۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۴
کد خبر: ۶۴۹۷۲۱
سخنگوی شورای نگهبان:

قطعنامه ۲۲۳۱ فعالیت‌های موشکی را به‌طور مطلق منع نمی‌کند

قطعنامه ۲۲۳۱ فعالیت‌های موشکی را به‌طور مطلق منع نمی‌کند
کدخدایی تصریح کرد که قطعنامه۲۲۳۱ شورای امنیت، فعالیت‌های موشکی را به‌طور مطلق منع نمی‌کند و ادعای مقامات آمریکایی و اروپایی درباره ماهواره نور فاقد وجاهت حقوقی است.
به گزارش گروه سیاسی  خبرگزاری رسا، عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در صفحه شخصی خود در توییتر، ادعای مقامات آمریکایی و اروپایی درباره ماهواره نور را فاقد وجاهت حقوقی خواند.

سخنگوی شورای نگهبان در این باره نوشت: قطعنامه‌ٔ ۲۲۳۱ فعالیت‌های موشکی را به طور مطلق منع نمی‌کند؛ سایر ممنوعیت ها نیز تنها شامل موشک‌هایی می‌شوند که برای حمل کلاهک هسته‌ای طراحی شده باشند. با توجه به صلح آمیز بودن برنامهٔ هسته‌ای و موشکی ایران، ادعای مقامات آمریکایی و اروپایی در خصوص ماهواره نور فاقد وجاهت حقوقی است.

مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا در واکنش به پرتاب موفقیت‌آمیز ماهواره نظامی «نور» توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفته بود: وقتی درباره قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل حرف می‌زنیم، همه کشورها متعهدند که به این سازمان رجوع کنند و ببینند آیا این پرتاب با قطعنامه سازگار است یا نه؟ من فکر می‌کنم به هیچ وجه این طور نیست و ایران باید پاسخگوی اقداماتش باشد.

همچنین مورگان اورتگاس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز خاطرنشان کرده بود که آمریکا قصد دارد پرونده پرتاب ماهواره نظامی سپاه پاسداران را به شورای امنیت سازمان ملل متحد ببرد، زیرا پرتاب این ماهواره از نظر ایالات متحده نقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت است./998/

میثم صدیقیان
ارسال نظرات