۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۵
کد خبر: ۶۵۰۵۲۶
حجت الاسلام جباری:

لحظه های معنوی ماه مبارک رمضان فرصت مغتنمی برای تزکیه نفس است

لحظه های معنوی ماه مبارک رمضان فرصت مغتنمی برای تزکیه نفس است
امام جمعه بهشهر بر ضرورت بهره گیری معنوی از شب ها و روزهای ماه مبارک رمضان در جهت تزکیه نفس و اصلاح درون تأکید کرد.

حجت الاسلام سید عربعلی جباری، امام جمعه بهشهر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، ماه رمضان را ماه برکات و زیبایی ها دانست و گفت: این ماه با فضیلت ویژگی ها و امتیازات فراوانی دارد که نباید از توجه و درک آن غافل شویم.

وی با بیان این که یکی از ویژگی های بسیار با اهمیت که می تواند سرمایه ای برای مردم ما باشد ماه نزول قرآن است، افزود: قرآن کتاب هدایت، شفا، موعظه، تبیین و بیان حقایق است که در این ماه با فضیلت بر پیامبر نازل شده است.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که قرآن منشأ و سرچشمه همه خوبی ها و نیکی ها است، خاطرنشان کرد: انس با کلام الهی در ماه مبارک رمضان باید بیش از پیش مورد توجه مردم به ویژه جوانان قرار گیرد.

امام جمعه بهشهر، ماه مبارک رمضان را سرور همه ماه های سال معرفی کرد و با بیان این که این برتری امتیاز و زیبایی دوم ماه مبارک رمضان است، تصریح کرد: به همین دلیل در دعاهای این ماه با فضیلت این قطعه نورانی آمده و این ویژگی های مهم را با خود و در دل خود به همراه دارد.

حجت الاسلام جباری با بیان این ک ماه مبارک رمضان ماهی است که برکت، مغفرت و نجات از عذاب جهنم را با خود به همراه دارد، خاطرنشان کرد: در این ماه با عظمت همه ما به میهمانی حق دعوت شده ایم به همین دلیل باید از لحظه لحظه این ماه پر فیض بهره معنوی داشته باشیم.

مسؤول مدرسه علمیه امام صادق(ع) بهشهر با اشاره به این که ماه مبارک رمضان ماهی است که آحاد مردم مورد کرامت ذات قدسی الهی قرار گرفته اند، بیان داشت: در این ماه با فضیلت درب های بهشت باز است و درب های جهنم بسته است و شیاطین در رنجیر هستند و همه این ویژگی ها عظمت ماه مبارک رمضان است.

وی، وجود شب های با عظمت قدر را سومین امتیاز و شاخصه مهم ماه مبارک رمضان عنوان کرد و گفت: یک شب از لیالی قدر با هزار ماه برابری می کند و این نشان دهنده بزرگی و عظمت این شب های پرفیض است.

حجت الاسلام جباری با تأکید براین که جوانان از فرصت طلایی ماه مبارک رمضان در این فضای آلوده کرونایی به نحو مطلوب استفاده کنند، بیان داشت: سحرهای ماه مبارک رمضان بهترین و برترین فرصت برای رازو نیاز با خداوند متعال است که نباید به هیچ عنوان از این فرصت طلایی غافل شویم./950/ت310/ب1

افشین ایمانی
ارسال نظرات