۲۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۰:۱۶
کد خبر: ۶۴۳۸۸۳
تولیت مدرسه علمیه مروی:

ماه رجب بهترین فرصت برای بندگی و همنشین شدن با پروردگار است

ماه رجب بهترین فرصت برای بندگی و همنشین شدن با پروردگار است
آیت الله تحریری با بیان اینکه رجب ماه ولایت است، گفت: رجب فرصتی برای بندگی و همنشین شدن با پروردگار است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله محمدباقر تحریری تولیت مدرسه علمیه مروی، امروز به صورت پیام صوتی به تبیین فضائل ماه رجب پرداخت و گفت: خداوند متعال به حضرت داوود(ع) وحی می کند و می فرماید: پروردگار در طول ایام عمر بندگان یک وزش‌ها و نسیم‌هایی قرار داده که اگر از آن استفاده کنند سعادتمند می شوند.

وی ماه رجب را یکی از آن نسیم‌ها برشمرد و ادامه داد: پروردگار متعال رحمت‌های بی کران خود را در این ماه بر بندگان سرازیر می کند و می خواهد بندگانش با حضرت حق ارتباط بندگی برقرار کنند تا اگر در اوقات دیگر غفلتی بر آنان عارض شد متنبه شده و غفلت را کنار بگذارند.

آیت‌الله تحریری با اشاره به ماجرای ملک داعی، ابراز کرد: خداوند ملکی را به نام داعی در آسمان هفتم قرار داده تا در ماه رجب بندگان را به یاد و ذکر الهی بشارت دهد؛ نخستین مرحله یاد خداوند این است که انسان در عالم جایگاه عظیمی برای پروردگار قائل شود.

تولیت مدرسه علمیه مروی با تاکید بر اینکه خداوند دارای بالاترین جایگاه در عالم هستی است، عنوان کرد: انسان به هر میزان به حضرت حق اعتقاد صحیح داشته باشد به همان مقدار مرحله نخست یعنی یاد الهی را پیموده است؛ کاملترین مرتبه اعتقاد و ایمان به خداوند متعال مربوط به پیامبراکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) می شود که نشان از دیدگاه عمیق توحیدی آن بزرگان به پروردگار دارد.

وی افزود: بنابراین به هر میزان توجه به خداوند متعال از طریق اولیای الهی برای انسان محقق شود به همان مقدار رابطه ولایی فرد با خداوند متعال از طریق اولیای الهی برقرار می شود؛ برای همین است کسانی که به خداوند ایمان می آورند و عمل صالح انجام می دهند سعادتمند می شوند.

آیت‌الله تحریری ادامه داد: کسانی که ارتباط ولایی با خاندان عصمت و طهارت برقرار می کنند می توانند یاد واقعی الهی را درک کنند؛ انسان با تبعیت از بیانات نورانی اولیای الهی می تواند ایمان خود را تقویت کرده و عمل صالح انجام دهد.

تولیت مدرسه علمیه مروی با بیان اینکه ایمان صحیح به خداوند جز با ولایت به اهل بیت(ع) و آشنایی با معارف ایشان شکل نمی گیرد، گفت: عمل صالح نیز همین گونه است و تنها با تبعیت از اولیای الهی محقق می شود برای همین ملک داعی در ماه رجب بلافاصله بعد از ندای طوبی للذاکرین، ندای طوبی للطائعین سر می دهد.

وی ادامه داد: زیرا طاعت جز در پرتوی امیرمومنان(ع) و امامان معصوم(ع) شکل نمی گیرد و رجب نیز ماه موالید بزرگی چون مولود کعبه است برای همین رجب ماه ولایت معرفی شده و این معرفی شاید به این خاطر باشد که انسان متوجه مرکز ایمان و عمل صالح شود چرا که امام علی(ع) مجسمه عمل صالح هستند.

آیت‌الله تحریری بیان داشت: البته ملک داعی پیام های دیگری هم دارد و بیانات سنگینی را برای ما بندگان ضعیف بیان می کند و ندا سر می دهد که خداوند با آن عظمت و کمال مطلق می فرماید اگر کسی با من همنشین شود من همنشین او می شوم.

تولیت مدرسه علمیه مروی در پایان خاطرنشان کرد: انسان در هر مقطع و مرحله ای از اطاعت و توجه به خداوند و ارتباط ولایی با اولیای الهی باشد به همان مقدار همنشین خدا می شود و این همنشینی همنشین عادی نیست چرا که خداوند بر همه موجودات محیط بوده و این لطف و همنشینی خاص به بنده ای است که در ماه رجب در پیشگاه خداوند به واسطه اولیای الهی اظهار خضوع می کند و توجه خاصی به ذات اقدس الهی برایش ایجاد می شود./813/پ202/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 3
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات