۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۸
کد خبر: ۶۵۱۰۰۵
رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها:

اقدامات مدافعان سلامت و گروه‌های جهادی در مقابله با کرونا ثبت شود

اقدامات مدافعان سلامت و گروه‌های جهادی در مقابله با کرونا ثبت شود
حجت الاسلام والمسلمین رستمی گفت: اقدامات گروهای جهادی و مدافعان سلامت در مقابله با کرونا باید ثبت و ضبط شود تا در آینده کسی نتواند واقعیت را به گونه‌ای دیگر بیان کند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین رستمی رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در نشستی که با حضور علیرضا زالی فرمانده ستاد مقابله با کرونا در تهران و جمعی از روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی برگزار شد با بیان این که خداوند با روش‌های مختلف انسان‌ها را امتحان می‌کند، گفت: ویروس کرونا تمام بشریت، باورها، فرهنگ‌ها و مدیریت‌ها را در مقابل یک آزمون قرارداد که ارزیابی داشته‌ها، توانمندی‌ها و مهارت‌ها مقداری قابل مقایسه‌تر شد‌.

وی افزود: در کشور عزیز ما علی‌رغم همه سختی‌ها، محدودیت‌ها، تحریم‌ها و برخی مشکلاتی که وجود داشت و با وجود اینکه ما حتی برای مواجهه با ویروس کرونا تجربه‌ای هم نداشتیم ولی شاهد خلق حماسه‌ها، صحنه‌های علمی، مدیریتی و همچنین صبر و حوصله در تمام ابعاد بودیم.

حجت الاسلام والمسلمین رستمی ضمن تقدیر از مسئولان و نیروهای دانشگاه‌های علوم پزشکی، پرستاران، پزشکان و کادر درمانی که در خط مقدم مبارزه با کرونا قرار دارند، اضافه کرد: با تلاش مدافعان سلامت در دانشگاه‌های علوم پزشکی و مراکز درمانی و بیمارستان‌ها و تلاش تمام مجموعه هایی که مسئولیت داشتند، صحنه‌های بسیار دیدنی و زیبایی خلق شد که نمونه آن را ما در دوران دفاع مقدس دیده بودیم، حتی می‌توان گفت خطر این ماجرا برای مردم بیشتر از دوران دفاع مقدس احساس شد، ولی با این حال صحنه‌های عجیبی در کشور آفریده شد.

رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با اشاره به بحث همدلی، مواسات و کمک مردم به هم در زمان شیوع کرونا تاکید کرد: کرونا موجب شد که اعتقاد خیلی از مردم نه تنها به دین تغییری نکند، بلکه بیشتر هم شود و نتیجه نظرسنجی هایی که صورت گرفته به صراحت این مسائل را نشان می دهد. بسیاری از مردم به کمک نیازمندان رفتند، خیلی از صاحبان مغازه‌ها و منازل اجاره‌های چندین ماه را بخشیدند، گر‌وهای جهادی و مردمی هر کاری توانستند برای مبارزه با کرونا انجام دادند و در کل اتفاقات بسیار زیبایی را دیدیم.

رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها در ادامه با اشاره به فعالیت های شبانه روزی گروه های جهادی در کشور برای مقابله با کرونا و کمک به مردم اظهار داشت: بعد از شیوع کرونا همه دیدیم که گروه‌های جهادی چگونه در معرض خطر قرار می‌گرفتند تا به مردم کمک کنند، بنده وقتی به دوستان برای گفتن خداقوت سر می‌زدم به آنها گفتم شما موظف هستید این صحنه‌ها را ثبت و ضبط کنید تا در آینده کسی نتواند واقعیت این روزها را به گونه دیگری بیان کنند.

وی خاطر نشان کرد: اتفاقاتی که در کشور بعد از شیوع ویروس کرونا افتاد خیلی معنا دارد، گروههای مختلف دانشگاهی و روحانیون، فارغ‌التحصیلان دانشگاهی و حوزوی و همه در این صحنه سخت تلاش کردند و ما دیدیم که چه توانمندی‌هایی دارند و این ارزش بسیار بالایی دارد.

حجت الاسلام والمسلمین رستمی یادآور شد: یکی از اتفاقات قابل تامل در این ایام کنار رفتن پرده‌ای بود که برخی در مقابل چهره غرب کشیده بودند و سعی داشتند با بزک کردن چهره غرب بگویند ما خیلی از آنها عقب هستیم، ولی در این آزمون ما شاهد رسوایی مدعیان غرب‌گرایی و فرهنگ غرب بودیم.

حجت الاسلام والمسلمین رستمی خاطرنشان کرد: در کنار تلاش‌ها و همتی که دوستان ما در دانشگاه‌های علوم پزشکی دارند مجموعه دانشگاه‌های دیگر نیز توانمندی‌هایی دارند که اگر این توانمندی‌ها در کنار هم قرار بگیرند قطعاً اقدامات تاثیرات بیشتری را خواهد داشت.

وی گفت: ما به مجموعه دفاتر نهاد در هر استان گفتیم که معین دانشگاه‌های علوم پزشکی استان خود باشند و همه در خدمت ستادی باشند که بار آن بر عهده دوستان علوم پزشکی است در دانشگاه‌های غیر پزشکی هم مسلماً ظرفیت‌هایی وجود دارد که اگر اینها در کنار هم قرار بگیرند و به ظرفیتهای دانشگاه‌های علوم پزشکی اضافه شوند در چنین مواردی توفیقات بیشتری حاصل خواهد شد./998/د102/ق

میثم صدیقیان
ارسال نظرات