۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۱
کد خبر: ۶۴۹۷۹۱
جامعه مدرسین:

آیت الله امینی عمر با برکت خود را در خدمت به اسلام و انقلاب گذرانید

آیت الله امینی عمر با برکت خود را در خدمت به اسلام و انقلاب گذرانید
جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پیامی درگذشت آیت الله ابراهیم امینی را تسلیت گفت و تأکید کرد که آن مرحوم عمر با برکت خود را در خدمت به اسلام و انقلاب گذرانید.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری رسا، جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پیامی درگذشت آیت الله ابراهیم امینی را تسلیت گفت.

متن پیام به شرح زیر است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

 (انا لله و انا الیه راجعون)

رحلت عالم گران‌قدر آیت‌الله حاج شیخ ابراهیم امینی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و از برجستگان رجال علمی و چهره‌های موجه فقهی و اخلاقی حوزه‌های علمیه موجب تأثر و تألم گردید.

ایشان تلاش‌های علمی و عملی گسترده‌ای در صیانت  و دفاع از ولایت‌فقیه و یاری امام و رهبری داشتند و ازجمله شاگردان برجسته امام خمینی (ره) و از اصحاب خاص علامه طباطبایی بودند.

این عالم جلیل‌القدر عمر بابرکت خود را در خدمت به اسلام گذرانید و سفرهای داخلی و خارجی متعددی برای تبیین اندیشه انقلاب اسلامی و دفاع از حکومت اسلامی  انجام داد. سال‌ها حضور در منصب امامت جمعه و عضویت در مجمع تشخیص مصلحت نظام و مجلس خبرگان رهبری تنها بخشی از خدمات برجسته ایشان برای پاسداری از ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی بوده است.

آثار علمی و  اخلاقی  ایشان از جمله آثار قلمی مفید و تأثیرگذار برای نسل جوان و فرهنگ اسلامی هست و نشان از عمق نگاه و تحلیل ایشان نسبت به مسائل فرهنگی و اجتماعی  جامعه اسلامی داشت.

جامعه مدرسين حوزه علميه قم رحلت این فقیه پرهیزگار و انقلابی  را به محضر حضرت بقية‌الله الاعظم(عجل‌الله‌ تعالی فرجه الشریف)، مقام معظم رهبري«مدظله العالي»، مراجع عظام تقليد «دامت‌بركاتهم»، حوزه‌هاي علميه و همچنین به بیت مکرم،  شاگردان و علاقه‌مندان  ایشان تسلیت عرض نموده و براي آن مرحوم علو درجات، غفران و رحمت الهی را از خداوند متعال خواستار است.

و السلام علیکم و رحمه الله و برکاته

محمد یزدی

رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم

محمد قمین
ارسال نظرات