۲۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۸
کد خبر: ۶۴۸۰۹۱
۱۰۰ روز پس از شهادت؛

حاج قاسم زنده‌تر از همیشه

حاج قاسم زنده‌تر از همیشه
صد روز پیش، آمریکائی‌ها گمان می‌کردند با ترور حاج قاسم، می‌توانند به خیال خود گفتمان مقاومت را حذف کنند، نه‌تنها چنین نشد بلکه مقاومت، رنگ و بویی نو به خود گرفت.

به گزارش خبرگزاري رسا، با گذشت صد روز از شهادت سردار سرفراز ایران اسلامی سپهبد شهید قاسم سلیمانی، همچنان قلب‌ها در فراقش بی‌قرار و بی‌تاب است و یادش لحظه‌ای از ذهن مردم فراموش نمی‌شود.کافی است در گوشه و کنار این شهر و دیدار سری بچرخانی تا قدرشناس‌ترین ملت تاریخ را ببینی که نه تنها هنوز عکس حاج قاسم را از سر در خانه‌ها و مغازه‌هایشان گرفته تا روی طلق موتور و پشت شیشه خودروهایشان جدا نکرده‌اند بلکه عکس رنگ و رو رفته قبلی را با عکسی جدید عوض می‌کنند. در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی نیز کاربران هر بامداد جمعه و به وقت آن بامداد تلخ اما تاریخ سازی که او را به دست شقی‌ترین آحاد بشر از ما گرفت تصاویر این اسطوره فراموش نشدنی را منتشر و دلتنگی شان را با یکدیگر به‌اشتراک می‌گذارند.

لابد احمق‌های درجه یک کاخ سفید و جانیان دولت تروریست آمریکا در زمان طراحی نقشه ترور و حذف فیزیکی این برجسته‌ترین چهره مبارزات ضد تروریستی در منطقه، برای خود کوهی از اهداف و آرزوها را تصور کرده بودند: ایرانی وحشت زده و منفعل، منطقه‌ای تحت سلطه و آماده تجزیه و ملت‌هایی تسلیم شده و گوش به فرمان شیطان. اما زهی خیال باطل که با مرور حوادث و اتفاقاتی که طی صد روز گذشته و پس از شهادت حاج قاسم در منطقه به‌وقوع پیوسته درخواهیم یافت که نه تنها کمترین توفیقی در اهداف پلید خود نداشته‌اند بلکه به صدق عبارت پر مفهوم «شهید سلیمانی از سردار سلیمانی زنده‌تر و برای دشمن خطرناک‌تر است»، اوضاع منطقه برای آمریکائی‌ها به مراتب وخیم‌تر و به اذعان تقریبا همه محافل سیاسی و رسانه‌ای منطقه‌ای و بین‌المللی، اقتدار و نفوذ جمهوری اسلامی به برکت خون پاک او چند برابر شده است.

تشییع میلیونی حاج قاسم ،  وحشت ترامپ تا سرحد مرگ!

نخستین سیلی محکمی که جنایتکاران کاخ سفید از شهادت سردار سلیمانی دریافت کردند، تشییع ده‌ها میلیونی و بی‌نظیر پیکر پاک و مطهر او و همرزمانش بر روی دوش ملت ایران و در شهرهای مختلف کشور بود که آمریکائی‌ها را به وحشت انداخت.

انتشار تصاویر ماهواره‌ای از مراسم تشییع سردار حاج قاسم سلیمانی در رسانه‌های مطرح بین‌المللی که از ارتفاع بسیار زیاد خیل جمعیت و سیل خروشان مردم در وداع با شکوه با حاج قاسم را نشان می‌داد باعث شد تا کاخ سفید نشینان پی به سیاست‌اشتباه جنایتکارانه‌شان در حمله به عزیز مردم ایران بِبَرند و پس از این نمایش اتحاد ، وحشت انتقام سخت را داشته باشند.

در همین رابطه، بَری مک‌کافری، ژنرال بازنشسته چهار ستاره ارتش آمریکا در مصاحبه با «ام‌اس‌ان‌بی‌سی» به مراسم تشییع سردار قاسم سلیمانی پرداخته و گفته بود: به‌نظرم ترامپ از چیزی که اتفاق افتاد، تا حد مرگ ‌ترسید! او مراسم تشییع ژنرال سلیمانی را تماشا کرد و ترسید. امیدوارم او مسیر عاقلانه‌ای در پیش بگیرد.

مک‌کافری با بیان اینکه آمریکایی‌ها به‌دنبال جنگ با ایران نیستند، گفت: «البته [جنگ] از نظر سیاسی هم برای او (ترامپ) ویرانگر است.»

نیویورک‌تایمز نیز در گزارشی نوشت: مخمصه و مصیبت ناشی از ترور ژنرال سلیمانی با شدتی در حال آشکار شدن است که ترامپ و پمپئو هرگز تصور نمی‌کردند. مایک پمپئو، وزیر امور خارجه برای مدیریت عواقب گسترده حمله به ژنرال سلیمانی، دست و پا می‌زند.

تحقیر ببر کاغذی و شکست هیمنه پوشالی  آمریکا با انتقام سخت

دیری نپایید که سردمداران تروریست کاخ سفید سیلی دوم را محکم‌تر از قبلی دریافت کردند و در مقابل چشمان وحشت زده‌شان، هیمنه پوشالی و ابرقدرتی آمریکا با موشکهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی فرو ریخت. بامداد روز چهارشنبه ۱۸ دی ماه، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی وعده صادق خود که خیل خروشان ملت ایران بر آن اصرار داشتند را عملی کرد. درست در همان لحظات بامدادی که تروریست‌های آمریکایی، سپهبد سلیمانی، ابومهدی المهندس و جمعی دیگر از همرزمان شهید ایشان را ناجوانمردانه به شهادت رساندند، موشک‌های بالستیک و قدرتمند ایرانی دو پایگاه اساسی آمریکا در عراق از جمله پایگاه عین‌الاسد را موشک‌باران کردند. حمله به این دو پایگاه، هرچند بنا به تعبیر رهبر معظم انقلاب تنها حکم یک سیلی محکم را به آمریکایی‌ها داشت و فقط بخشی از اقدامات انتقام‌جویانه ایران و محور مقاومت علیه اقدام بزدلانه تروریست‌های آمریکایی بوده، اما به هرحال این ضرب شست از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بوده است.

در این حمله که صدها کشته و زخمی روی دست کاخ سفید گذاشت و تا مدتها پس از آن از ترس واکنش افکار عمومی جرأت اعلام حجم و میزان خسارت و تلفات آن را نداشتند، علاوه‌بر آنکه از حیث بخشی از اقدام ایران در گرفتن انتقام خون سردار شهید «قاسم سلیمانی» بااهمیت بود از آن جهت که نخستین حمله رسمی به پایگاه‌های آمریکا بعد از جنگ جهانی دوم به‌شمار می‌رود و هیمنه پوشالی آمریکائی‌ها را در هم شکست نیز در تاریخ ثبت شد. این حمله از یک نظر دیگر هم رویدادی به‌شمار می‌رود که از آغاز عصری جدید خبر می‌داد. با آنکه پنتاگون تأیید کرده بود که پایگاه «عین‌الاسد» در آماده‌باش کامل قرار داشته سیستم‌های راداری و سایر تجهیزات آمریکایی‌ها نتوانستند موشک‌های بالستیک سپاه را منحرف یا منهدم کنند.

رای پارلمان عراق به اخراج نظامیان تروریست آمریکائی

همزمان با انتقام سخت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، پارلمان عراق نیز با برگزاری نشستی اخراج نیروهای آمریکایی از این کشور را تصویب و سیلی سخت دیگری نثار احمق‌های درجه یک کاخ سفید کرد. در همان ایام نمایندگان پارلمان عراق در نشست فوق‌العاده‌ای که به بررسی تجاوز تروریستی آمریکا در شهادت سپهبد قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس نایب‌رئیس‌حشد الشعبی اختصاص داشت، رأی به ملزم‌شدن دولت به اخراج نظامیان آمریکایی دادند.

پس از آن هم میلیون‌ها نفر از مردم عراق در اتفاقی بی‌نظیر و تاریخی در این کشور در خیابان‌های بغداد خواستار خروج نظامیان آمریکایی از عراق شدند. تظاهرات میلیونی عراقی‌ها در مخالفت با حضور نظامیان آمریکایی در حالی برگزار شد که طرفداران گروه‌های مختلف شیعه- که تا چندی پیش درخصوص حمایت از دولت بغداد با هم اختلاف داشتند - در کنار گروه‌هایی از سایر مذاهب و جریان‌ها یکصدا خواستار خروج آمریکا از این کشور شدند. عراقی‌ها پس از ماه‌ها فتنه و آشوب در این کشور که با فتنه‌انگیزی آمریکایی‌ها تدارک دیده شده بود، در یک حرکت ملی و با دعوت همه گروه‌های سیاسی و مذهبی این کشور به خیابان‌های بغداد آمدند و شعار اخراج آمریکایی‌ها را سر دادند.

خشم مردم عراق از آمریکایی‌ها تا اندازه‌ای بود که حتی شبکه‌های غربی نیز نتوانستند آن را پنهان کنند هر چند سعی کردند تا تعداد جمعیت میلیونی تظاهرات ضدآمریکایی مردم عراق را چند ده هزار نفری جلوه دهند، اما تصاویر پخش شده از همان شبکه‌ها نشان از حضور میلیونی مردم عراق داشت.

آنچه اهمیت مصوبه پارلمان عراق را روشن‌تر می‌کرد این بود که پیش از این پارلمان، بارها برای بررسی طرح اخراج نظامیان آمریکا تشکیل جلسه داده‌اما به نتیجه نرسیده بود؛ مقامات مقاومت بارها از لزوم مقابله با زیاده‌خواهی آمریکا در عراق سخن گفته بودند اما اتفاقی رخ نداده بود و از پایان داعش نیز به‌طور رسمی بیش از یک سال می‌گذشت ولی نیروهای آمریکایی نه‌تنها عراق را ترک نکرده بودند بلکه شاهد انتقال نیروهای آمریکایی مستقر در سوریه به عراق نیز بودیم.با این حال، ترور شهید سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس عامل شتاب‌دهنده‌ای بود که دولت و پارلمان عراق را به‌سمت اخراج نیروهای آمریکایی از این کشور سوق داد.

قرار بود واشنگتن پس از داعش با ترور سران مقاومت در منطقه و عراق راه خود را برای حضور و نفوذ در این کشور هموار کند و به‌تصور خود موانع را از سر راه خود بردارد اما اتفاقی کاملاً متفاوت رخ داد و همین عملیات تروریستی بی‌سابقه جرقه اخراج نیروهای آمریکایی را رقم زد.

ادامه پیروزی‌های محور مقاومت در سوریه

شاید بتوان گفت یکی از مهم‌ترین دلایل اینکه رئیس‌جمهور جنایتکار آمریکا تصمیم به ترور فرمانده سپاه قدس گرفت موفقیت‌های جبهه مقاومت و سیاست‌های ایران در سوریه با فرماندهی سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی بود. سرزمینی که هزینه‌های بسیار زیاد و نقشه‌های گسترده آمریکایی‌ها طی چندین سال در آنجا نقش بر آب شد و ترامپ که خود اعتراف کرده بود داعش و گروه‌های تروریستی را آمریکا به وجود آورده است، برای حمایت از همین گروه‌های تروریستی و البته جبران شکست‌های متعدد آمریکا و رژیم صهیونیستی درست به ترور حاج قاسم سلیمانی بزنند.

البته آنها فکر می‌کردند موفقیت‌های محور مقاومت با شهادت حاج قاسم سلیمانی متوقف شود اما تاکید ولی امر مسلمین جهان بر ادامه داشتن راه و مکتب سلیمانی و البته پاسخ قاطعانه ایران پس از شلیک چند موشک به پایگاه عین‌الاسد در عراق علاوه‌بر تأثیرگذاری در شکست‌های پی‌درپی آمریکایی‌ها در عراق و افغانستان در سوریه هم دنبال شد و ارتش و محور مقاومت سوریه با ادامه دادن راه و مسیر سپهبد شهید سلیمانی و همرزمانش توانستند شکست‌های متعددی را به تروریست‌های مورد حمایت آمریکا و رژیم صهیونیستی تحمیل کنند.

از جمله اینکه آنها توانستند در هفته‌های گذشته مناطق گسترده‌ای از حومه حلب و ادلب را که در تصرف تروریست‌ها بود آزاد کنند که خان طومان یکی از این مناطق است که این پیروزی‌های متعدد نوید پیروزی بزرگ محور مقاومت در سوریه را نشان می‌دهد.

در همین رابطه چندی پیش نشریه فارین پالیسی در گزارشی با عنوان «فقدان سردار سلیمانی،مشکلی برای ایران در سوریه ایجاد نکرده است» نوشت: «ایران پس از ترور ژنرال بلندپایه خود، استراتژی نظامی منطقه‌ای خود را با موفقیت، دو برابر کرده است».

