۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۸
کد خبر: ۶۴۸۷۷۲
آیت الله توکل در گفت وگو با رسا:

مسؤولان برای حل مشکلات معیشتی مردم در ایام کرونا چاره اندیشی کنند

مسؤولان برای حل مشکلات معیشتی مردم در ایام کرونا چاره اندیشی کنند
نماینده خبرگان با تأکید بر لزوم رسیدگی مسؤولان و افراد توانمند به اقشار ضعیف جامعه گفت: مسؤولان برای حل مشکلات معیشتی مردم در ایام کرونا چاره اندیشی کنند.

آیت الله سید رحیم توکل نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، با اشاره به روایتی اظهار داشت: عده ای در محضر امام(ع) بودند و بحث مکه و طواف مستحبی مطرح شد؛ آن حضرت فرمودند که خداوند به 7 طواف به همراه دو رکعت نماز، 6 هزار درجه در بهشت و 6 هزار ثواب عنایت می کند و 6 هزار گناه از نامه اعمال فرد طواف کننده پاک می کنند؛ سپس برخی ناراحت شدند و گفتند که ما توان رفتن به مکه را نداریم و از این برکت عظیم محروم می شویم، امام(ع) فرمودند «اگر انسان حاجت مؤمنی را برآورده کند و به دنبال کار او برود و او را از آن نیازمندی رفع کند، خداوند ثواب 10 طواف یعنی 60 هزار درجه و 60 هزار ثواب و 60 هزار محو گناه به او عطا می کند.

وی با بیان این که این روایت صراحت دارد که اگر انسان در توان مالی باشد، لازم است که به دنبال حاجتمندان برود، گفت: عده ای واقعاً محتاج اما آبرومند هستند و به کسی روی نمی آوردند و صورت خود را با سیلی سرخ نگه می دارند؛ بدین جهت خوب است که انسان این گونه افراد را محترم بردارد چرا که از سوی خدا خیری برای برآورده کننده حاجت نیازمند وجود دارد.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به حضور مردم در صحنه های مختلف تصریح کرد: مردم ایران نشان دادند که در زمان بحران به میدان می آیند و دست همگانی در کار است؛ اطبا و پرستاران عزیز در بحث کرونا واقعاً خوب درخشیدند و در حد توان خود به میدان آمدند.

وی بر لزوم حمایت از نیازمندان تأکید کرد و افزود: در ماه مبارک رمضان بر عده ای که توان مالی دارند، شرعاً، عقلاً و عرفاً لازم است که در حد توان به نیازمندان کمک کنند.

آیت الله توکل با بیان این که ترحم به یکدیگر تحرم الهی را در پی دارد، اظهار داشت: وقتی که به یکدیگر رحم کنیم، خدا به ما رحم می کند؛ ترحم به یکدیگر محبت ها را به دنبال دارد و کینه ها را از دل می زداید و رحمت خدا را نازل می کند و بلا ها کنار می رود؛ خداوند دوست دارد که پس از عبودیت خدا، انسان ها به درد هم برسند و مشکل همدیگر را حل کند.

وی با اشاره به ضرورت رسیدگی به مشکلات مردم از سوی مسؤولان گفت: کسی که مسؤولیت دارد و در رأس کار است، باید به افراد تحت حکومتش نظر بیندازد و کسی که رییس قوه مجریه شد، باید در مقام اجرا کار انجام دهد که دیگران با مشکل مواجه نشود.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: مسؤولان توصیه می کنند که در خانه ها بمانید اما کسی که در خانه مانده و نمی تواند سر کار برود، غذا ندارد بخورد؛ شعار «در خانه بمان» درمان این درد نیست؛ برای مسأله کرونا باید در خانه ماند اما آیا دولتمردان نباید به فکر این موضوع باشند؟ بسیاری از کشورها وقتی به مردم می گویند که در خانه بمان، این دو هفته تغذیه و مایحتاج مردم را تأمین می کنند.

وی بر لزوم درمان مشکلات مردم توسط مسؤولان تأکید کرد و افزود: وقتی که مردم مایحتاجی در منزل ندارند و تغذیه شان تأمین نمی شود، نمی تواند که هوا خورد؛ وظیفه مسؤولان است که به درد مردم رسیدگی و آن را درمان کنند./822/ت302/ق

مهدی فلاحی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۷
از اواسط اسفندماه تاکنون نمازهای جماعت و مساجد و تبلیغ مبلغان تعطیل شده است؛ با انفعال نهادهای حوزوی و تبلیغی در تعامل با ستاد ملی مبارزه با کرونا -علی رغم ناچیزبودن سهم مساجد و حرم‌ها در شیوع بیماری- قرار بر این است ماه مبارک رمضان نیز این تعطیلات تبلیغی تداوم یابد. در این شرایط دشوار، معیشت اقشار و مشاغل گوناگون مورد نظر همگان بود؛ اما هیچ‌کس سخنی از دردها و مشکلات معیشتی طلاب و روحانیون نگفت!
قرار شد دولت سبد معیشتی 200 الی 600 هزار تومانی به اقشار آسیب‌پذیر از کرونا بدهد؛ اما احدی نگفت یکی از ضعیف‌ترین اقشار جامعه، طلاب و روحانیون شهریه‌بگیر یعنی اکثریت طلاب و روحانیون کشور هستند.
1
0