۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۰
کد خبر: ۶۴۹۴۵۰
روزهای سیاه ائتلاف سعودی در شمال غرب استان مارب؛

نیروهای یمنی به ۵ کیلومتری پایگاه راهبردی «ماس» رسیدند + نقشه میدانی و عکس

نیروهای یمنی به ۵ کیلومتری پایگاه راهبردی «ماس» رسیدند + نقشه میدانی و عکس
نیروهای یمنی در جریان عملیات جدید در شمال غرب استان مارب موفق شدند ضربات مهلکی به نیروهای ائتلاف سعودی وارد آوردند و در آستانه یک پیروزی بزرگ دیگر قرار گرفتند.

به گزارش خبرگزاري رسا، از استان مارب خبر می رسد، رزمندگان یمنی پس از مدتی وقفه، بار دیگر عملیات را علیه نیروهای ائتلاف سعودی از سر گرفتند و با عقب راندن آنان موفق شدند چندین منطقه را از اشغال خارج کنند و به کنترل دربیاورند.

رزمندگان یمنی مستقر در منطقه عملیات غافلگیرانه را در محور شمال غرب استان مارب (مرکز بخش مجزر) از روز گذشته (دوشنبه اول اردیبهشت) برای پاکسازی مناطق در اشغال ائتلاف سعودی از دو محور آغاز کردند.

این عملیات غافلگیرانه در محور نخست از منطقه آل عفرج (هم مرز با شمال بخش مجزر) شروع و نیروهای یمنی توانستند به سمت منطقه «وادی حلحلان» در شمال غرب استان مارب و نزدیکی مرزهای مشترک با استان الجوف پیشروی کنند.

در محور دوم نیز رزمندگان یمنی حملات گسترده ای را از منطقه «الحریشا» در شرق بخش «مجزر» و هم مرز با بخش «مدغل» انجام دادند و پس از درگیری های سنگین و نفس گیر موفق شدند نیروهای ائتلاف سعودی را مجبور به عقب نشینی کنند.

به گزارش مشرق، در جریان عملیات نیروهای یمنی در محور دوم، پایگاه نظامی «طارق بن زیاد» و پایگاه «الجفره» در گام نخست از اشغال نیروهای ائتلاف سعودی خارج شدند و به کنترل درآمدند.

براساس اطلاعات به دست آمده، نیروهای یمنی در ادامه عملیات در محور دوم (شرق بخش مجزر) به سمت پایگاه نظامی «ماس» پیشروی کردند و توانستند بیمارستان « ۷ جولای» و مناطق «الباطن، ام العلوب و الوجنه» را پاکسازی کنند.

با پیشروی هایی که در این محور به دست آمد، منطقه «الجفره» به طور کامل به کنترل درآمد و رزمندگان یمنی به ورودی منطقه «آل عایض» رسیدند و درگیری ها با نیروهای ائتلاف سعودی در این منطقه به شدت در جریان است. در حال حاضر نیروهای یمنی با پایگاه نظامی «ماس» ۵ کیلومتر فاصله دارند.

به گفته منابع میدانی، در جریان این عملیات شمار زیادی از نیروهای قبیله «جهم» که با ائتلاف سعودی همکاری می کنند کشته و زخمی شدند و خسارت های زیادی به تجهیزات نظامی آنان وارد آمد.

با ادامه پیروزی های میدانی نیروهای یمنی در شمال غرب استان مارب به ویژه در شرق بخش «مجزر»، اختلاف میان نیروهای ائتلاف سعودی (منصور  هادی) و قبایل منطقه افزایش یافته و اتحاد آنان در معرض خطر فروپاشی قرار گرفته است.

اعلام الحربی

براساس اطلاعات به دست آمده، فرماندهان گروه «الشرعیه» وابسته به ائتلاف سعودی از نیروهای قبیله «جهم» خواسته اند که به هر شکل ممکن در مناطق تحت تصرف بمانند و با دفاع از مواضع، عقب نشینی نکنند.

قبیله «جهم» تعداد زیادی از نیروهای خود را در جریان درگیری های اخیر در غرب استان مارب از دست داد و دوست ندارد اتفاقاتی که پیشتر در محور پایگاه «کوفل» در شرق «صرواح» افتاد بار دیگر در شمال غرب استان مارب تکرار شود.

تلفات سنگین و گسترده باعث شد نیروهای قبیله جهم مواضع خود را در غرب استان مارب تخلیه و از مناطق متواری شوند؛ در حال حاضر ائتلاف سعودی با اعزام نیروهای جدید به مناطق درگیری تلاش می کند از پیشروی نیروهای یمنی در شمال غرب استان مارب جلوگیری کند.

ائتلاف سعودی با تزریق نیروهای جدید به خطوط درگیری درصدد است مواضع را در پایگاه نظامی «ماس» حفظ کند و در ادامه حملاتی را برای اشغال دوباره مناطق تازه آزاد شده در شمال غرب استان مارب انجام دهد.

رزمندگان یمنی در این عملیات تلاش می کنند امنیت مناطق مرزی مشترک بخش های «مجزر و مدغل» را در شمال غرب استان مارب به طور کامل تامین کنند و بخش دیگری از جاده مهم «سه راهی الجوف» به سمت شهر مارب را امن کنند.

اگر پیشروی نیروهای یمنی ادامه یابد، مناطق جنوبی و شمالی بخش مجزر از جمله «وادی الجفره، الصباری، وادی حلحلان و... » در آستانه آزادی قرار خواهند گرفت و ائتلاف سعودی مهم ترین پایگاه های اشغالی خود را در شمال غرب استان مارب از دست می دهد./1360/

منبع:مشرق

ارسال نظرات