارج نشوند و بهداشت فردی را رعایت کنند در این صورت است که زنجیره سرایت این ویروس قطع می شود.

حجت الاسلام والمسلمین اختری ادامه داد: اگر کسی از دستورات وزارت بهداشت و توصیه های کادر درمانی سرپیچی کند و موجب شیوع و یا آلوده شدن دیگران به این بیماری شود از نظر شرعی مقصر بوده و در نامه اعمالش ثبت می شود.

دبیر سابق مجمع جهانی اهل بیت(ع) اضافه کرد: افراد در هر جایگاه و پستی که هستند باید نسبت به نابودی این ویوروس منحوس احساس مسؤولیت کرده و مانع سرایت آن به دیگری شوند.

وی افزود: امروز جهادگران عرصه سلامت در نهایت ایثار و فداکاری جان خود را در طبق اخلاص گذاشته و با وجود خطر اقدام به معالجه و نجات جان بیماران می کنند بنابراین مردم نیز با رعایت بهداشت فردی و اطاعت از دستورات وزارت بهداشت باید به یاری آنان بشتابند./813/ت302/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 2
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات