۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۶۴۹۶۵۷

اطلاعات حساب کاربری 267 میلیون کاربر فیسبوک در دارک‌وب به فروش می‌رسد

اطلاعات حساب کاربری 267 میلیون کاربر فیسبوک در دارک‌وب به فروش می‌رسد
اطلاعات حساب کاربری 267 میلیون کاربر فیسبوک در حال خرید و فروش در دارک وب است. این اطلاعات باقیمت 540 دلار عرضه شده و هیچ رمز عبوری در آن دیده نمی شود.

اطلاعات حساب کاربری مانند ایمیل، شماره تلفن، نام و نام خانوادگی به همراه تاریخ تولد 267 میلیون کاربر فیسبوک در دارک وب با قیمت 540 دلار قرار دارد. محققان امنیتی می گویند این اطلاعات به خودی خود خطرناک نیستند. اما از آنها می توان در حملات فیشینگ استفاده کرد. در میان این اطلاعات هیچ رمز عبوری دیده نمی شود. اما اگر کاربر با کلیلک بر روی لینک هکرها پسورد خود را وارد کند، آنها می توانند به تمام اطلاعات دسترسی پیدا کنند. درپی رسوایی سال گذشته فیسبوک نیز اطلاعات چند میلیون کاربر ایالات متحده به فروش گذاشته شده بود. مدیران بخش امنیتی این شرکت پس از این موضوع خبر از تغییر پروتکل های امنیتی این شرکت داده بودند. فیسبوک هنوز در مورد اطلاعات به فروش گذاشته شده در دارک وب اعلامیه ای منتشر نکرده است.

محققان با بررسی داده ها از صحت آن خبر داده اند. بسیاری اعتقاد دارند این اطلاعات ممکن است به قبل از بروزرسانی هایی باشد که فیسبوک در مورد آن صحبت کرده بود. با این حال اطلاعات 267 میلیون کاربر رقم کمی نیست و این شرکت هنوز اعتبار از دست رفته بایت رسوایی های خود در مورد کمبریج آنالیتیکا را بدست نیاورده است.

 

منبع: اخبار فناوری تکنا

محمد محققی
ارسال نظرات