۲۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۵
کد خبر: ۶۴۸۴۵۹

سفیدپوش‌های امروز و لباس‌خاکی‌های دیروز؛ هم جنس‌اند

سفیدپوش‌های امروز و لباس‌خاکی‌های دیروز؛ هم جنس‌اند
بحران کرونا نشان داد که جوانان انقلاب، به فرمایش مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب، لبیکی جانانه گفته‌اند.

به گزارش خبرگزاري رسا، خاصیت ملت‌های بیدار و انقلابی و انسان‌های مؤمن و با پشتکار، مأیوس نشدن از ادامه مسیر بواسطه چالش‌ها و موانع پیش‌رو و تبدیل تهدیدات به فرصت‌هاست.

وجود و ظهور تهدید‌ات در زیست فردی، جمعی و ملی، امری اجتناب‌ناپذیر است؛ این تهدیدات در اشکال مختلف ظاهر می‌شوند؛ گاهی در قامت تجاوزات نظامی و تحریم‌های اقتصادی؛ گاهی در شمایل بلایای طبیعی یا شیوع ویروس‌های پاندمیک.

ملتی که با انواع تهدیدات بیگانه نیست
ملت ایران که با انقلاب اسلامی‌اش به یک انحطاط تاریخی طولانی در کشور ایران پایان داد؛ با هیچیک از اشکال تهدیداتی فوق‌الذکر بیگانه نیست؛ این ملت سلحشور طی ۴ دهه اخیر بواسطه به چالش کشیدن نظم ظالمانه جهانی، با هر نوع تهدید خارجی با منشاء استکباری مواجه شده است و از قضا این تهدیدات را به چنان فرصتی تبدیل کرده که ناظران جهانی را در مقاطع مختلف به حیرت واداشته است.

جهاد در دوران دفاع مقدس
در دوران ۸ ساله دفاع مقدس که همه قدرت‌های استکباری، صدام عفلقی را در تجاوز به ایران یاری می‌رساندند، جوانان انقلابی ما با مجاهدت‌های خود در خطوط مقدم جبهه و پشت جبهه، جانفشانی‌ها حماسه‌سازی‌ها کردند و ضمن حفظ تمامیت ارضی کشور، ایران را ققنوس‌وار از خاکستر جنگ مجددا بنا کردند.

حافظه ایرانیان فراموش نکرده است که در دوران دفاع مقدس، کشور‌های خارجی حتی از ارائه سیم خاردار نیز به ایران اجتناب می‌کردند و در مقابل، پیشرفته‌ترین جنگ‌افزار‌ها را در اختیار بعثی‌ها قرار می‌دادند؛ اما از دل همین شرایط مضیق و عسرت‌بار، حسن تهرانی‌مقدم‌ها شکوفا شدند و زمینه اقتدار موشکی ایران را فراهم آوردند و سازمان جهاد خودکفایی بنا کردند.

سفیدپوش‌های امروز و لباس‌خاکی‌های دیروز؛ هم جنس‌اند/ خیز جوانان برای ساختن ایران اسلامی بزرگ

حالا ایرانی که چهار دهه پیش در اوج تهاجم نظامی قدرت‌های استکباری، حتی از داشتن سیم خاردار نیز منع بود بواسطه مجاهدت‌های امثال شهید تهرانی‌مقدم‌ها به چنان پیشرفتی در صنعت موشکی نائل شده که متخصصان نظامی دنیا را انگشت به دهان کرده است. چندی پیش رسانه آمریکایی «نشنال‌اینترست» سامانه‌های موشکی ایران را در دنیا بی‌نظیر دانست و از فناوری ایران در تبدیل «راکت غیرهدایت‌شونده» به «موشک نقطه‌زن» گزارش تهیه کرد؛ فناوری‌ای که در انحصار ایران است و به کابوس صهیونیست‌ها تبدیل شده است.

از پرتابه ۲۰ کیلومتری تا موشک بالستیک انحصاری
ایرانی که در ابتدای جنگ تحمیلی، بُرد وسیله پرتابی‌اش نهایتا به ۲۰ کیلومتر می‌رسید، در نتیجه مجاهدت‌های جهادی جوانانش از دیروز تا امروز، به مرتبه‌ای رسیده که یک موشک بالستیک انحصاری دارد که فناوری‌اش نه در اختیار آمریکاست و نه در تصاحب روسیه؛ و آن موشک بالستیک، با ۸ برابر سرعت صوت وارد جو زمین می‌شود و قادر است شناور‌های متحرک متخاصم در دریا را با دقت ۱۰۰ مورد اصابت قرار دهد.

ایرانی که در زمان جنگ تحمیلی، پایتختش تهران زیر موشک‌های صدام بود، امروز به سبب میدان عمل دادن به جوانانی از جنس شهیدتهرانی‌مقدم‌ها به چنان اقتدار و ابهتی رسیده است که پایگاه مجهز عین‌الاسد آمریکایی‌ها را در تقاص خون پاک «حاج قاسم» با ۱۳ موشک «فاتح» و «قیام» به عین‌الجسد تبدیل می‌کند و اشغالگران تروریست آمریکایی را با تلفات صد‌ها نفری مواجه می‌سازد.

سفیدپوش‌های امروز و لباس‌خاکی‌های دیروز؛ هم جنس‌اند/ خیز جوانان برای ساختن ایران اسلامی بزرگ

انقلابی که با تزریق روحیه خودباوری، روستازاده‌ای را به بزرگترین استراتژیست عملگرای منطقه تبدیل کرد
سخن از «حاج قاسم» شد؛ همان جوان روستایی روز‌های نخستین دفاع مقدس که به مدد خودباوری تلقین شده از ناحیه انقلاب اسلامی به سرداری فاتح بدل شد که بر معادلات منطقه ژئواستراتژیک غرب آسیا اثر گذاشت؛ هم او که سردمداران رژیم آمریکا از «ژنرال پترائوس» تا «مایک پمپئو» برای دیدارش صف کشیده بودند؛ هم او که توطئه چندین ساله رژیم تروریستی آمریکا برای زایش خاورمیانه جدید را با ازاله کردن داعش، خنثی کرد.

سفیدپوش‌های امروز و لباس‌خاکی‌های دیروز؛ هم جنس‌اند/ خیز جوانان برای ساختن ایران اسلامی بزرگ

جوشش عنصر اراده ملی
دستاورد‌ها و رویش‌های فوق‌الذکر از دل بحران و تهدید تجاوز نظامی قدرت‌های استکباری در نخستین سال‌های شکل‌گیری جمهوری اسلامی ایران حاصل شد و علت‌العلل آن‌ها، عنصر اراده‌ی ملی بود که انقلاب اسلامی با میدانداری جوانان در کانون مدیریت کشور تزریق کرد و همین عنصر به جان‌مایه پیشرفت همه‌جانبه و حقیقی ایران اسلامی بدل شد. به عبارت دیگر، میدان دادن به جوانان در دوران دفاع مقدس، ظرفیت‌ها و موقعیت‌های خاص را برای کشور بوجودآورد و سبب تبلور اعماق جوهره ملت ایران شد.

جهاد در معرکه «تروریسم اقتصادی»
اما بحران‌ها و تهدیدات ناشی از دسائس استکباریون علیه ایران اسلامی با پایان جنگ تحمیلی، نه تنها پایان نیافت که رو به ازدیاد هم رفت؛ بارزترین وجه این بحران‌ها و تهدیدات، تحریم‌های ظالمانه علیه مردم ما بود که در ادبیات سیاسی رایج از آن‌ها با عنوان «تروریسم اقتصادی» یاد می‌شود؛ از قضا ملت انقلابی ایران اسلامی با همین جوانان خودباور و باپشتکار بر این تحریم‌های ظالمانه و بر این تروریسم اقتصادی نیز غلبه پیدا کرد؛ هر چند دشمنان ملت ایران کماکان بر حربه تحریم پافشاری می‌کنند، اما کیست که نداند، تحریم‌های اقتصادی دشمنان، ظرفیت‌های درون‌زا را در کشور ما به فعلیت رسانده است.

به عنوان نمونه، ما به لحاظ نظامی تحریم هستیم و هیچ ادوات نظامی نمی‌توانیم از خارج خریداری کنیم؛ حتی واردات اقلامی با کاربرد دوگانه هم به کشور ما منع شده است؛ اما همین تنگنای ناشی از تحریم، امروز ما را در مرتبه‌ای قرار داده است که به گفته سردار حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه، «اگر دورتا دور ایران را دیوار بکشند، باز هم تولید موشک ما متوقف نخواهد شد».

سفیدپوش‌های امروز و لباس‌خاکی‌های دیروز؛ هم جنس‌اند/ خیز جوانان برای ساختن ایران اسلامی بزرگ

در واقع، ایران اسلامی به همت جوانان انقلابی، مومن و ولایتمدار در حوزه تجهیزات و ادوات نظامی و دفاعی از قبیل انواع موشک، سیستم‌های ارتباطی، تجهیزات زیرسطحی، سامانه‌های راداری، سلاح‌های سبک، توپ و تانک و ... از ایده تا محصول، به مرتبه خودکفایی رسیده است؛ امری که مرهون خودباوری، ایستادگی، مجاهدت و مقاومت بوده است.

این خودکفایی و خودباوری که به برکت انقلاب اسلامی و در نتیجه میدان دادن به جوانان، حادث شده است، علاوه بر ساحت نظامی و دفاعی در سایر عرصه‌های داخلی نیز که تحریم‌های مستکبران دامن گیرشان بوده، تجلی یافته است؛ از جمله حوزه‌هایی نظیر هسته‌ای، نانو، فضایی، پزشکی، عمرانی و ...

آری؛ ما توانستیم از دل همین بحران و تهدیدِ تحریم‌ها، محدودیت‌ها، منع‌ها و تضییقات، فرصت‌سازی کنیم و با میدان دادن به جوانان مومن و انقلابی، عرصه نوآوری و ابتکار را چنان فراخ گردانیم که پیشرفت‌های محیرالعقول برای کشورمان حاصل شود؛ پیشرفت‌هایی که کشور‌های منطقه‌ایِ مُستظهر به اِعانه بیگانگان طی سال‌های متمادی حتی به بخش کوچکی از آن‌ها نیز دست نیافته‌اند.

کرونا، جدیدترین شکل یک تهدید
همانطور که در سطور ابتدایی مرقوم شد، گاهی تهدیدات و بحران‌ها نه در شکل تجاوزات نظامی و تحریم‌های اقتصادی که در قالب بلایای طبیعی و یا شیوع ویروس‌های پاندمیک هستند. «ویروس کرونا» جدیدترین شکل یک تهدید یا بحران است که ملت کارآزموده ایران در حال تبدیل آن به فرصت است.

کرونا ویروسی چموش و ناشناخته است که حدود دوماه است در کشور ما همچون حدود سایر کشور‌ها دیگر سایه انداخته است و درابعاد مختلف زیستی، بهداشتی، درمانی، اقتصادی و اجتماعی تبعاتی به همراه داشته است.

نسل‌های سوم و چهارم انقلاب، پیشگام در جهاد علیه کرونا
بحران کرونا، همچون بحران جنگ تحمیلی و بحران تحریم‌های ظالمانه، مقوله «جهاد عمومی» در کشور را بار دیگر به منصه ظهور رساند و در این عرصه نیز همچون فتح‌الفتوح‌های قبلی، این جوانان‌اند که پیشگام و پیش‌قراول‌اند؛ جوانانی که اگرچه دوران دفاع مقدس را تجربه نکرده‌اند و از نسل‌های سوم و چهارم انقلاب‌اند، اما همان معرفت و شور را نسبت به آرمان‌های متعالی انقلاب اسلامی دارند و در دل در گروی پیشرفت و توسعه بیش از پیش ایران اسلامی و رفع دغدغه‌های مردم بسته‌اند.

