۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۱
کد خبر: ۶۴۹۶۵۴

شایعاتی که دکل‌های اینترنت ۵G را دلیل اصلی شیوع کرونا می‌داند

شایعاتی که دکل‌های اینترنت ۵G را دلیل اصلی شیوع کرونا می‌داند
اخیرا شایعاتی در فضای مجازی منتشر شده که می‌گوید ارتباطی بین شیوع ویروس کرونا و دکل‌های موبایل وجود دارد و این دکل‌ها می‌توانند ویروس را از طریق تکنولوژی ۵G منتقل کنند.

دولت بریتانیا در پی آتش زدن چندین دکل موبایل در این کشور مجبور به اعلام بیانیه ای شده است که در آن مردم را از این کار منع کرده اند. هر چند بارها این موضوع توسط بسیاری از محققین رد شده است اما مردم علت شیوع بیشتر ویروس کرونا در این کشور را ارتباط 5G اعلام کرده اند.

سازمان DCMS، مسئول نظارت بر فضای دیجیتال در بریتانیا می گوید: بارها اعلام کرده ایم که هیچ دلیل منطقی ای در مورد ارتباط اینترنت 5G و ویروس کرونا وجود ندارد. با این حال به آتش کشیدن چندین برج مخابراتی واکنش دولت را در پی داشته است. بارها اعلام شده که این ویروس تنها از طریق فیزیکی منتقل می شود و امواج رادیویی هیچ ارتباطی به این موضوع ندارد. در این میان سازمان تبادلات موبایل بریتانیا نیز از آسیب زدن به تجهیزات این شرکت خبر داده است.

آشوب گری ها در این کشور تا حدی بوده که برخی از ارتباطات در این کشور قطع شده و کارمندان دورکار و حتی خدمات اورژانس را با مشکل مواجه کرده است. بسیاری از محققین امنیتی کشور روسیه را مبداء این شایعات می دانند. بسیاری از این کمپین های شایعات علت عدم شیوع ویروس در آفریقا و آمریکای لاتین را نبود همین دکل ها عنوان کرده اند.

 

منبع: اخبار فناوری تکنا

محمد محققی
ارسال نظرات