۲۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۵
کد خبر: ۶۴۸۴۷۷
جانشین ‌نیروی زمینی ارتش:

راه اندازی ۱۴ بیمارستان صحرایی ضدعفونی حرم‌های مطهر به ارتش واگذار شد

راه اندازی ۱۴ بیمارستان صحرایی ضدعفونی حرم‌های مطهر به ارتش واگذار شد
امیر نعمتی با بیان اینکه تاکنون ۱۴ بیمارستان صحرایی با تجهیزات کامل راه‌اندازی شده است، گفت: در نقاط کشور نیزاین آمادگی وجود دارد که ارتش بیمارستان صحرایی راه‌اندازی کند.

به گزارش خبرگزاری رسا، امیر نوذر نعمتی صبح امروز در دیدار با امام جمعه شیراز با اشاره به اقدامات ارتش در مقابله با بیماری کرونا اظهار داشت: ارتش از همان روزهای نخست آمادگی خود را اعلام کرده و تاکنون اقدامات ارزشمندی انجام شده است.

وی با بیان اینکه ارتش تاکنون همکاری خوبی با وزارت بهداشت داشته است، گفت: با تشکیل قرارگاه زیستی به فرمان فرمانده کل قوا، نیروی زمینی ارتش، هوایی و پدافند کلیه امکانات خود را در راستای مبارزه با بیماری کووید 19 به صحنه آوردند و در استان‌های قم و گیلان به عنوان استان‌های با تعداد بالای مبتلایان اقداماتی را انجام دادند.

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به اقدامات انجام شده در 2 استان مذکور بیان کرد: دو لشکر برای این دو استان تعیین و فرماندهی میدانی را نیروی زمینی ارتش به عهده گرفت علاوه بر این، در ورودی و خروجی استان‌ها ایستگاه کنترل و مراقبت‌های اولیه در8 استان کشور و 1600 نقطه راه‌اندازی شد.

امیر نعمتی با بیان اینکه تاکنون 14 بیمارستان صحرایی با تجهیزات کامل در کل کشور راه‌اندازی شده است، افزود: در دیگر استان‌ها و نقاط کشور نیز این آمادگی برای ارتش وجود دارد که بیمارستان صحرایی راه‌اندازی کند.

وی با اشاره به اقدامات ضدعفونی و گندزدایی که توسط نیروهای ارتش انجام شده است، عنوان کرد: تا کنون 256 شهر روزانه توسط ارتش گندزدایی شدند و حرم‌های مطهر حضرت رضا (ع)، حرم مطهر حضرت معصومه (ع) و دیگر بقاع در تمامی مناطق مختلف کشور، ترمینال‌ها، فرودگاه‌ها، معابر شهری و ... در راستای برنامه‌های بهداشتی ارتش ضد عفونی و گندزدایی شدند.

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی با اشاره به امکانات ارتش تصریح کرد: 34 بیمارستان ارتش و 12 هزار نیروی درمانی (اعم از پزشک، پرستار و ...) در اختیار وزارت بهداشت و ستاد ملی مبارزه با کرونا قرار گرفته است علاوه بر آن تمامی کارگاه‌های خیاطی ارتش تبدیل به کارگاه تولید ماسک و موادضدعفونی‌کننده شده است.

امیر نعمتی با اشاره به اینکه تاکنون مورد فوتی در بحث ابتلا به بیماری کرونا در ارتش نداشته‌ایم، گفت: تنها دو مورد مثبت در استان فارس شناسایی شده است.

وی با اشاره به اقدامات ارتش در استان فارس افزود: از 990 تخت ایستگاه قرنطینه ارتش 200 تخت در ورزشگاه شهید دستغیب قرار گرفته و تاکنون 76 نفر پذیرش شدند که هم اکنون 63 نفر ترخیص و 13 نفر همچنان بستری و دوران درمان را سپری می‌کنند./1350/د102/ب1

منبع: تسنیم
ارسال نظرات