۲۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۰
کد خبر: ۶۴۳۹۰۸
حجت الاسلام والمسلمین مجدهاشمی:

کمک به تسهیل ازدواج جوانان بالاترین خدمت است

کمک به تسهیل ازدواج جوانان بالاترین خدمت است
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه دستگیری از نیازمندان انسان را عاقبت بخیر می کند، گفت: کمک به تسهیل ازدواج جوانان بالاترین خدمت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین مجدهاشمی استاد حوزه علمیه، شب گذشته در مسجدجامع غدیرخم گفت: براساس آیات و روایات گناه و معصیت اثر منفی در وجود انسان دارد.

وی با تاکید بر اینکه انسان با اجتناب از گناه می تواند به کمال و سعادت دست یابد، ادامه داد: تنها پاکان می توانند به حریم امن الهی راه یابند؛ زنگار گناه در قلب و نفس انسان بزرگ ترین ضایعه و انحطاط انسانی به شمار می رود.

حجت الاسلام والمسلیمن مجدهاشمی با بیان اینکه انسان مساله گناه را باید بسیار جدی بگیرد، ابراز کرد: انسان اگر می خواهد از گناه و معصیت دور باشد ابتدا باید گناه را بشناسد سپس از انجام آن اجتناب کند.

استاد حوزه علمیه نشناختن گناه و معصیت را یکی از مشکلات مهم جوامع بشری دانست و گفت: امروز با توجه به پیشرفت علم و تکنولوژی کسی نمی تواند ادعا کند نسبت به گناه بودن عملی بی خبر بوده و نتوانسته آن را بشناسد.

وی با اشاره به اینکه دین بر انجام واجبات و ترک محرمات استوار است، اظهار داشت: اطاعت پروردگار با انجام واجبات و ترک محرمات محقق می شود بنابراین انسان باید واجبات و محرمات را بشناسد. گناه عمل نیک انسان را از بین می برد و طاعتش نزد پروردگار پذیرفته نمی شود.

حجت الاسلام والمسلیمن مجدهاشمی آثار نماز را مشروط به قبولی آن بیان کرد و گفت: یکی از شرایط قبولی نماز نرنجاندن دل مومن است، اگر نماز انسان در پیشگاه خداوند قبول نشود نمی تواند شاهد آثار وجودی نماز باشد.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه استغفار یکی از اعمال مهم ماه رجب است، عنوان کرد: انسان بعد از توبه و استغفار باید به انجام عمل صالح اقدام کند تا با عمل صالح آثار معصیت را از وجود خود دور سازد.

وی احسان به نیازمندان را از اعمال صالح برشمرد و گفت: امروز بسیاری از جوانان به خاطر مشکلات شغلی و اقتصادی نمی توانند ازدواج کنند؛ کسانی که می توانند در تسهیل ازدواج جوانان کاری انجام دهند اما غفلت کنند در قیامت باید پاسخگو باشند.

حجت الاسلام والمسلیمن مجدهاشمی در پایان با بیان اینکه دستگیری از نیازمندان انسان را عاقبت بخیر می کند، خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط اقتصادی کشور غفلت از نیازمندان معصیت است./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات