۱۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۷
کد خبر: ۶۴۲۹۳۹

توصیه های مهم آیت الله صدیقی برای رفع بلا از جامعه بشری

توصیه های مهم آیت الله صدیقی برای رفع بلا از جامعه بشری
امام جمعه موقت تهران گفت: مردم در ایام البیض با انجام اعمال ام داوود و استغاثه به حضرت زهرا(س) دریای رحمت الهی را طوفانی و بلا را از جامعه بشری دور کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله صدیقی امام جمعه موقت تهران، امروز به مناسبت سالروز ولادت با سعادت امام علی(ع) پیام صوتی را به صورت مجازی صادر کرد و گفت: مقام امیرمومنان(ع)، مقام اسم اعظم و مظهر تام برای اسماء جمالیه و جلالیه پروردگار متعال است.

وی با اشاره به اینکه امام علی(ع) سر الله است، ادامه داد: امام علی(ع) حقیقت قرآن و اسلام است ایشان پاسدار دین و بیمه کننده شریعت هستند؛ فرمان امیرمومنان علی(ع) در آسمان و زمین نافذ بوده چرا که ولایت مطلقه کلیه الهیه در وجود ایشان مستتر است.

آیت الله صدیقی شرایط کنونی کشور و جهان را بسیار سخت و دشوار دانست و اظهار داشت: ویروس منحوس کرونا بلای عالم گیری است که از مردم دنیا قربانی می گیرد اما سلب امنیت روانی که موجب اضطراب، نگرانی و تشویش بشریت شده بدتر از قربانی گرفتن است.

امام جمعه موقت تهران با توجه به ایام البیض رجب براساس آیات و روایات توصیه‌ کرد: عمل ام داوود را نباید در این ایام فراموش کرد، سال‌های گذشته جوانان در مساجد و دانشگاه‌ها اعمال ام داوود را در پیشگاه حضرت پروردگار با ناله‌های دسته جمعی انجام می دادند.

وی افزود: متاسفانه با شیوع این بلا برگزاری اعتکاف عملی نشد اما می توان اعمال ام داوود را به صورت فردی انجام داد؛ جوانان عزیز این سه روز را به نیایش بپردازند، سحرها خداوند را صدا بزنند و سر به آستان او بسایند، با واسطه قرار دادن آل الله در پیشگاه پروردگار ناله و توبه خالصانه داشته باشند و از خداوند بخواهند این بلای در حال گسترش را به رحمت تبدیل کند.

آیت الله صدیقی با بیان اینکه دعای نور برای پیشگیری و درمان تب بسیار سفارش شده است، ابراز کرد: این دعاها افسانه نیستند بلکه همه این دعاها تجربه شده و توصیه اهل بیت(ع) است.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: زمانی که بر امامان معصوم(ع) تب غالب می شد حضرت زهرا(س) را صدا می زدند و می فرمودند: یا فاطمة بنت محمد اغیثینی؛ این روزها نباید از حضرت زهرا(س) غفلت کرد چرا که ایشان همانند مادری مهربان دلسوزی ویژه‌ای نسبت به شیعیان دارند.

وی نماز استغاثه به حضرت زهرا(س) را یکی دیگر از پایگاه‌ها برای نجات از این بحران به وجود آمده دانست و گفت: توصیه شده در بیماری‌ها از حضرت موسی کاظم(ع) استمداد بجویید و اگر از همه امور زندگی باز ماندید و عرصه بر شما سنگین شد به امام زمان(عج) توسل بجویید؛ امام زمان(عج) صاحب، طبیب و امید همه ما است سعی کنید برای نجات از این بلا نماز استغاثه به امام زمان(عج) را زیر آسمان بخوانید.

آیت الله صدیقی در پایان خاطرنشان کرد: امیدوار هستیم با قرائت زیارت عاشورا، انجام اعمال ام داوود و استغاثه به حضرت زهرا(س) دریای رحمت الهی طوفانی شود و خداوند ظهور امام زمان(عج) را محقق و گرفتاری مردم رفع شود./813/پ202/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 7
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات