۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۵
کد خبر: ۶۴۹۱۴۱

فعالیت 7 گروه جهادی در مرکز خدمات حوزه‌های علمیه قم

فعالیت 7 گروه جهادی در مرکز خدمات حوزه‌های علمیه قم
مدیرکل مرکز خدمات حوزه علمیه قم از تشکیل 7 گروه جهادی متشکل از کارکنان آن مرکز و روحانیون جهادی، با هدف خدمت‌رسانی در زمان شیوع ویروس کرونا خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام طاهری با اشاره به این که هدف مهم مرکز خدمات حوزه‌های علمیه، پشتیبانی از همه اقشار طلاب و روحانیون است، بیان داشت: پس از شیوع ویروس کرونا، مرکز خدمات حوزه‌های علمیه این استان بر آن شد تا فعالیت‌هایی برای خدمت‌رسانی به جامعه هدف خود و همچنین اقشار آسیب‌پذیر تدارک ببیند که تشکیل گروه‌های جهادی یکی از مهم‌ترین این اقدامات بود.

وی اضافه کرد: این گروه‌های جهادی در اسفند ماه سال گذشته فعالیت جهادی خود را با هماهنگی همه نهادی‌های ذی‌ربط در سطح شهر و استان به‌ویژه در بیمارستان‌ها و آرامستان بهشت حضرت معصومه (س) قم آغاز کردند و به همیاری بیماران و کادر پزشکی بیمارستان‌ها پرداختند.

مدیرکل مرکز خدمات حوزه‌های علمیه استان قم ساختار گروه‌های هفت‌گانه جهادی را این‌گونه بیان کرد:
1- پنج گروه از همکاران مرکز خدمات حوزه‌های علمیه استان قم و نمایندگی پردیسان
2- دو گروه از طلاب جوان و با انگیزه حوزه علمیه قم

وی افزود: هدف از تشکیل گروه‌های جهادی، حمایت از اقشار آسیب‌پذیر، معلولین و بیماران صعب‌العلاجی است که به

دلیل شیوع ویروس کرونا در قرنطینه خانگی هستند و به علت ریسک حضور در فضای شهر توان انجام کارهای روزمره خود را ندارند.

وی احوالپرسی تلفنی یک هزار و پانصد استاد حوزوی را از دیگر برنامه‌های مرکز خدمات حوزه‌های علمیه استان قم در این ایام دانست و گفت: اصولاً اساتید حوزوی ما به دلیل مناعت طبع، کمتر به بیان خواسته‌های خود می‌پردازند، اما ما وظیفه داشتیم که جویای حال آن عزیزان باشیم و در صورت وجود مشکل به‌ویژه در مسئله مبارزه با ویروس کرونا، به یاری آنان بشتابیم. البته فهرستی از 2 هزار استاد حوزه نیز در اختیار مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه قرار گرفت و همکارانمان در آن مرکز با اساتید تماس گرفتند و حال آنان را جویا شدند.

وی همچنین در پایان برای همه‌ی بیماران از خداوند متعال شفای عاجل مسئلت کرد.

گفتنی است، از جلوه‌های ویژه این خدمت جهادی حضور حجت الاسلام شکوری از همکاران جانباز مرکز خدمات برای توزیع بسته‌های معیشتی در بین نیازمندان بوده است. /924/ج

حسین عجمی
ارسال نظرات