۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۷
کد خبر: ۶۵۰۷۰۵
آیت‌الله جاودان:

انسان با درک عمیق دین و سربازی ولایت به مقامات عالیه می رسد

انسان با درک عمیق دین و سربازی ولایت به مقامات عالیه می رسد
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه انسان با درک عمیق و سربازی ولایت می تواند به بالاترین مراتب بهشت دست یابد، گفت: لازمه حیات حقیقی ایمان و تقوای واقعی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله محمدعلی جاودان استاد حوزه علمیه، شب گذشته در جلسه اخلاقی و معرفتی رمضانیه که در حسینیه مجازی مرحوم شیخ زاهد برگزار شد، گفت: بر اساس آیات قرآن کریم انسان مؤمن، زنده و کافر انسانی مرده است.

وی فهم و درک عمیق را از علامات زندگی دانست و ادامه داد: انسان‌های فهیم و آگاه کارهایی می‌توانند انجام دهند که دیگران از انجام آن ناتوان هستند.

استاد حوزه علمیه محبت اولیای الهی را یکی از درجات مهم ایمان برشمرد و ابراز کرد: ایمان واقعی برای انسان قدرت و توانایی خاصی به ارمغان می‌آورد برای همین می‌تواند حقایق ویژه‌ای را درک می‌کند؛ انسان مؤمن دارای حیات واقعی بوده وزندگی‌اش نورانی است.

آیت‌الله جاودان به مبهم بودن ایمان مؤمن معمولی اشاره کرد و گفت: با اراده الهی اعمال نیک چنین انسانی به ایمان واقعی و درخشان تبدیل می‌شود در این هنگام فرد می‌تواند به‌واسطه داشتن علم راسخ، حق و باطل را تشخیص دهد و فریب نخورد.

وی با اشاره به اینکه در قیامت افراد با چهره‌های مختلف نورانی و ظلمانی محشور می‌شوند، عنوان کرد: صورت ظلمانی به افرادی اختصاص دارد که بعد از ایمان کافر و گمراه شدند و با همان کفر از دنیا رفتند.

استاد حوزه علمیه در ادامه راه نجات از تاریکی قیامت را توبه و جبران گناه بیان کرد و گفت: انسان با توبه و جبران گناه عاقبت‌به‌خیر می‌شود. انسان در بهشت از رحمت الهی لذت می‌برد چراکه در بهشت دائماً به رحمت الهی افزوده می‌شود.

آیت‌الله جاودان با تأکید بر اینکه اجزای بهشت از رحمت الهی ساخته‌شده است، اظهار داشت: انسان با تلاش می‌تواند بالاترین طبقه بهشت که رحمت عمیق الهی است را به دست بیاورد؛ انجام واجبات و ترک محرمات مجوز ورود به بهشت است اما اگر انسان بالاتر از واجبات و محرمات را برای ولایت انجام دهد به مرتبه بالاتر بهشت دست می‌یابد مانند همان کاری که اصحاب امام حسین(ص) انجام دادند./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات