۲۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۵
کد خبر: ۶۴۳۹۱۳
آیت‌الله رشاد در گفت‌وگو با رسا:

توصیه مسؤولان بهداشتی در زمینه کرونا باید برای همه حجت باشد

توصیه مسؤولان بهداشتی در زمینه کرونا باید برای همه حجت باشد
آیت‌الله رشاد با تاکید بر اینکه توصیه مسؤولان بهداشتی در زمینه کرونا باید برای همه حجت باشد، گفت: لازمه غلبه بر کرونا، توجه به معنویات در کنار رعایت مسائل بهداشتی است.

آیت‌الله علی‌اکبر رشاد رییس شورای سیاست گذاری حوزه های علمیه استان تهران، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با استناد به قاعده وجوب دفع ضرر، گفت: با توجه به احتمال قوی ضرر و قوت محتمل حتی اگر احتمال ضعیف باشد ولی محتمل بسیار قوی و خطیر است بر این اساس همه مردم مخاطب این آیه قرآن کریم که می فرماید: لاتلقوا بایدیکم الی التهلکة، انسان نباید خویشتن را با دست خود هلاک کند؛ قرار می گیرند.

وی افزود: عدم توجه به توصیه‌ها و تجویز متخصصان، کارشناسان و مسؤولان ذی ربط عملا به این معنا است که انسان جان خود را به خطر می اندازد در حالی که از نگاه دینی و فقهی جان ارزشمندترین امانت الهی است؛ بنابراین به خطر افکندن جان خلاف عقل، شرع و احکام الهی محسوب می شود.

توصیه مسؤولان بهداشتی در زمینه کرونا باید برای همه حجت باشد

آیت‌الله رشاد با تاکید براینکه مردم در این ایام به منظور پیشگیری از شیوع ویروس منحوس کرونا باید به طور کامل مطیع امر متخخصصان و مسؤولان امین ذی ربط باشند، ابراز کرد: مهمترین راه برای مقابله با کووید19 آن است که مردم از منازل خارج نشوند و دستورهای بهداشتی که شامل خود مراقبتی و دیگر مراقبتی می شود را رعایت کنند.

رییس شورای سیاست گذاری حوزه های علمیه استان تهران با اشاره به اینکه احکام الهی دارای 4 دسته حکم است، گفت: احکام تکوینی به دو دسته تقسیم می شود در دسته نخست احکام تکوینی در چارچوب نظام علّی و معلولی معنوی و ماورایی بوده و در دسته دیگر در قالب نظام علّی و معلولی مادی و ناسوتی است؛ تجویز پزشکان از جنس دستورات مادی و ناسوتی است.

وی افزود: دستورات دیگری نیز وجود دارد که از جانب بزرگان دین چون پیامبراکرم(ص) و خاندان عصمت و طهارت(ع)، اعاظم و سلف صالح به ما رسیده که دستورات معنوی است، مردم باید تواما هم به دستورات مادی و هم به دستورات معنوی ملتزم باشند چرا که هر دو جریان با هم شفابخش و رهایی بخش است.

لازمه غلبه بر کرونا، توجه به معنویات در کنار رعایت مسائل بهداشتی

آیت‌الله رشاد ادامه داد: بنابراین در شرایط کنونی مردم باید در زمینه رعایت بهداشت فردی به توصیه های پزشکان توجه کنند و هم از بهبود روحی و ارتقای معنویات غافل نشوند؛ تلاوت قرآن کریم و قرائت ادعیه و اذکار که از حضرات معصومین نقل شده موجب تقویت معنویات و آرامش قلوب می شود.

رییس شورای سیاست گذاری حوزه های علمیه استان تهران اضافه کرد: با توجه به شرایط موجود و حضور در منزل می توان گفت بهترین فرصت برای قرائت و انس گرفتن بیشتر با قرآن کریم است، طبق صریح روایات؛ اثر معنوی و وضعی قرآن کریم موجب شفاء می شود.

وی با اشاره به اینکه دعا در زندگی انسان اثرات بسیاری دارد، بیان داشت: مردم به ادعیه که از ائمه اطهار(ع) به ما رسیده، مجرب و آزموده شده است التزام داشته باشند همچنین دعاهایی که بزرگان توصیه می کنند و در کتب ادعیه از جمله کتاب مفاتیح آمده ملتزم باشند و برای خود، بستگان، شیعیان، مسلمانان و همه بشریت دعا کنند.

آیت‌الله رشاد با تاکید بر اینکه امروز همه بشریت در معرض مبتلا شدن به این بلای فراگیر هستند، ابراز کرد: برحسب برخی نظرات این بلایی است که قدرت‌ها و صاحبان ثروت و قدرت جهانی و با محوریت آمریکا بر سر بشریت می آورند ما باید دعا کنیم خداوند متعال شر مستکبران و مستبدان بین المللی را از سر ملل جهان کوتاه و ظهور حضرت حجت(عج) را نزدیک بگرداند و عالم که در شرف غرق شدن در جور، جفا و ظلم است با ظهور حضرت مملو از عدل و صفا شود./813/ت302/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 0
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۷
برای مقابله با این بیماری ابتدا بزشکان گرامی و کادر درمانی محترم در خط مقدم این جبهه هستند
1
0