در ادامه گزارش آمده است:«از زمان ترور سردار سلیمانی، تردیدهایی درباره تغییر رفتار ایران در منطقه و به خصوص در سوریه وجود داشت».

همچنین «راز زمیت» کارشناس اندیشکده مطالعات امنیت ملّی دانشگاه تل‌آویو و تحلیلگر اطلاعاتی اسرائیل که سابقه حضور در ارتش رژیم صهیونیستی نیز دارد، چندی پیش در رشته توئیتی به صراحت اذعان کرد که سردار قاآنی به خوبی جای سردار سلیمانی را پر کرده و نفوذ منطقه‌ای ایران تضعیف نشده است.

استمرار مقاومت در یمن و فلسطین  بعد از شهادت حاج قاسم

از سوی دیگر یمنی‌ها هم در این مدت آرام ننشستند و ضربات محکمی به نیروهای ائتلاف متجاوز سعودی وارد کردند. تأسیسات نفتی «آرامکو» یکی از این نقاط بود که بار دیگر مورد حمله نظامی نیروهای ارتش و انصارالله یمن قرار گرفت و موجب کاهش صادرات نفت عربستان شد، همچنین در حملاتی یمنی‌ها به پایگاه ائتلاف سعودی در مناطق مرزی ۱۵۰۰ نیروی ائتلاف به هلاکت رسیدند.

در فلسطین هم ملت مظلوم و مقاوم آنکه با صدور پیام‌های متعدد ترور حاج قاسم سلیمانی و همراهانش را محکوم و بر ادامه راه وی تاکید داشتند، با اتحاد و انسجام بیشتری در مقابل‌اشغالگران صهیونیست ایستاده‌اند. رویدادهای مختلف در فلسطین بعد از آن نیز ادامه پیدا کرد و گروه‌های مقاومت پاسخ‌های متعددی به سران رژیم صهیونیستی داد که می‌توان به شلیک چندین راکت و خمپاره از غزه و کرانه باختری به اراضی‌اشغالی نام برد، همچنین در این میان می‌توان به سرنگونی یک جنگنده اسرائیلی در کرانه باختری‌اشاره کرد که هیمنه نظامی رژیم صهیونیستی را به کلی فروریخت.

تکمیل پازل شکست آمریکائی‌ها ، اخراج کامل از منطقه

بر اساس آنچه شرح آن رفت شکست‌های آمریکا بعد از شهادت حاج قاسم بر خلاف باور ترامپ سرعت بیشتری به خود گرفت و اوضاع و احوال بدتری پیدا کردند و ثابت شد؛ شهید سلیمانی از سردار سلیمانی برای آمریکایی‌ها و همپیمانان آن در منطقه خطرناک‌تر است. آنها که گمان می‌کردند با ترور حاج قاسم، می‌توانند به خیال خود گفتمان مقاومت را حذف کنند، نه‌تنها چنین نشد بلکه مقاومت، رنگ و بویی نو به خود گرفت و معادلات منطقه کاملاً برخلاف منافع و تصورات ترامپ رقم می‌خورد.

در مدت نبود حاج قاسم، متحدان آمریکا در منطقه از جمله رژیم اسرائیل و حکومت عربستان سعودی نیز به واسطه حضور عناصر مقاومت در نزدیکی آنها، از اضرار و اضطراب بی‌نصیب نیستند. می‌توان به جرأت اعلام کرد خون بهای سردار حاج قاسم سلیمانی به خواست ملت‌های اسلامی برای خروج آمریکا از کل منطقه شده است. همچنین پاسخ ایران به جنایت آمریکا به تغییر صحنه جدید در منطقه دامن زد و همچنان دست و پا زدن‌های آمریکایی‌ها برای کتمان حقیقت این باخت ادامه دارد.

صد روز از عروج حاج قاسم و رسیدن او به آرزوی دیرینه‌اش می‌گذرد. حیف بود بزرگ مردی همچون تو در بستر از دنیا برود. سلام ما را به امام و شهدا برسان و بدان که شاگردان مکتبت پرچم تو را تا اخراج شیطان بزرگ از منطقه و آزادی قدس شریف بر زمین نخواهند گذاشت./1360/

منبع: کیهان
ارسال نظرات