۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۴
کد خبر: ۶۴۹۳۳۶
مدیر کل تبلیغ حوزه های علمیه خواهران خبر داد؛

فعالیت بیش از ۱۰ هزار بانوی طلبه در مبارزه با کرونا

فعالیت بیش از ۱۰ هزار بانوی طلبه در مبارزه با کرونا
مدیر کل تبلیغ حوزه‌های علمیه خواهران گفت: بیش از ۱۰ هزار بانوی طلبه در زمینه مبارزه با کرونا در سراسر کشور فعالیت داشته اند.

به گزارش خبرگزاری رسا، خانم ماندانا جلالي مدیر کل تبلیغ حوزه های علمیه خواهران با بيان اينكه طلاب با شيوع ويروس كرونا در فضاي واقعي و مجازي خدمت رسانی کردند، افزود: طلاب در فضاي واقعي با وجود همه مخاطرات در خط مقدم آرامستان ها و بيمارستان ها حضور فعال داشتند.

وي بيان كرد: حدود 600 نفر از خواهران طلبه در آرامستان ها و بيمارستان هاي اكثر استان ها با شیوع ویروس کرونا فعاليت مي كنند.

مدیر کل تبلیغ حوزه های علمیه خواهران با اشاره به انجام اقدامات پشتيباني توسط بانوان طلبه در ایام شیوع ویروس کرونا افزود: طلاب در پشتيباني بيمارستاني ماسك و گان تهیه کردند و حتي در برخي از مدارس علميه خواهران براي تهيه ژل ضد عفوني نيز كارگاه ايجاد شد.

ایجاد مراکز نیکوکاری توسط بانوان طلبه برای کمک به نیازمندان

وي با بيان اينكه بانوان طلبه با ايجاد مراكز نيكوكاري به توزيع غذاي گرم و بسته هاي غذايي و بهداشتي ميان نيازمندان اقدام كردند، افزود: بانوان طلبه همچنين جهت رفع نياز برخي از افرادي كه به دليل واقعه كرونا دچار آسيب شدند و شغل هايشان با مخاطراتي همراه بود، كمك رساني كردند.

خانم جلالی با اشاره به همكاري بانوان طلبه با وزارت بهداشت در زمينه غربالگري كرونا تصريح كرد: طلاب خواهر همچنين با حضور در پايگاه هاي سلامت و پايگاه هاي انتقال خون كمك رساني كردند.

وي بيان كرد: با توجه به ضرورت انجام غربالگری کرونا در بازه زماني كوتاه و عدم ثبت نام حجم بالايي از مردم، بانوان طلبه با حضور در پايگاه هاي بهداشت از سامانه 4030 با مردم تماس مي گرفتند و وضعيت سلامت آنها را پيگيري مي كردند.

مدیر کل تبلیغ حوزه های علمیه خواهران گفت: بانوان طلبه در مبادي ورودي شهرها به ويژه شهرهاي مسافرپذير همكاري جدي با سپاه، نيروي انتظامي و وزارت بهداشت داشتند بدين صورت كه از خانم ها تست كرونا مي گرفتند.

سرکشی به خانواده بیماران و متوفیان ناشی از کرونا

وي به تكريم از پرستاران و كادر درماني توسط بانوان طلبه اشاره کرد و افزود: سركشي به خانواده بيماران و متوفيان ناشي از كرونا از ديگر اقدامات خواهران طلبه بوده است.

جلالی با بیان اینکه برخی از طلاب داراي تخصص دانشگاهي در رشته روانشناسي به پاسخگويي تلفني مي پردازند، تصریح کرد: طلاب خواهر همچنين با مراكز پاسخگويي نيز همكاري لازم را دارند.

وی گفت: در فضای مجازی گروه ها و کانال های محلی توسط خواهران طلبه با مخاطبان مختلف تقویت و یا ایجاد شد که برخی از کانال ها عمومی و برخی تخصصی بودند و به لحاظ محتوایی نیز به پوشش محتوای دینی، آموزشی، تقدیر و تشکر از کادر درمانی اقدام کردند.

مدیر کل تبلیغ حوزه های علمیه خواهران اظهار داشت: حجم زیادی عکس نوشته،‌ فوتوکلیپ و کلیپ در زمینه مبارزه با کرونا توسط طلاب تولید و به اشتراک گذاشته شد.

برگزاری مراسم ختم مجازی برای خانواده متوفیان کرونا

وی گفت: مراسم ختم مجازی برای خانواده هایی که عزیزان خود را از دست دادند از جمله فعالیت های خواهران طلبه طی این ایام بوده است.

جلالی، پرکردن اوقات فراغت کودکان و نوجوانان با راه اندازی انواع پویش ها را یکی دیگر از اقدامات طلاب عنوان کرد و افزود: تجربه گویی و خاطره نگاری از دیگر اقدامات خواهران طلبه است که تجارت خود را در زمینه مبارزه با کرونا به اشتراک می گذارند.

وی با بیان اینکه بیش از 10 هزار بانوی طلبه در زمینه مبارزه با کرونا در سراسر کشور فعالیت داشته اند، تصریح کرد: در هر استان حدود 500 طلبه خواهر در این زمینه فعال بودند که حتی در استان های بزرگ این تعداد افزایش بیشتری داشته است.

مدیر کل تبلیغ حوزه های علمیه خواهران بیان کرد: با وجود اینکه فعالیت ها در زمینه مقابله با کرونا به صورت سازمانی انجام نگرفت اما دانش آموختگان، مبلغان و طلاب خواهر به صورت جهادی کمک رسانی کردند.

فعالیت خواهران طلبه در آرامستان ها برای غسل اموات

وی گفت: در زمینه تغسیل اموات پس از شیوع کرونا به ویژه در استان قم که استان نخست در شیوع این ویروس بود، غسال ها ترسیده و پای کار نیامدند بنابرین طلاب خواهر در آرامستان ها مشغول به فعالیت شدند.

جلالی اظهار داشت: کرونا با وجود ایجاد بحران و تبعات بسیار برای کشور و مردم، از ظرفیت خفته حوزه های علمیه رونمایی کرد.

عباس قاسم پور
ارسال نظرات