۳۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۳
کد خبر: ۶۴۹۱۳۰

جزئیات رویارویی نیروی دریایی سپاه با ناوگان آمریکا در خلیج فارس

جزئیات رویارویی نیروی دریایی سپاه با ناوگان آمریکا در خلیج فارس
نیروی دریایی سپاه با جعلی و هالیوودی خواندن روایت تروریست‌های امریکایی، تأکید کرد: مستندات خلاف ادعای امریکایی‌ها است و هرگونه خطای محاسباتی را قاطعانه پاسخ می‌دهیم.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری رسا، در پی بیانیه ناوگان پنجم نیروی دریایی تروریست آمریکا در منطقه و متعاقباً اظهارات مقامات سیاسی و نظامی این کشور و ادعای ایجاد مزاحمت ۱۱ قایق سپاه در ۲۷ فروردین ۹۹ (۱۵ آوریل ۲۰۲۰) برای ناوهای امریکایی در شمال خلیج فارس و عبور نزدیک و بسیار سریع آنها  از مقابل دماغه و انتهای ناوها که درحال عملیات مشترک بودند! روابط عمومی نیروی دریایی سپاه در اطلاعیه ای با هالیوودی خواندن روایت تروریست‌های آمریکایی از این ماجرا، تاکید کرد: به آمریکایی‌ها توصیه می‌کنیم مقررات بین‌المللی و پروتکل های دریانوردی را در خلیج فارس و دریای عمان تمکین و از هرگونه ماجراجویی و روایت‌های جعلی و دروغ پرهیز کنند.

متن اطلاعیه نیروی دریایی سپاه به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

در هفته های اخیر شاهد تکرار رفتارهای غیر حرفه ای نیروی دریایی تروریست امریکا در خلیج فارس بوده ایم که امنیت و آرامش این منطقه را تهدید و با مخاطرات جدیدی مواجه ساخته است؛ از جمله این اقدامات سد راه کردن کشتی شهید سیاوشی در بازگشت از یک ماموریت در جنوب شرقی جزیره فارسی بود که در ساعت ۲۳ مورخ ۱۸ فروردین ۹۹  پدید آمد که بر اساس اطلاعات جعبه سیاه شناور، کشتی جنگی تروریست های امریکایی با انجام رفتارهای پرخطر و بی توجهی به اخطار های اولیه با مشاهده هشدارهای نیروهای خودی، سرانجام مجبور به کنار کشیدن خود از مسیر حرکت شناور نیروی دریایی سپاه شد.

در ساعت ۶ صبح مورخ ۱۹ فروردین ۹۹ نیز در منطقه روبروی عسلویه و حدود ۳۰ مایلی سکوهای ایران،  مجدداً ناو تروریست های امریکایی با شماره بدنه CG 72 با حرکتی خطرناک راه شناور شهید سیاوشی که در حال گشت زنی در منطقه بود را بدون توجه به اخطارهای شناور خودی، برای مدتی سد و سرانجام این شناور با اقدامی حرفه‌ای و هوشمندانه و کنار زدن ناو امریکایی موفق به ادامه مسیر خود شد.

بر این اساس نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای پیشگیری از ادامه رفتارهای غیر‌قانونی، غیر حرفه‌ای، خطرناک و حتی ماجراجویانه تروریست های امریکایی و نیز تحکیم امنیت تردد شناورهای خودی و مقابله با قاچاق سوخت،  به افزایش ظرفیت‌ گشت های دریایی خود در آب های خلیج فارس مبادرت ورزید  و در این راستا در ۲۷ فروردین ماه ۹۹ (۱۵ آوریل ۲۰۲۰ )پس از اعلام وضعیت تیراندازی در مناطق تمرینی که از گذشته با مختصات خاص روی نقشه مشخص شده است؛ شناورهای خود را به صورت گروهی شامل ۱۱ فروند قایق به منطقه اعزام کرد که با ناوها و کشتی های جنگی امریکا مواجه شدند و به رغم اقدامات غیرحرفه‌ای و تحریک کننده تروریست های امریکایی و بی‌توجهی آنها به اخطارها و هشدارها، با ایستادگی جانانه و شجاعت نیروهای خودی، آنها را مجبور به کنار کشیدن خود از مسیر حرکت شناورهای نیروی دریایی سپاه کردند.

این در حالی است که ناوگان پنجم دریایی امریکا در منطقه در بیانیه رسمی خود روایتی نادرست و هدفمند از این ماجرا نقل کرده است که دلالت بر علاقمندی امریکایی ها به روایت هالیوودی از اتفاقات دارد.

به آمریکایی‌ها توصیه می‌کنیم مقررات بین‌المللی و پروتکل های دریانوردی را در خلیج فارس و دریای عمان تمکین و  از هرگونه ماجراجویی و روایت‌های جعلی و دروغ پرهیز کرده و اطمینان داشته باشند نیروی دریایی سپاه و نیروهای مسلح قدرتمند جمهوری اسلامی ایران ، رفتارهای پرخطر بیگانگان در منطقه را تهدید امنیت ملی و خط قرمز خود می‌دانند و هرگونه خطای محاسباتی آنان را قاطعانه پاسخ خواهند داد.

در پایان همانگونه که بارها گفته شده است تاکید می‌شود: حضور نامشروع رژیم تروریست امریکا مبداء و منشاء شرارت و ناامنی در منطقه بوده و تنها راه تحکیم امنیت پایدار در این منطقه راهبردی ،خروج امریکایی ها از غرب آسیا است.

روابط عمومی نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

محمد قمین
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۳۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۰
درود بر غیورمردان سپاه اسلام
3
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۳۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۴
ایستادگی در برابر زورگویی ها و سرکشی های این ناوگان دشمن نشانه ایثار و شجاعت دلیرمردان نیروی دریایی سپاه است.
3
0
داناییان
Iran, Islamic Republic of
۳۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۸
مرکز کنونی ناوگان پنجم نیروی دریایی تروریست آمریکا در بحرین قرار دارد و فرماندهی آن بر عهده جیم مالوی است. او پیش از این از مواضع مقتدرانه و هوشمندانه نیروهای ایرانی در خلیج فارس ابراز نگرانی بود و آن را تهدیدکننده دانسته بود.
3
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۳۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۹
دلاورمردان غیور نیروی دریایی سپاه خدا قوت و موفق سربلند باشید انشاالله.
3
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۳۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۰
این تروریست ها در منطقه خلیج فارس دنبال چه هستند خوشان هم می دانند اگر دست از پا خطا کنند با تمام تجهیزاتشان در قعر خلیج فارس فرو خواهند رفت
3
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۳۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۱
اوضاع را مدیریت کنید اما با اقتدار، صبح نزدیک است. چون اونا بهتر از ما میدونن دوران این دولت و مجلس تموم بشه ایران مثل یک فنر فشرده شده سریعا به ظرفیت و توانمندی های ذاتی خود برمیگردد پس می‌خوان قبل رسیدن به این مرحله تا میتونن ضربه بزنند اما طوریکه منجر به جنگ نشه. ما هم بهتره با افزایش قدرت بازدارندگی این دوران را مدیریت کنیم تا دوباره به اقتدار گذشته برسیم که نتونن غلط اضافی کنند.
3
0
سالار
Iran, Islamic Republic of
۳۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۲
بیانیه روابط عمومی نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با صلابت و دندان شکن بود. خوشم اومد.قشنگ بود.
3
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۳۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۹
آفرین به رسا که این خبر را زود کار کرد.
غلط میکنند در آبهای سرزمینی ایران مانور و عملیات انجام میدهند، غرق شان کنید.
3
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۳۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۰
احسنت بسیار عالی
احتمالا از شدت ترس از شناورهای ایران دچار توهم شدن و یک شناور رو ۱۱ شناور دیدن و یک ثانیه براشون یک ساعت گذشته و .....
3
0
مسایلی
Iran, Islamic Republic of
۳۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۱
یانکیها باز هوس ضربه مغزی کردن، منتها این بار دیگه خودمون از جنازه هاشون فیلم میگیریم که نتونن حاشا کنن.
3
0
الله اکبر
Iran, Islamic Republic of
۳۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۲
با تشکر از نیروی دریایی و شیردلان سپاه
2
0
علی از کاشمر
Iran, Islamic Republic of
۳۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۵
ما به یک تنش مقطعی کوتاه قبل انتخابات امریکا نیاز داریم. الان باشه بهتره از اینکه بعد از انتخابات امریکا باشه.
باید یک ضربه محکم بزنیم که افکار عمومیشون یکم سردرگم بشه... مگر اینکه مذاکره و جام زهری در راه باشه
3
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۱
دعای مرزداران را هماره بخوانیم
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۲
یا قاصم الجبارین
0
0