اگر نسل‌اولی‌های انقلاب، با لباس‌های خاکی از دهلاویه و سوسنگرد تا فکه و چذابه و کرخه و سایر مناطق عملیاتی در جنوب و غرب کشور در برابر متجاوزان بعثی و حامیان آمریکایی‌شان ایستادند و حتی اجازه دست‌درازی به یک وجب از خاک مقدس ایران اسلامی را به متجاوزان ندادند، امروز در کشاکش بحران کرونا، سفیدپوشان کادر درمانی که غالبا نسل سومی‌ها و چهارمی‌های انقلاب هستند، همان خط جهادگونه خاکی پوشان دهه ۶۰ را طی می‌کنند.

صف‌شکنانی که در پشت جبهه نبرد علیه کرونا هستند
اما همانطور که در دوران دفاع مقدس، نیرو‌های پشت جبهه، دوشادوش رزمندگان پیشانی نبرد، جهاد می‌کردند، امروز نیز در بحبوحه بحران کرونا علاوه بر جهادگران کادر درمانی، جوانان صف‌شکنی حضور دارند که در پشت جبهه نبرد با کرونا در حال اقدامات جهادی و ایثارگری هستند؛ جوانانی که در آزمایشگاه‌ها مشغول پیشبرد پروژه‌های ضدویروسی‌اند؛ جوانانی که در شرکت‌های دانش بنیان ملزومات ریشه‌کنی کرونا نظیر کیت‌های تشخیص را تولید می‌کنند؛ جوانانی که در نقاهتگاه‌ها از بهبودیافتگان کرونا مراقبت می‌کنند؛ جوانانی که در ضدعفونی کردن معابر و اماکن عمومی روز و شب ندارند؛ حتی جوانانی که با محوریت مساجد محل به رتق وفتق امور مربوط به اهالی مسّن محل مشغول‌اند.

سفیدپوش‌های امروز و لباس‌خاکی‌های دیروز؛ هم جنس‌اند/ خیز جوانان برای ساختن ایران اسلامی بزرگ

سفیدپوش‌های امروز و لباس‌خاکی‌های دیروز؛ هم جنس‌اند/ خیز جوانان برای ساختن ایران اسلامی بزرگ

مقام معظم رهبری در بیانات‌شان در نیمه شعبان، رهنمود‌های حکیمانه‌ای مبنی بر آغاز رزمایش گسترده مواسات، همدلی و کمک‌مومنانه به نیازمندان و فقرا در جامعه در ماه مبارک رمضان، داشتند و اکنون شاهدیم که آحاد جامعه انقلابی ایران از مسئولین کشوری و لشکری تا مردم عادی، به این رهنمود‌های معظم‌له لبیک گفتند و هر کس به طریقی متناسب با وسع و توانایی‌اش در حال مشارکت در این رزمایش کمک‌مومنانه است.

تجلی روحیه و باور «ما می‌توانیم»
آری؛ این‌ها تجلی جهاد عمومی است؛ تجلی استمرار جهاد در طلیعه چهارمین دهه از پیروزی انقلاب اسلامی است؛ تجلی خودباوری و خودکفایی است؛ تجلی روحیه و باور «ما می‌توانیم» است.

بحران کرونا نشان داد که جوانان نسل سومی و چهارمی انقلاب، به فرمایش مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب، که «جوانان شانه‌های خود را به زیر بار مسئولیت دهند»، لبیکی جانانه گفته‌اند.

این مسیر کماکان ادامه دارد و به مدد الهی و در سایه توجهات حضرت، ولی عصر (عج) و فرامین و ارشادات مقام معظم رهبری و به دست باکفایت همین جوانان نسل سومی و چهارمی انقلابی، فتوحات معجزه‌گونه برای ایران اسلامی در راه است؛ از «شکست ویروس منحوس کرونا» تا «اضمحلال ویروس تحریم». این وعده تخلف‌ناپذیر الهی است که «ألَیسَ الصُّبْحُ بِقَریبٍ»./1360/

منبع: میزان

ارسال نظرات