۲۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۵
کد خبر: ۶۴۳۶۱۳
حجت الاسلام والمسلمین قرائتی:

ایثار و فداکاری جهادگران سلامت ارزشمند و تحسین برانگیز است

ایثار و فداکاری جهادگران سلامت ارزشمند و تحسین برانگیز است
رییس ستاد اقامه نماز کشور ایثار و فداکاری جهادگران سلامت را بسیار ارزشمند و تحسین برانگیز دانست و گفت: انسان در مواجهه با مشکلات خداوند را یاد می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی رییس ستاد اقامه نماز کشور، شب گذشته در جلسه درس اخلاق دانشگاه تهران که به صورت پیامی صوتی برگزار شد توصیه هایی درباره بیماری کرونا بیان داشت و گفت: در ماجرایی که برای کشور و بیش از صدکشور دیگر پیش آمده از چند زاویه می توان به آن نگاه کرد.

وی امتحان الهی را یکی از آن زوایا برشمرد و ادامه داد: خداوند در قرآن کریم می فرماید انسان ها با خیر و شر امتحان می شوند؛ گاهی انسان با ثروت، مقام و سلامتی امتحان می شود.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی در ادامه بیان داشت: بعضا برخی حوادث نتیجه اعمال و رفتار آدمی است برای مثال گاهی انسان با نپرداختن زکات گرفتار سختی و بلا می شود گاهی نیز با عدم رعایت بهداشت دچار بیماری و درد کشنده می شود.

رییس ستاد اقامه نماز کشور ادامه داد: کسی که به خاطر اعمال و رفتار ناپسندی که انجام می دهد گرفتار سختی می شود نباید دیگران را مقصر بداند بلکه در این شرایط باید به دنبال انجام وظیفه باشد.

وی با اشاره به اینکه در تلخی امتحانات و سختی‌ها شیرینی‌های بسیاری نهفته است، عنوان کرد: در شرایط سخت کنونی ایثار و فداکاری جهادگران سلامت بسیار ارزشمند و تحسین برانگیز است. یکی از برکات بلایا آن است که انسان در مواجهه با مشکلات خداوند را یاد می کند.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی با تاکید بر اینکه مشکلات و سختی‌ها باید موجب تقویت اتحاد و همبستگی شود، گفت: گاهی اوقات انسان در مواجهه با سختی‌ها غرور و منیت خود را کنار می گذارد؛ مشکل قارون این بود که ثروت انباشته‌اش را از جانب خود می دانست و توجهی به خداوند متعال نداشت.

رییس ستاد اقامه نماز کشور ادامه داد: گاهی انسان با مبتلا شدن به بیماری اهل تضرع در پیشگاه پروردگار می شود؛ اقتدار و قدرت نظامی ایران نتیجه تجربه 8 سال دفاع مقدس بود بنابراین در تلخی‌ها شیرینی‌های فراوانی نهفته است.

وی با بیان اینکه انسان در سختی ها رشد می کند، عنوان کرد: امروز که مردم خودشان را در خانه قرنطینه کردند باید از این کنار هم بودن نهایت استفاده را ببرند؛ انسان اگر صیاد باشد در هر دریایی ماهی می گیرد حال کرونا باشد یا نباشد.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی ادامه داد: امام راحل در دوران سختی تبعید تحریرالوسیله را نوشتند؛ در این دوران با کسانی که قهر کردید آشتی کنید؛ با قرائت و تدبر در آیات قرآن کریم با این کتاب آسمانی انس بگیرید./813/پ202/ب1

گزیده ای از خبر را در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 3
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات