۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۳
کد خبر: ۶۵۰۳۷۳
بحران کرونا در آمریکا؛

آمار مبتلایان به بیش یک میلیون نفر رسید!

آمار مبتلایان به بیش یک میلیون نفر رسید!
بر اساس آخرین آمار منتشر شده، تعداد مبتلایان به کرونا در آمریکا 7 رقمی شد و به 1,002,963 نفر رسید.

به گزارش خبرگزاري رسا، بر اساس آخرین آمار منتشر شده، تعداد مبتلایان به کرونا در آمریکا 7 رقمی شد و به 1,002,963 نفر رسید.

تعداد قربانیان کرونا در این کشور نیز به 56,387 هزار نفر رسیده است.

پس از آمریکا، در اسپانیا (229 هزار و 422 نفر)، ایتالیا (197 هزار و 414 نفر) و فرانسه (165 هزار و 842 نفر) بیشترین آمار ابتلا به کرونا در جهان ثبت شده است.

افزایش شمار مبتلایان و قربانیان این بیماری در آمریکا ادامه دارد. بیشترین سیر صعودی آمار مبتلا به بیماری کرونا در ایالت‌های نیویورک، نیوجرسی و ماساچوست بوده است.

تاکنون 126 هزار و 647 مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستان‌های سراسر آمریکا تحت درمان قرار دارند و 107 هزار و 45 بیمار نیز بهبود یافته اند. پنج میلیون و 441 هزار و 79 تن در این کشور غربالگری شده‌اند.

در روسیه اعلام شد شمار مبتلایان به کرونا به بیش از ۸۷ هزار تن رسیده است. به این ترتیب روسیه نیز جزو کشورهایی است که تعداد مبتلایانش بیش از مبتلایان چین، خاستگاه و کانون اولیه شیوع کرونا، می‌شود.

در ترکیه نیز در حالی که شمار قربانیان، بر اساس آمار رسمی، به بیش از دو هزار و ۸۰۰ نفر رسیده است، دولت این کشور روز دوشنبه اعلام کرد طی هفته‌های اخیر ۴۰۲ نفر به اتهام انتشار مطالب «بی‌پایه و تحریک‌آمیز» درباره کرونا بازداشت شده‌اند.

از سوی دیگر، سازمان ملل هشدار داد در شرایط فعلی که مردم ساعات بیشتری را در اینترنت سپری می‌کنند، فعالیت آنلاین گروه‌های تندرو افزایش یافته است.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل، روز دوشنبه در نشست شورای امنیت این سازمان درباره جوانان گفت: نفرت‌پراکنی تندروها در شبکه‌های اجتماعی و همچنین تلاش آنها برای عضوگیری افزایش یافته است./1360/

منبع:جام نیوز

ارسال نظرات