۳۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۴
کد خبر: ۶۴۸۸۵۹
حجت الاسلام شکریان تأکید کرد؛

ضرورت بهره گیری روحانیت از فضای مجازی برای تبلیغ معارف دینی در ماه رمضان

ضرورت بهره گیری روحانیت از فضای مجازی برای تبلیغ معارف دینی در ماه رمضان
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به در پیش بودن ماه مبارک رمضان بر ضرورت بهره گیری روحانیان و مبلغان دینی از فضای مجازی در جهت تبلیغ معارف دینی تأکید کرد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ناصر شکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران امروز در نخستین گردهمایی معاونین، مدیران و روسای ادارات و نمایندگی‌های تبلیغات اسلامی شهر‌های مازندران در سال ۹۹، گفت: فعالیت‌های دینی و فرهنگی در فضای مجازی با توجه به شرایط امروز کشور امری اجتناب ناپذیر است و باید از این فرصت برای ماه مبارک رمضان بهره گرفت.

وی ضمن تقدیر از فعالیت‌های مجاهدانه کادر درمانی و پزشکی و گروه‌های جهادی و با اشاره به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و بهره گیری از ظرفیت فضای مجازی در حوزه تبلیغ دین در این شرایط کشور، اظهار داشت: شیوع این ویروس منحوس در جهان قدرت‌های پوشالی غرب را زمین گیر کرده است و غربی‌ها در این شرایط با مشکلات عظیمی مواجه شده اند و این بحران ناکارآمدی مدعیان فرهنگ غرب را به نمایش گذاشت.
 
حجت الاسلام شکریان با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان جبهه سلامت کشور و کادر درمانی، افزود: خلق زیباترین صحنه‌های وحدت و همدلی در پی شیوع این ویروس در کشور قابل وصف نیست که نمونه‌های برجسته آن را در بیانات رهبری معظم انقلاب در روز ولادت منجی عالم بشریت حضرت مهدی (عج) شنیدیم.
 
عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران در بخش دیگری از سخنان خود به میدان داری گروه‌های جهادی و روحانیان در تغسیل و تکفین اموات کرونایی اشاره و تصریح کرد: دشمنان جمهوری اسلامی از بدو پیروزی انقلاب با بهانه‌های مختلف و با تبلیغات دروغین و فریبنده درصدد ضربه زدن به چهره روحانیت و ایجاد شکاف بین مردم و جامعه روحانیت بودند، اما در پی این بحران در کشور حضور پررنگ طلاب جهادی به ویژه در تغسیل و تدفین اموات کرونایی این توطئه‌ها را خنثی و حتی باعث مستحکم‌تر شدن پیوند مردم با روحانیت شد.
 
حجت الاسلام شکریان در ادامه سخنان خود به موضوع رزمایش مواسات و کمک مومنانه در آستانه ورود به ماه مبارک رمضان اشاره و تاکید کرد: مسجد محور و روحانی محور بودن این طرح می‌تواند در اثرگذاری مطلوب خدمات موثر واقع شود و بسیج خدمت رسانی همه دستگاه‌های اجرایی، فرهنگی، نظامی و انتظامی در این طرح مورد انتظار است.
 
مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و ضرورت اهمیت فعالیت‌های تبلیغی و دینی در فضای مجاری، خاطر نشان کرد: با شیوع این ویروس در کشور همه اجتماعات دینی و مذهبی در کشور تعطیل شد و در برخی موارد هم بنا به رعایت پروتکل‌های ستاد ملی پیشگیری از این بیماری صورت گرفت که در این شرایط باید از ظرفیت‌های فضای مجازی در حوزه تبلیغ دین و فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی استفاده کرد.
 
استاد حوزه‌ علمیه مازندران همچنین با اشاره به نامگذاری شعارسال مقام معظم رهبری با عنوان جهش تولید، بیان داشت: مقام معظم رهبری در بیانات نوروزی و ابتدای سال خود با مردم به موضوعات مهمی اشاره کردند که مهم‌ترین آن موضوع شعار سال و ایجاد رزمایش بزرگ مواسات و کمک مومنانه برای آسیب دیدگان اقتصادی از شیوع ویروس کرونا بود که باید مبلغان دینی و فعالان فرهنگی و فضای مجازی در تبیین این بیانات ارزشمند گام‌های مهمی بردارند./950/پ310/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات