۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۶
کد خبر: ۶۵۰۶۷۴
عضو اتاق تبلیغ خراسان مطرح کرد؛

ضرورت استفاده از همه ظرفیت ها برای مواسات

ضرورت استفاده از همه ظرفیت ها برای مواسات
حجت الاسلام نظافت با اشاره به اثرات اهل مواسات نبودن، گفت: مواسات منحصر به ثروت مادی نیست بلکه باید با علم، آبرو و اثر حرف خود در جهت رفع گرفتاری ها عمل کنیم.

حجت الاسلام محمدجواد نظافت، عضو اتاق تبلیغ خراسان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، به اثرات انفاق نکردن و اهل مواسات نبودن اشاره و ابراز کرد: اگر ما اهل مواسات نباشیم در هنگام مرگ حسرت می خوریم که فایده ای ندارد.

وی اظهار کرد: امیرالمومنین(ع) در خطبه 109 نهج البلاغه فرمود: «در هنگام مردن به عمری که هدر داده است، فکر می کند و یاد اموالی می افتد که جمع کرده است و حال همه را رها کرده و می رود.» این سخن حضرت نتیجه کار کسانی است که انفاق نکرده اند، با مردن می بیند برای دیگرانی گذاشته است که از آن لذت می برند و بار این اموال با او است.

حجت الاسلام نظافت ابراز کرد: در زمان مردن از خدا می خواهیم که خدایا من را برگردان تا عمل صالح انجام دهم اما این امکان پذیر نیست پس تا دیر نشده است اهل خیر و مواسات باشیم.

مدیر مدرسه علمیه حضرت مهدی(عج) افزود: اثر دیگر مواسات نکردن این است که زمانی نعمت های دنیا از دست ما می رود و می بینیم از آن هیچ نتیجه ای نگرفته ایم و این نعمت ها را صرف دوا و درمان بیماری کرده ایم بنابراین برای این که به این آفات مبتلا نشویم باید اهل مواسات باشیم.

استاد حوزه علمیه بیان داشت: مواسات منحصر به ثروت مادی نیست بلکه با علم خود می توان مواسات کرد همچنین می توانیم از آبروی خود در راه خدا استفاده کنیم و نیز اگر حرف ما اثر دارد در جهت رفع گرفتاری ها عمل کنیم.

وی بر ضرورت به کارگیری همه ظرفیت ها در جهت مواسات تأکید و ابراز کرد: خانواده هم از ظرفیت های ما است پس به خانواده امر کنیم تا در جهت رفع گرفتاری باشند، تا دیر نشده باید اقدام کرد./864/ت302/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات