۲۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۳
کد خبر: ۶۳۹۵۹۵
تولیت مدرسه علمیه آیت الله حق شناس:

سردار سلیمانی بنده مخلص خدا بود

سردار سلیمانی بنده مخلص خدا بود
استاد حوزه با بیان اینکه سردار سلیمانی بنده مخلص خدا بود، گفت: سردار سلیمانی با ۴۱ سال زحمت جهادی باز خود را بدهکار انقلاب و ملت می‌دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام میرهاشم حسینی تولیت مدرسه علمیه آیت الله حق شناس(ره)، شب گذشته در هیات نوالرضا(ع) گفت: خداوند توابین را دوست دارد.

وی با استناد به روایتی از حضرت زهرا(س)، ادامه داد: حضرت فرمودند: هرکسی خالصانه خداوند را عبادت کند پروردگار افضل پاداش را به او عنایت می کند؛ در روایت دیگری رضایت الهی در گرو رضایت فاطمه بیان شده است.

حجت الاسلام حسینی در ادامه با تاکید بر اینکه حضرت زهرا(س) حجت خدا بر حجج الهی است، بیان داشت: حضرت زهرا(س) می فرمایند: عبادت خالص دو شرط دارد که یکی از آنها این است که انسان قصد انجام همه عبادات الهی را داشته باشد و از محرمات اجتناب کند و اگر خطایی از او سر زد به سرعت توبه کند.

تولیت مدرسه علمیه آیت الله حق شناس(ره) با اشاره به اینکه توبه واجب فوری است و انسان معصیت کار باید به سرعت از گناه خود توبه کند، ابراز کرد: پیامبراکرم(ص) روزی 70 مرتبه توبه می کردند.

وی در ادامه با بیان اینکه انسان هرگز نمی تواند با گناه و معصیت در طریق سیر و سلوک قرار گیرد، گفت: انسان مومن در اعمال و رفتارش بسیار مراقب است که تضییع کننده حق الناس نباشد.

حجت الاسلام حسینی در خصوص دومین شرط، عنوان کرد: حضرت دومین شرط را در طلبکار نبودن از خداوند مطرح کردند؛ سردار سلیمانی بدون هیچ ادعایی 41 سال در لباس جهاد زحمت کشیدند و خود را بدهکار انقلاب و مردم می دانستند.

تولیت مدرسه علمیه آیت الله حق شناس(ره) ادامه داد: زمانی که امام حسین(ع) می فرمایند همه خوبی های من نیز بد بود، ما انسان ها چگونه می توانیم طلبکار خداوند باشیم. انسان خالص گمنام و بی ادعا خود را بدهکار خدا می داند.

وی با بیان اینکه سردار سلیمانی با شهادتش دنیا را تکان داد، گفت: کسی نمی توانست سردار سلیمانی را در این دنیا بند کند برای همین همیشه آرزوی شهادت داشت، او در اوج توانایی از دنیا دل بریده بود.

حجت الاسلام حسینی در پایان خاطرنشان کرد: کسانی که در راه خدا جهاد می کنند خدا راه را برای آنان هموار می کند و بهترین مصلحت ها را برای آنان رقم می زند؛ سردار سلیمانی بنده مخلص خدا بود برای همین شهادتش دنیا را متحول کرد./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات