۳۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۶۴۸۸۵۰

تولید روزانه ۵ هزار عدد ماسک در بقعه علی بن مهزیار اهوازی

تولید روزانه ۵ هزار عدد ماسک در بقعه علی بن مهزیار اهوازی
حجت الاسلام خاکباز با اشاره به تبدیل امامزادگان به کارگاه‌های تولید ماسک، گفت: تولید ماسک در بقعه علی بن مهزیار اهوازی از ۳ تا ۵ هزار عدد در روز افزایش پیدا کرده است.
حجت الاسلام مرتضی خاکباز، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان خوزستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به اینکه از زمان شیوع کرونا تمهیدات لازم در امامزادگان و بقاع متبرکه صورت گرفت، عنوان داشت: ضدعفونی درب‌های خروجی، ضریح بقاع متبرکه، نوع نگهداری وسایل و کفش‌های زائران و کتب ادعیه از کار‌هایی بود که در این مدت صورت گرفته است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان خوزستان با بیان اینکه باور داشتیم با تعطیلی بقاع، امامزادگان و مراسم‌های های فرهنگی و مذهبی به امکان قطع زنجیره انتقال کرونا ویروس کمک کنیم، خاطرنشان کرد: بقاع، مساجد و امامزادگان تعطیل، اما کارآیی شان تغییر پیدا کرد، بقاع متبرکه به قطب فرهنگی تبدیل و در امامزادگان، مراکز افق راه اندازی شد که یکی از کار‌های مرکز افق خدمت به مردم از لحاظ اجتماعی و فرهنگی است.

حجت الاسلام خاکباز با بیان اینکه تولید ماسک از سوی اوقاف تا زمان نیاز ادامه دارد، بیان داشت: اوقاف خوزستان بر این باور است که با تبدیل امامزادگان به کارگاه‌های تولید ماسک، خدمات قابل قبولی به هم استانی‌ها ارائه بدهد که در این باره بقعه علی بن مهزیار اهوازی فعالیت قابل شایانی در تولید ماسک دارد.

وی با بیان اینکه تولید ماسک در بقعه علی بن مهزیار اهوازی از ۳ تا ۵ هزار عدد در روز افزایش پیدا کرده است، خاطرنشان کرد: از آنجا که در سایت اوقاف از خیران برای همکاری دعوت به عمل آوردیم؛ از این رو بانوان با چرخ خیاطی‌های خود، جهادگونه به تولید ماسک در بقعه متبرکه علی بن مهزیار اهوازی پرداختند.

 مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان خوزستان با بیان اینکه فعالیت‌های صورت گرفته در بقعه علی بن مهزیار زیر نظر معاونت غذا و دارو و مرکز بهداشت است، گفت: خیرانی برای تهیه پارچه و خیرانی دیگر برای برش پارچه با دستگاه‌های مخصوص اعلام همکاری کردند همچنین تعمیرکاران خیری در راستای بازسازی و اصلاح دستگاه‌های کارگاه یاریگر شدند./۹۴۵۶/ت310/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات