۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۶
کد خبر: ۶۵۰۸۶۴
انجمن اساتید انقلابی حوزه علمیه قم:

اماکن مذهبی با رعایت دستورالعمل های بهداشتی بازگشایی شود

اماکن مذهبی با رعایت دستورالعمل های بهداشتی بازگشایی شود
انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم از مسؤولان خواست که دستورالعمل رعایت بهداشت در اماکن مذهبی هرچه سریعتر نهایی و مساجد و حرم های مطهر بازگشایی شوند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری رسا، انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم در پیامی از مسؤولان خواست که دستورالعمل رعایت بهداشت در اماکن مذهبی هرچه سریعتر نهایی و مساجد و حرم های مطهر بازگشایی شوند.

متن بیانیه انجمن اساتید انقلابی به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

«وَ مَنْ أَحْياها فَكَأَنَّما أَحْيَا النَّاسَ جَمِيعاً» «و هر کس انسانی را نجات بخشد، گویا تمام مردم را نجات داده است» (مائده: 32) امام صادق ع در تفسیر آیه شریفه می فرماید: «هر كه نفسى را از گمراهی به سوى هدايت بيرون آورد ، گويا او را زنده ساخته، و هر كه او را از هدايت به سوى ضلالت بيرون برد، گويا او را كشته است». (کافی؛ ج2، ص: 210)

انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم به عنوان پیشگام در یاری رسانی به بیماران کرونایی و کادر پزشکی در بیمارستان های قم، توانست در این مدت به همراه سایر نیروهای جهادی شبکه بهداشت را به عنوان فرماندهان خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا یاری رسانده و امید به زندگی در بیماران متعدّدی را زنده کند.

ماه میهمانی خدا، ماه زدودن زنگارها از دل و تحصیل حیات روحانی است و هیچ جایی بهتر از خانه خدا و مشاهد مشرفه که مالامال از روحانیت و معنویت است، نمی تواند این حیات را ایجاد کند.

با تکیه بر آمارهای ارائه شده توسط وزارت بهداشت، احتمال انتقال بیماری در زیارتگاه ها و مساجد به مراتب پایین تر از حمل و نقل عمومی، فروشگاه ها و پاساژهاست. از سویی دیگر، شیوع ویروس کرونا به شدت کاهش یافته و آمارها نشانگر بهبود وضعیت نسبت به روزهای سخت گذشته است. با توجه به همین نکات، جمعی از کارشناسان دلسوز بازگشایی اماکن مقدس را با رعایت شیوه نامه های بهداشتی بدون اشکال دانسته اند.

به همین دلایل، ضمن تشکر از زحمات خستگی ناپذیر و فداکارانه شبکه بهداشت و درمان کشور، تقاضا داریم هر چه زودتر شیوه نامه رعایت بهداشت در مساجد و مشاهد مشرفه نهایی شده و ابلاغ گردد تا زمینه بهره برداری معنوی از اماکن مقدس در ماه رمضان و بازگشایی آنها، فراهم شود.

مبلغان با توجه به آموزه های دین اسلام، مبلغان سلامت نیز بوده و با تمام تلاش شیوه نامه ابلاغی را اجرایی کرده و نکات بهداشتی لازم برای اماکن مقدس را با کمک خادمان، طلاب، نیروهای جهادی و مردم رعایت خواهند کرد.  

انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه عملیه قم

محمد قمین
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۸
تمامی کتابخانه های حوزوی که مکان فیزیکی آنها داخل مراکز حوزوی هست تعطیل می باشند در حالیکه کارمندان این کتابخانه ها داخل کتابخانه هستند ولی در کتابخانه را می بندند و می گویند دستور مدیریت حوزه است که در کتابخانه بسته باشد باز بودن این کتابخانه های منع قانونی ظاهراً ندارد زیرا مکان عمومی نیستند چون مکان فیزیکی این کتابخانه ها در داخل مدارس و موسسات حوزوی قرار دارندو این مدارس و موسسات در حال حاضر باز هستند و مشغول فعالیت عادی اداری خودشان هستند کارمندان این کتابخانه ها نیز در داخل خود کتابخانه هستند و حقوق دریافت می کنند ولی در کتابخانه را می بندند ، آیا امکان این نیست که با رعایت فاصله پنج متر و افزایش ساعت مطالعه تا دوازده شب در ماه رمضان کتابخانه ها باز شوند و اجازه مطالعه به طلاب داده شود؟ چون وقتی ساعت کار تا دوازده شب اضافه شود تعداد طلاب کم خواهد شد و اصولا به دلیل اینکه الان تمام طلاب به شهرهای خودشان برگشته اند تعداد طلاب ساکن قم بسیار کم است و به راحتی فاصله پنج متر قابل انجام است. این همه گروه جهادی نمی توانند مدافعان علم شوند و کار ضدعفونی روزانه کتابخانه ها را بر عهده بگیرند؟
اگر این قدر اصرار به بازگشایی حرم ها داریم و می گوییم پرتکل بهداشتی را رعایت می کنم خوب اول کتابخانه های داخل مراکز حوزوی را با رعایت پرتکل بازکنید ساعت کارشان را در ماه رمضان تا دوازده شب اضافه کنید و اگر کارمند ندارید از این همه گروه جهادی کمک بگیرید تا آنها کار مراقبت از کتابخانه را تا ساعت دوازده شب بر عهده بگیرند
2
0
تهامی
Iran, Islamic Republic of
۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۵
طبق نقل تحف العقول حضرت امام علی علیه السلام به یکی از برترین اصحابشان چنین فرموده‌اند: «به شیعیان ما این مطلب را برسان و به آنها بگو: روش‌ها و حرف‌وحدیث دیگران، شما را دچار خطا نکند؛ بدانید که ولایت ما فقط از این راه به دست می‌آید: ورع، اجتهاد در دنیا، مواسات»
2
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۱
ما چگونه مستضعفی باید باشیم که در دوران غیبت به سوی ضعف دینی و ضعف دنیوی نرویم، در این جا پرسش اولاً درباره توان و امکان دینداری در دوره غیبت است و ثانیاً توان وامکان برخورداری از حیات طیبه است.
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۶
حجت الاسلام ذوالنور نماینده مردم شریف قم و رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در حمایت از مطالبه اساتید و فضلای حوزه توییت کرده است.
1
0
محمدرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۰:۱۹
اگر در ماه مبارک رمضان شهرهایی برای مراسم احیا باز شود بنده که خودم در منطقه پرخطر تهران هستم به آن مناطق می روم تا از فیض دعای دسته جمعی بهره مند شوم
1
0