۲۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۵
کد خبر: ۶۴۷۹۶۶
امام جمعه اراک:

ظرفیت "خیران" و "صنایع" استان مرکزی برای طرح کمک مؤمنانه به کار گرفته شود

ظرفیت
نماینده ولی فقیه در مرکزی گفت: ظرفیت "خیران" و "صنایع" در استان مرکزی برای طرح کمک مؤمنانه به کار گرفته شود.

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی در نشست تصمیم‌گیری چگونگی توزیع کمک‌های مؤمنانه به خانواده‌های درگیر ویروس کرونا در استان مرکزی که با حضور استاندار و مدیران دستگاه‌های اجرایی استان مرکزی در بیت امام جمعه اراک برگزار شد، با اشاره به ضرورت فعالیت ادارات استان مرکزی در راستای منویات رهبرمعظم انقلاب اسلامی اظهار داشت: همه سازمان‌ها، ادارات و دستگاه‌های اجرایی استان مرکزی باید از تمامی توان و ظرفیت خود در راستای کمک مومنانه که از تاکیدات مهم و ارزنده مقام معظم رهبری است، استفاده کنند.

وی افزود: بخشی از بیماران مبتلا به ویروس کرونا از اقشار کم‌درآمد و آسیب‌پذیر جامعه ما هستند که ابتلا به این بیماری معیشت این قشر را با مشکلات و چالش جدی روبرو ساخته، بنابراین باید حمایت و کمک مؤمنانه به ابن قشر در دستور کار قرار گیرد و بتوان باری از دوش این قشر برداریم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: یکی از مهمترین بخش‌های تحقق کمک مومنانه بهره گیری از همکاری خیرانی است که تا به امروز نقشی ارزنده در عصره‌های مختلف داشته‌اند بنابراین می‌طلبد دستگاه‌های اجرایی استان مرکزی با تشریخ هدف کمک مؤمنانه به اقشار آسیب‌پذید جامعه برای جامعه خیر استان، نسبت به جذب مشارکت حداکثری این قشر تلاش کنند.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی بر ضرورت مشارکت صنایع استان مرکزی در این امر مهم تاکید کرد و گفت: استان مرکزی پایتخت صنعتی کشور بوده که صنایع بزرگ مادر و تخصصی بزرگی در آن درحال فعالیت هستند، بنابراین باید بر اساس انجام مسؤولیت اجتماعی خود در این طرح خداپسندانه شرکت کنند و در این موضوع مهم به طور جدی و پررنگ مشارکت داشته باشند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: سازمان‌های اجرایی به ویژه نهادهای خدماتی و دانشگاه علوم پزشکی باید درخصوص شناسایی خانواده‌های آسیب‌پذیر وارد عمل شده و کمک‌ها با سازوکاری منطقی به دست نیازمندان واقعی برسد.

وی ادامه داد: در این راستا، براساس برنامه‌ریزی انجام گرفته توزیع یکصد هزار بسته معیشتی بین خانواده‌هایی که در استان مرکزی درگیر بیماری کرونا، هستند با مشارکت تمامی سازمان‌ها و ادارات اجرایی هدف‌گذاری شد./1350/د102/ب1

منبع: تسنیم
ارسال نظرات