۲۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۶
کد خبر: ۶۴۳۱۳۲
تولیت مدرسه علمیه امام خمینی:

برای نجات شیعیان از اضطرار به امام زمان متوسل شویم

برای نجات شیعیان از اضطرار به امام زمان متوسل شویم
آیت الله صدیقی با بیان اینکه حضرت زینب(س) آینه پنج تن آل عبا هستند، گفت: طلاب امام زمان(عج) را به عمه بزرگوارشان قسم دهند تا شیعیان از اضطرار نجات یابند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران، به مناسبت شب شهادت حضرت زینب(س) در پیامی صوتی برای طلاب مدرسه علمیه امام خمینی(ره)، گفت: حضرت زینب(س) آینه پنج تن آل عبا هستند.

وی افزود: حضرت زینب(س) وجود زلال و خالصی هستند که غیر از چهارده معصوم(ع) کمتر کسی همانند ایشان دارای خلوص و زلالی وجود بودند؛ حضرت زینب(س) مجمع انوار خمسه طیبه هستند.

آیت الله صدیقی با استناد به روایات نقل شده مبنی بر اینکه زندگی حضرت زینب(س) دیکته شده پروردگار متعال بود، عنوان کرد: ایشان مجری نسخه‌ لاهوتی خدای متعال بودند.

تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره) با تاکید بر اینکه حضرت زینب(س) در تقوا بی نظیر بودند، اظهار داشت: ایشان در برابر احکام دین تسلیم محض بودند؛ حضرت زینب(س) در جهان بشریت درس مقاومتی را ثبت کردند که موجب حیران همگان می شود.

وی با اشاره به اینکه حضرت زینب(س) با عالم غیب در ارتباط بودند، گفت: روزنه‌ غیب بر قلب نورانی و وسیع حضرت زینب(س) باز بوده است و اخبار غیبی بر قلب ایشان ثبت می شد و به آینده خویش آگاه بودند از این رو با آگاهی و بصیرت مسیر خود را انتخاب کرده بودند.

آیت الله صدیقی با تاکید بر اینکه حضرت زینب(س) علم لدنی داشتند، عنوان کرد: حضرت زینب کبری(س) در کوفه و شام خطبه خوانده‌اند و در هر دو متناسب همان جا خطبه ایراد فرمودند، در کوفه با یک زبان و در شام به زبان دیگری صحبت کردند؛ فرمایشات حضرت جزء خطبه‌های کم‌نظیر ثبت شده‌ از نظر بلاغت و فصاحت و نفوذ کلمه در عالم بشریت است.

تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره) ادامه داد: مرحوم آیت الله بهجت می‌فرمودند: حضرت زینب(س) به صورت کامل به تکلیف دینی خویش آشنا بودند و عمل می‌کردند.

وی افزود: حضرت زینب(س) شهر شام را فتح کردند و تبلیغات چهل ساله‌ بنی‌امیه علیه دودمان عصمت و طهارت(ع) را با آن سخنرانی‌ها بی‌اثر کردند و زمینه‌ تجلی برای دودمان عصمت و طهارت را فراهم آوردند. 

آیت الله صدیقی با بیان اینکه حضرت زینب(س) مقامِ خلیفه اللهی را دارا بودند، گفت: مقامِ خلیفه اللهی مقام انسان کامل است و حضرت زینب(س) افتخار بانوان و تمام آزادگان و ظلم‌ستیزان انقلابی عالم بشریت هستند.

آیت الله صدیقی با تاکید بر اینکه توبه و استغفار راه نجات از شرایط کنونی است، ابراز کرد: طلاب عزیز که دلداگان اهل بیت(ع) هستید سحری را در کلاس حضرت زینب(س) اشک بریزید و امام زمان(عج) را به عمه بزرگوارشان قسم دهید تا ایشان شیعیان را از اضطرار نجات دهند./813/پ202/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 2
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات