۲۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۰
کد خبر: ۶۴۳۲۰۹
معاون تهذیب حوزه علمیه استان تهران:

منظومه فکری امامین انقلاب نقشه راه حوزه های علمیه در تربیت طلاب انقلابی است

منظومه فکری امامین انقلاب نقشه راه حوزه های علمیه در تربیت طلاب انقلابی است
حجت الاسلام ارشاد گفت: منظومه فکری امامین انقلاب در استکبار ستیزی و مبارزه با تفکر سکولاریستی نقشه راه حوزه علمیه در تربیت طلاب تراز انقلاب است.

حجت الاسلام حمید ارشاد معاون تهذیب حوزه علمیه استان تهران، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با تاکید بر اینکه امام راحل در منشور روحانیت جایگاه و نقش علمی و اجتماعی حوزه های علمیه را تبیین فرمودند، گفت: صدها سال است روحانیت به عنوان تکیه گاه محرومان و مستضعفان با تحمل سختی‌ها و مرارت‌ها از مرزهای دینی و اعتقادی مردم دفاع کرده است.

وی با تاکید بر اینکه روحانیت باید جایگاه علمی و نقش اجتماعی خود را حفظ کند، ادامه داد: برای مثال حوزه علمیه و روحانیت در سال‌های اخیر با امداد رسانی به مردم زلزله زده و سیل زده نقش خود را در عرصه اجتماعی ایفا کرده است.

حجت الاسلام ارشاد با اشاره به اینکه علمای اسلام نباید زیر بار سرمایه داری بروند و این تاکید امام راحل در منشور روحانیت است، عنوان کرد: امام راحل یکی از رسالت های مهم روحانیت را مقابله با سرمایه دارانی می دانند که به دین و اموال مومنان دست درازی می کنند.

معاون تهذیب حوزه علمیه استان تهران ادامه داد: این تفکر تاکید به شجاع بودن و شهامت داشتن علما و روحانیان در برابر جهان خواران و دست بیعت ندادن با مستکبران دارد کاری که رهبر انقلاب امروز انجام می دهند؛ یکی از بندهای منشور آن است که علما مصداق اشداء علی الکفار، رحما بینهم باشند.

وی با اشاره به اینکه در منشور روحانیت تاکید شده روحانیت وابسته از روحانیت اصیل متمایز شود، ابراز کرد: امام راحل در منشور روحانیت از روحانی نماهایی که به ظاهر دین اهمیت می دهند و نسبت به عمق دین و معنویت بی توجه هستند و اهمیتی به مسائل سیاسی و اتفاقات جهان نمی دهند بیزاری جسته و ایشان را می کوبند؛ تحجر و وابستگی نباید در بدنه روحانیت جایگاهی داشته باشد.

حجت الاسلام ارشاد به آسیب‌ها و چالش‌های مطرح شده در منشور روحانیت اشاره کرد و گفت: طلاب و روحانیان علاوه بر احکام فردی به جنبه های اجتماعی اسلام نیز باید توجه داشته باشند؛ امروز شاهد حضور روحانیت در بدنه مردم هستیم و این حضور باید بیشتر تقویت شود.

معاون تهذیب حوزه علمیه استان تهران با اشاره به اینکه جدایی دین از سیاست مورد قبول نیست، اظهار داشت: علمای ربانی و بزرگان دین هرگز مخالف با سیاست نبودند و نیستند بلکه این روحانیت متحجر است که اعتقاد دارد علما باید از عرصه سیاست دور باشد در حالی که علمای صدیق و بصیر در چارچوب دین و در عرصه سیاست نقش آفرینی می کنند.

وی نفوذ بیگانگان را یکی از هشدارهای مهم امام راحل به حوزه های علمیه دانست و گفت: امروز حوزه های علمیه بسیار مقدس و پاک هستند و با هوشیاری و بیداری به مقابله با جریان نفوذ اقدام می کنند.

حجت الاسلام ارشاد ادامه داد: حق امام راحل بر حوزه های علمیه بسیار عظیم است؛ بر این اساس حوزه های علمیه باید به تحلیل ایدئولوژی انقلاب همت گمارده و مبانی آن را برای طلاب و مردم تفسیر و تبیین کنند.

معاون تهذیب حوزه علمیه استان تهران یکی از رسالت های حوزه علمیه را تربیت طلاب انقلابی زمان شناس بیان کرد و ادامه داد: دفاع از انقلاب اسلامی در برابر امواج تبلیغات سوء دشمنان و تکریم بزرگان حوزوی که در پیروزی انقلاب اسلامی مجاهدت و نقش آفرینی کردند از دیگر رسالت های حوزه های علمیه به شمار می رود./813/ت302/ب1

گزیده ای از خبر را میتوانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 3
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
طلبه
United States
۲۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۸
متاسفانه منظومه فکری امامین انقلاب بیش از حوزه ها مورد توجه جوانان خارجی است حوزه های علمیه فقط کار یدی را خوب انجام می دهند و نمی توانند به روز باشند.
1
0