۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۳
کد خبر: ۶۵۰۳۱۳
مدیر حوزه علمیه مازندران تأکید کرد؛

ضرورت شناسایی ظرفیت‌های مشترک آموزش و پرورش و حوزه علمیه

ضرورت شناسایی ظرفیت‌های مشترک آموزش و پرورش و حوزه علمیه
حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی در دیدار مدیر کل آموزش و پرورش مازندران بر ضرورت شناسایی ظرفیت‌های مشترک آموزش و پرورش و حوزه علمیه تأکید کرد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام والمسلمین محمود ابوترابی، مدیر حوزه علمیه مازندران امروز در دیدار مدیر کل آموزش و پرورش استان با تأکید بر شناسایی ظرفیت های مشترک آموزش و پرورش و حوزه علمیه، گفت: باید بتوانیم حوزه را برای خانواده‌ها و دانش‌آموزان تبیین کرده و در قالب شناخت نامه‌ها در سطح مدارس متوسطه اطلاع‌رسانی جامعی در زمینه شناسایی تحصیل حوزوی داشته باشیم.
 
وی با بیان این که ثمرات همکاری مشترک میان دو دستگاه به فرزندان این کشور می‌رسد، ادامه داد: ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش تاکنون تعامل و همکاری خوبی داشتند و ان شاءالله با مدیریت جدید آموزش و پرورش مازندران شاهد همکاری‌های بیشتر خواهیم بود.
 
حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی با بیان این که تعامل و همکاری مشترک حوزه و آموزش پرورش آثار و برکات بالایی برای جامعه در پی خواهد داشت، خاطرنشان کرد: حوزه علمیه با توجه به ظرفیت های بالای علمی، تبلیغی، تهذیبی و پژوهشی آماده هر گونه همکاری با آموزش و پرورش است.
 
مدیر حوزه علمیه مازندران به شورای همکاری آموزش و پرورش و حوزه علمیه اشاره کرد و گفت: برگزاری منظم نشست های این شورا و عمل به مصوبات آن می تواند در تحکیم روابط میان حوزه علمیه و آموزش و پرورش کمک کند.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که آموزش و پرورش به عنوان یک نهاد آموزشی مهم که وظیفه تعلیم و تربیت دانش آموزان را عهده دار است از یک جایگاه مهمی برخوردار است، خاطرنشان کرد: تعامل و همکاری بیشتر دستگاه تعلیم و تربیت با حوزه علمیه می تواند در تربیت دینی دانش آموزان بسیار اثرگذار باشد.
 
حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی با بیان این که آموزش در دستگاه تعلیم و تربیت باید با تربیت دینی و اخلاقی همراه باشد، بیان داشت: تلاش ما باید تربیت دانش آموزانی در تراز انقلاب اسلامی باشد.
 
مدیر حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که علم آموزی در جامعه اسلامی باید با اخلاق و معنویت همراه باشد، خاطرنشان کرد: مشکلات اخلاقی و اجتماعی که امروز جوامع غربی با آن مواجه هستند، محصول بی توجهی اخلاق و معنویت در مراکز علمی است.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به اجرای مشترک برنامه های تبلیغی با حضور مبلغان دینی در سطح مدارس استان، بیان داشت: باید نشست های مشترک میان حوزه و آموزش و پرورش به منظور تقویت برنامه های علمی، پژوهشی، تبلیغی و فرهنگی در سطح مدارس بیشتر شود./950/پ310/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات