۲۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۰
کد خبر: ۶۴۸۶۴۶

سپاه ۶۳ هزار بسته معیشتی بین نیازمندان بوشهری توزیع کرد

سپاه ۶۳ هزار بسته معیشتی بین نیازمندان بوشهری توزیع کرد
فرمانده سپاه امام صادق بوشهر گفت: تاکنون ۶۳ هزار ۸۱ بسته معیشتی به ارزش ۵۲ میلیارد و ۲۴۴ میلیون ریال میان نیازمندان توسط سپاه استان بوشهر توزیع شده است.

به گزارش خبرگزاری رسا، سردار علی رزمجو از آغاز «رزمایش کمک‌های مؤمنانه» در استان بوشهر خبر داد و اظهار داشت: «رزمایش کمک‌های مؤمنانه» برای کمک به مردم آسیب‌دیده در شرایط کرونایی به ریاست نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر و با رمز یا مهدی ادرکنی(عج) آغاز شد.

وی با بیان اینکه در این راستا کمیته‌های فرهنگی، منابع مالی و رسانه ایجاد شده است افزود: در شرایط کرونایی با توجه به اینکه تعدادی از هم‌استانی‌ها از لحاظ معیشتی دچار مضیقه هستند برای لبیک به فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی در رسیدگی به مستمندان، ایتام، فقرا و کسانیکه در فضای ویروس کرونایی دچار آسیب اقتصادی و معیشتی شدند رزمایش کمک‌های مؤمنانه آغاز شد.

فرمانده سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر پایگاه اصلی این رزمایش را مساجد و نواحی مقاومت دانست و تصریح کرد: رزمایش کمک‌های مؤمنانه با همکاری حوزه‌ها و نواحی مقاومت و هماهنگی فرمانداران، کمیته امداد، ائمه جمعه، بهزیستی برگزار شده که کمک‌های نقدی و غیرنقدی هم‌استانی‌ها خیر و نیکوکار را جمع آوری و در مرحله بعدی بین نیازمندان توزیع می‌کنند.

سردار رزمجو با اشاره به اینکه در رزمایش کمک‌های مؤمنانه بسته‌های معیشتی و غذایی میان فقرا و نیازمندان توزیع می‌شود افزود: در این راستا فرمانده کل سپاه حدود 4 هزار بسته معیشتی متشکل از برنج، روغن، حبوبات، قند، شکر، رب گوجه فرنگی، ماکارونی، گوشت سفید و قرمز برای نیازمندان استان بوشهر اختصاص داده‌اند.

وی، با اشاره به اینکه این فعالیت، رزمایش همدلی و کمک مؤمنانه به مردم کمتربرخوردار است گفت: در این رزمایش نیروهای سپاه پاسداران و بسیجیان استان بوشهر در آستانه ماه مبارک رمضان در رسیدگی به نیازمندان جهادی فعالیت می‌کنند.

فرمانده سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر از ایجاد بانک اطلاعاتی در پایگاه‌های مقاومت خبرداد و تصریح کرد: تمامی اقلام خوراکی و کمک‌ معیشتی در مسجدها که نقش محوری در رزمایش کمک‌های مومنانه دارند بسته بندی و توزیع می‌شود.

سردار رزمجو با بیان اینکه سپاه استان بوشهر از ابتدای شیوع بیماری کرونا در مقابله با این ویروس حضور فعالی داشته است افزود: در این راستا پس از شناسایی افراد نیازمند و کسانی که در شرایط کرونایی دچار آسیب اقتصادی و معیشتی شده‌اند کمک‌رسانی شده است.

وی ارزش هر کدام از بسته‌های معیشتی توزیع شده سپاه را 500 هزار تومان دانست و افزود: در این راستا تاکنون 63 هزار 81 بسته معیشتی به ارزش 52 میلیارد و 244 میلیون ریال میان نیازمندان، مستمندان، فقرا، ایتام، زنان سرپرست خانواده توسط سپاه استان بوشهر توزیع شده است.

فرمانده سپاه امام صادق(ع) استان بوشهرضدعفونی معابر در شهرها و روستاها توسط گروه‌های جهادی و بسیجیان را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: تاکنون بیش از 55 هزار مکان استان بوشهر توسط سپاه استان علیه ویروس کرونا ضدعفونی شده است.

سردار رزمجو از راه‌اندازی کارگاه تولید ماسک و دستکش برای مقابله با کرونا خبر دادو تصریح کرد: در شهرها و روستاهای استان بوشهر 180 کارگاه‌ تولید ماسک راه‌اندازی شده و تاکنون بیش از یک‌میلیون و 911 هزار ماسک تولید و توزیع شده است.

وی با اشاره به اطلاع رسانی فرهنگی به تعداد 111 هزار 69 مورد توسط بسیجیان استان بوشهر در مورد ویروس کرونا گفت: مشارکت بسیجیان در غربالگری بررسی بیماری کرونا از دیگر فعالیت بسیجیان است که یک میلیون و 37 هزار نفر غربالگری شده‌اند.

فرمانده سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر توزیع مواد بهداشتی و ضدعفونی میان مردم را از دیگر برنامه‌ها در راستای مقابله با ویروس کرونا دانست و تصریح کرد: در راستای مقابله با ویروس کرونا، 339 گروه جهادی به تعداد 5 هزار و 478 نفر شبانه‌روز فعالیت می‌کنند./1350/د102/ب1

منبع: تسنیم
ارسال نظرات