۲۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۹
کد خبر: ۶۴۳۱۳۸
استاد حوزه علمیه:

ناامیدی از رحمت الهی مصیبتی بزرگ است

ناامیدی از رحمت الهی مصیبتی بزرگ است
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه انسان در مواجهه با بلایا نباید از رحمت الهی ناامید شود، گفت: ترس و اضطراب نتیجه یاس از رحمت الهی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام میلانی نژاد استاد حوزه علمیه، شب گذشته به صورت مجازی در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: براساس آیات الهی انسان با بیماری، مرگ، ترس و بسیاری از بلایا و مصائب امتحان می شود.

وی یاس و ناامیدی را بدترین گناه برشمرد و ادامه داد: ترس نتیجه یاس و ناامیدی است انسان در مواجهه با سختی ها نباید از رحمت الهی ناامید شود.

حجت الاسلام میلانی نژاد با اشاره به اینکه حضرت زینب(س) در کربلا شاهد مصائب بسیاری چون از دست دادن عزیزترین نزدیکان خویش بودند، ابراز کرد: در روز عاشورا زمانی که امام حسین(ع) به شهادت رسیدند حضرت زینب(س) فرمودند: بارالها؛ این اندک قربانی را از ما بپذیر، لازم است انسان در مواجهه با بلایا حضرت زینب(س) را الگوی خود قرار دهد.

استاد حوزه علمیه با تاکید بر اینکه انسان مومن در همه حالات به خداوند توکل دارد و از یاد خدا غفلت نمی کند، گفت: ملت ایران تا کنون با مشکلات و بحران های بسیاری روبرو شده و به عینه یاری خداوند را مشاهده کرده است امروز نیز مردم برای نجات از بلایا باید از خداوند درخواست یاری کنند.

وی با اشاره به اینکه خداوند با صابران است، اظهار داشت: صابران کسانی هستند که به مقامات ظاهری و معنوی توجهی نداشته و وجودشان سراسر باور و یاد خداوند متعال است. خداوند در قرآن کریم به کسانی که دلشان با پروردگار است بشارت می دهد.

حجت الاسلام میلانی نژاد ادامه داد: کروناویروس این درس را به همگان داد که انسان با وجود پیشرفت‌های علمی دنیا نباید به خود مغرور شود؛ این بحران می گذرد و کسانی موفق از این امتحان خارج می شوند که با خدا معامله کرده باشند.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه انسان مومن دارای صفات نیکوی الهی است، گفت: یکی از آن صفات رازداری و ستارالعیوب بودن است؛ خداوند هرگز گناه بنده خود را افشا نمی کند کسانی که اسرار دیگران را آشکار می کنند خطای بزرگی را مرتکب می شوند.

وی افزود: در گرفتاری ها و بلاها باید صبر پیشه کرد کسانی که در بلایا جزع و فزع می کنند گرفتار دو بلا می شوند و درهای رحمت الهی را به روی خود می بندند؛ رحمت الهی همواره در حال بارش است و انسان نباید حود مانع دریافت رحمت الهی باشد./813/پ310/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات