۱۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۳
کد خبر: ۶۴۲۷۹۳
تولیت مدرسه علمیه آیت الله حق شناس:

نصرت و رحمت الهی در سختی ها و ابتلائات مختص مومنان و صابران است

نصرت و رحمت الهی در سختی ها و ابتلائات مختص مومنان و صابران است
حجت الاسلام میرهاشم حسینی با اشاره به اینکه در بحران‌ها فرصت‌های فراوانی نهفته است، گفت: در سختی ها و ابتلائات نصرت و رحمت الهی مختص مومنان و صابران است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام میرهاشم حسینی تولیت مدرسه علمیه آیت الله حق شناس(ره)، شب گذشته به صورت مجازی برای طلاب همین مدرسه علمیه سخنرانی کرد و گفت: امام رضا(ع) فرمودند: حضرت جواد همان مولود مبارکی است که در اسلام مولودی با برکت‌تر از ایشان برای شیعیان وجود ندارد.

وی با بیان اینکه همه اهل بیت(ع) وجودشان با برکت بوده است، ادامه داد: مقصود از کلام امام رضا(ع) اعظم برکات است، امام جواد(ع) تنها امامی بودند که در سن کم علم و برکت خارق العاده ای داشتند وجود ایشان نشان داد که امامت منصبی الهی است و انسان ها در نصب آن دخالتی ندارند.

حجت الاسلام حسینی با استناد به آیات الهی، ابراز کرد: خداوند در قرآن کریم می فرماید: یقینا ابتلائات و سختی‌هایی برای آزمایش شما نازل می شود این ابتلائات انسان ها را دچار ترس و اضطراب می کند، طبق صریح روایات؛ انسان زمانی که با ابتلائات و سختی ها مواجه می‌شود باید بداند در آن بخشش‌ها، نعمت‌ها و فرصت‌های فراوانی نهفته است و باید مورد توجه قرار گیرد.

تولیت مدرسه علمیه آیت الله حق شناس(ره) ادامه داد: سردار حاج قاسم سلیمانی می گفت در بحران‌ها و سختی‌ها فرصت‌های فراوانی نهفته است؛ مومنان در مواجهه با بحران و سختی از فرصت‌ها، گشایش‌ها و نعمت‌های آن بهترین استفاده را می برند.

وی اضافه کرد: امام صادق(ع) فرمودند: در آخرالزمان و قبل از ظهور سختی‌ها و مشکلات بسیار فراوان می شود که عمده آن گرفتاری‌ها ناشی از اعمال و رفتار انسان‌ها است اما بشارت در این گرفتاری‌ها و سختی‌ها برای مومنان و صابران خواهد بود.

حجت الاسلام حسینی با بیان اینکه انسان به واسطه دو عنصر مادی و معنوی است که می تواند در امتحانات موفق شود، گفت: انسان در مواجهه با بلایا و گرفتاری‌ها باید اسباب مورد نیاز برای مقابله با آن را فراهم آورد سپس به خداوند توکل کرده و با توسل به اهل بیت(ع) از آن بزرگواران استعانت بجوید.

تولیت مدرسه علمیه آیت الله حق شناس(ره) اضافه کرد: کسانی که در مشکلات صبر و بردباری می کنند خداوند رحمت را بر آنان نازل کرده و نصرت و هدایت الهی به سراغ آنان می آید./813/پ202/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 6
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات